Gå til innhold

Nintendo fra 1985 verdens første spill konsoll fra nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke de gode konsollene og spillene bli bygd igjen!?

savner Sega, atari...

 

Enig der. Bla.a burde Nintendo laget en sonefri retro-konsoll som spiller både NES, SNES og N64 kassetter - hadde blitt en enorm suksess. Finnes uoffisielle konsoller som gjør dette, men de er stort sett temmelig dårlige og føles junkete.

 

Når det er sagt, tror jeg Virtual Console har satt en stopper for dette.

Lenke til kommentar

-kai-, du svarte på ditt eget spørsmål. ;)

 

Det har jo blitt lansert nye utgaver av både Sega og Nintendo sine konsoller i håndkontroller med innebyggede spel-utgave. Har sett det i diverse leketøysbutikker, skjønt det er ein stund siden no.

 

Emulering er den beste måten å spele dei spela på idag uansett. Har du ein gammel xbox får du geniale emulatorer til både Megadrive, SNES, NES, Master System, Amiga, C64 etc etc. Som gir pen interpolert grafikk om du vil til og med. :)

 

Hadde NES den gangen for mange år siden, herlig konsoll. Har faktisk ein nyprodusert NES-kontroller (uten Nintendo-logoen men akkurat samme utforming og kvalitet ellers) koblet til PC via USB. Anbefales til retrogaming.

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde sykt lyst på NES da jeg var liten tass, men vi var fattige og sånt var dyrt :no: Men tilbrakte mye tid hos en kamerat som hadde en. Husker mange sene kvelder med 2-player på Ninja Turtles og Street Gangs.

 

Jeg fikk TV-spill tilslutt, i form av siste versjon av Atari 2600:

16739877__1196608120__1__1-1efa7c3a35518ddee2eb000e020280c4.__big__.jpg

Lenke til kommentar

Har NES liggende på øverste hylle, ikke rørt på mange år elns :p

 

Kan nevne at folk kaster jævlig mye gamle konsoller, på jobben knuser vi alt av NES, SNES, ATARI, COMMODORE xxx, Playstation 1 og 2, dreamcast, you name it :p

Hadde jeg vært smart kunne jeg samlet alle konsoller igjen <3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Men kan man få Bestilt NES, ATARI, SNES og SEGA. ?!

Lurer på om det finnes en side på nettet eller en butikk som selger noe sånt i smuget?!

 

det finnes f.eks. finn.no og qxl.no +++ her i norge. og ebay i utlandet :p

Nintendo 8-bit er jammenmeg tingen. beste konsollen noensinne syns jeg.

Jeg syns også det er morsomt å skru på de og fikse de så derfor har jeg tatt på meg å rense konsollen og skifte game-connector på mange av mine venners nintendoer i tillegg til min egen. blir good as new :D

kontrolleren er også viktig å ta e real rens på... mye skitt som setter seg etter mange års bruk :p også er det digg å gjøre de sonefri da for da kan man ta inn spill fra usa. Mye billigere og funker med stort sett de fleste spill til NES :)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke de gode konsollene og spillene bli bygd igjen!?

savner Sega, atari...

Du får se om du finner noen som samler eller har en Sega og/eller Atari liggende, jeg har en DreamCast liggende som jeg bruker svært lite, er personlig mer en Nintendo tilhenger.

 

Enig der. Bla.a burde Nintendo laget en sonefri retro-konsoll som spiller både NES, SNES og N64 kassetter - hadde blitt en enorm suksess. Finnes uoffisielle konsoller som gjør dette, men de er stort sett temmelig dårlige og føles junkete.

 

Når det er sagt, tror jeg Virtual Console har satt en stopper for dette.

Virtual Console er i nåtiden noe begrenset, men ser kanskje i løpet av noen år, kanskje rundt lansering av Wii 2 vil de fleste spillene/klassikerne være tilgjengelig for lovlig nedlasting i Virtual Console butikken.

 

Så idag burde man heller skaffe et eksemplar av de gode gamle kassettene :)

 

Men kan man få Bestilt NES, ATARI, SNES og SEGA. ?!

Lurer på om det finnes en side på nettet eller en butikk som selger noe sånt i smuget?!

Vi kan antakeligvis hjelpe deg med å finne noe av det du leter etter hos Games1.

Lenke til kommentar
Men kan man få Bestilt NES, ATARI, SNES og SEGA. ?!

Lurer på om det finnes en side på nettet eller en butikk som selger noe sånt i smuget?!

Ebay :love:

 

 

Mamma kasta NESen fra mine barneår, så jeg kjøpte meg ny for ikke så altfor lenge siden.

Og nå har jeg tre spill på vei i posten. KOselig å bygge på gamle minner.

 

Vi har satt en TV innpå soverommet med noen av de gamle konsollene.

Nå har vi NES og SNES stående og snart kommer Sega Genesis/Mega Drive :wee:

 

edit: Forresten, noen som veit forskjellen på europeiske og amerikanske spill til NES?

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Var ikke NES den første som tilbudt en plattform for tredjepartsutviklere? Syns å huske noe sånt.

Det stemmer heller ikke. Det kom f.eks. flere tredjepartspill til Atari 2600.

 

Savner min atari :cry:

Husker godt maniac mansion som skremte vettet av meg på den tiden :D

Hadde vært kult å prøvd det spillet igjen

Lenke til kommentar
Det der er vel et amerikansk SNES-spill, ikke NES-spill.

 

edit: Jeg veit det er forskjell på SNES-spill, men er det samma greia på NES?

 

Oops, my bad, leste SNES.

 

Utseendemessig er det ikke noe forskjell på europeiske og amerikanske NES spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...