Gå til innhold

Nintendo fra 1985 verdens første spill konsoll fra nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to stk 8bit Nintendo Entertainment System liggende på loftet hjemme hos foreldra mine, og det hender da at jeg drar en av de fram når jeg er der en gang i blant. Da går det som regel i Super Mario Bros 3, Gargoyle's Quest 2, Rad Gravity eller Uforia. Min gode gamle Atari XE Game System finner jeg dog ikke noe sted lenger, den virker å ha blitt tapt under flytting en gang ... :realmad:

Lenke til kommentar
Har to stk 8bit Nintendo Entertainment System liggende på loftet hjemme hos foreldra mine, og det hender da at jeg drar en av de fram når jeg er der en gang i blant. Da går det som regel i Super Mario Bros 3, Gargoyle's Quest 2, Rad Gravity eller Uforia. Min gode gamle Atari XE Game System finner jeg dog ikke noe sted lenger, den virker å ha blitt tapt under flytting en gang ... :realmad:

Hmmmm... Kanskje flytte mennene dine er gamere.

Lenke til kommentar

"Alle" kompisene mine hadde til slutt NES, og det gikk mye i SMB 1-2-3, Megaman 2 og 4, powerboat (e.l.), star tropic, world cup osv osv.

 

Noen hadde også Atari, men stikka på D-pad'n knakk alltid, så ble så innmari sår på tomlen :p Spesielt i et sykkelspill vi spilte, hvor man skulle trykke fra side til side for å bruke pedalene og få fart.

 

Those were the days, my friends..

Lenke til kommentar
Var ikke NES den første som tilbudt en plattform for tredjepartsutviklere? Syns å huske noe sånt.

Det stemmer heller ikke. Det kom f.eks. flere tredjepartspill til Atari 2600.

Her er hva jeg husket litt feil

 

In addition, with the NES, Nintendo introduced a now-standard business model of software licensing for third-party developers.[15]

 

PS: NES kom ut i Japan i 1983.

Lenke til kommentar
Var ikke NES den første som tilbudt en plattform for tredjepartsutviklere? Syns å huske noe sånt.

Det stemmer heller ikke. Det kom f.eks. flere tredjepartspill til Atari 2600.

Her er hva jeg husket litt feil

 

In addition, with the NES, Nintendo introduced a now-standard business model of software licensing for third-party developers.[15]

 

PS: NES kom ut i Japan i 1983.

 

Da under navnet Famicom (short for Family Computer), stemmer ikke det? Og SNES var Super Famicom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...