Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nytt HK Foxconn X38A virker ikke har noen hatt samme problem?

Anbefalte innlegg

hei jeg har kjøpt nytt hovedkort : FOX+ X38A Digital Life DDR2/ DDR3 -S 775

3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1

men det virker ikke når jeg slår på PC-en piper det 9 eller 10 ganger og jeg får ikke tilgang til POST

det kommer også masse coder på LED debug (to LED lamper som viser en kode hvis det er noen feil:

jeg får opp disse etterhverandre:

sp

32

83

5l

8l

58

00

her er en link med hva kodene betyr: men jeg skjønner fortsatt ikke hva som er galt...

har noen sanne hk eller har noen hatt samme problemer?? jeg trenger all den hjelp jeg kan få.

takk på forhånd;)

http://www.ami.com/support/doc/AMIBIOS8_Ch...de_List_PUB.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle disse feilkodene... Kan ikke du slå dem opp for oss? Jeg finner ikke de 3 første du har listet.

Fortell litt mer om maskinvaren, psu, cpu, grafikk, ram.

Edit: Eneste gangen jeg har fått masse pip og ingen post var da PSU var for svak. Prøvd med så få komponenter som mulig?

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
Alle disse feilkodene... Kan ikke du slå dem opp for oss? Jeg finner ikke de 3 første du har listet.

Fortell litt mer om maskinvaren, psu, cpu, grafikk, ram.

Edit: Eneste gangen jeg har fått masse pip og ingen post var da PSU var for svak. Prøvd med så få komponenter som mulig?

PC-en har :

Mist 1000 w psu atx2.2

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHZ

8mb socet 775

Fox+ Geforce8800 512 mb PCI express 2 rd 400 mhz CC610mhz MC 1820 mhz

muskin DDr2 2048 enhanced memory EM2-6400 2x1024MB 800 MHZ (5-5-5-15)

creative SB X-Fi XtremeGamer Retail pci

FOX+ X38A Digital Life DDR2/ DDR3 -S 775

3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1

takk for svar:) jeg har samme problem jeg finner ikke de 3 første. under er det en link med et forum som diskuterer hk'et og jeg nevner også som det er nevnt der at det er en utrolig fattig bruksannvisning for hk'et

http://www.newegg.com/Product/ProductRevie...134&Local=y

men jeg skjønner uansett ikke de codene som det er funnet i lista?

sp

32

83

5L

8L

58

00

Lenke til kommentar
Foxconn kortet ditt har som sagt AMI-bios. Hvis disse opplysningne er riktige:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

og det er 9 ganger hk piper tyder det på at RAM-brikken(e) dine er ødlagt. Har du 2. Prøv 1. Og om ikke den virker. Bytt med den andre.

tusen takk for svar;) jeg har testet ut med både 1 or 2 ram brikker og skal teste med en annen type ram. har du noen typer jeg burde teste ut? ddr3 kansje eller bare en annen fabrikant..?

Lenke til kommentar

Hm. Du har testet begge brikkene dine. Mulig RAMen din er defekt. Kan jo teste dem i en annen pc, eller/og teste noen andres brikker i din. Spiller ikke noen rolle om det er ddr2 eller ddr3. Men jeg regner med at du bare kan ha en type i omgangen... Poenget er jo å eliminere RAM-en som feilkilde.

Du bør kunne lese i hk manualen om brikkene er støttet. Noen hovedkort takler f.eks ikke RAM med x antall MB og brikkene på 1 side eller brikker som har RAM-chips på 128MB o.l.

Edit: bør vel kunne sjekke hva X38A chipsettet støtter... Tviler på at det er chip-antallet som er problemet, da svært mange har denne konfigurasjonen. Godt mulig den bare ikke liker Mushkin som du sier.

Er dette RAM brikkene dine?

En brikke består av 64MB RAM-chips, 8 på hver side.

Chip: 64Mx8 = 512*2 sider =1024MB brikke.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
Hm. Du har testet begge brikkene dine. Mulig RAMen din er defekt. Kan jo teste dem i en annen pc, eller/og teste noen andres brikker i din. Spiller ikke noen rolle om det er ddr2 eller ddr3. Men jeg regner med at du bare kan ha en type i omgangen... Poenget er jo å eliminere RAM-en som feilkilde.

Du bør kunne lese i hk manualen om brikkene er støttet. Noen hovedkort takler f.eks ikke RAM med x antall MB og brikkene på 1 side eller brikker som har RAM-chips på 128MB o.l.

Edit: bør vel kunne sjekke hva X38A chipsettet støtter... Tviler på at det er chip-antallet som er problemet, da svært mange har denne konfigurasjonen. Godt mulig den bare ikke liker Mushkin som du sier.

Er dette RAM brikkene dine?

En brikke består av 64MB RAM-chips, 8 på hver side.

Chip: 64Mx8 = 512*2 sider =1024MB brikke.

hei takk for respone:) ja det er den rAM briken jeg har, men jeg har prøv med en annen type ram som jeg lånte av en kamerat og da virket den eller det kom i hvert fall ingen piping men det lyste 19 og 96 på led debug'en på hoved kortet... hva kan det bety ? jeg fant ikke tallene i listen http://www.tech-report.net/forums/viewtopi...p;sk=t&sd=a

kan det være at de delene jeg har bestilt ikke er kompatible? for hvordan kan ramen ha blir ødelagt? jeg har brukt armlenke og holt i chassie når jeg monterte.?

www.ami.com gå på suport kan kansje hjelp

Lenke til kommentar

Rart at hk ditt bare gir debug meldinger som ikke finnes i AMI sin liste.. Sikker på at du ikke leser displayet opp ned? 7 seg display er jo tvedtydige. 19 og 96 blir 61 og 69 opp ned... Hm. Finnes ikke listen de heller.

Mulig hovedkortet ditt er DOA (dead on arrival)...

Har du prøvd å resette CMOS/BIOS? Må kortslutte to pinner på hovedkortet i ca 5 sek++. Nullstiller BIOS instillinger.

Du kan jo sjekke om RAM-en er frisk ved å sette den inn i kompis-en dins pc. Men har du tatt i kabinettet og ikke subbet bortover teppet eller hatt på deg ullgenser da du monterte bør de være ok.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
Rart at hk ditt bare gir debug meldinger som ikke finnes i AMI sin liste.. Sikker på at du ikke leser displayet opp ned? 7 seg display er jo tvedtydige. 19 og 96 blir 61 og 69 opp ned... Hm. Finnes ikke listen de heller.

Mulig hovedkortet ditt er DOA (dead on arrival)...

Har du prøvd å resette CMOS/BIOS? Må kortslutte to pinner på hovedkortet i ca 5 sek++. Nullstiller BIOS instillinger.

Du kan jo sjekke om RAM-en er frisk ved å sette den inn i kompis-en dins pc. Men har du tatt i kabinettet og ikke subbet bortover teppet eller hatt på deg ullgenser da du monterte bør de være ok.

håper ikke hovedkorter er DOA

det er en CMOS knapp på hk'et som jeg har prøvd å resete med det hjelper ikke.

tror ramen burde være ok

er det noen måter jeg kan få testet om det er hk'et som det er noe galt med ?

hvis vi går ut i fra at rammen virker, er det da hovedkortet det er noe galt med ? eller er ram slottene ikke kompatible??

hvis hk'et er DOA , pleier ike levrandøren å teste dette før de sender det ut ?

Lenke til kommentar

Det hender hele tiden at hk kommer ødelagt. Alle hk settes i en testbenk før de forlater fabrikken, men ting kan alltids gå i stykker i ettertid. Kondensatorer som degenererer. Slag kan føre til brudd i ledningsbanene på kortet. Og så var det statisk elektrisitet. Det sies at en datakomponent har størst sjangs for å feile den første måneden den er i bruk...

Sender du hk inn til de du kjøpte den fra vil de trolig teste og finne ut om det er ødelagt eller ikke. Koster deg bare tid og porto. Men. Best å finne ut om det virkelig er hk.

For å teste hk:

Du kan teste med komponenter du vet virker. CPU, RAM, skjermkort, PSU.

Hvis den ikke viser tegn til liv da er den nok ødelagt.

En ting til. Har du passet på jumperne (små messing skruer med gjenger for å feste hk til kabinettet) matcher hk sine hull? Hvis du får en slik på feil plass kan du få kortslutning.

Du kan også prøve hk utenfor kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det hender hele tiden at hk kommer ødelagt. Alle hk settes i en testbenk før de forlater fabrikken, men ting kan alltids gå i stykker i ettertid. Kondensatorer som degenererer. Slag kan føre til brudd i ledningsbanene på kortet. Og så var det statisk elektrisitet. Det sies at en datakomponent har størst sjangs for å feile den første måneden den er i bruk...

Sender du hk inn til de du kjøpte den fra vil de trolig teste og finne ut om det er ødelagt eller ikke. Koster deg bare tid og porto. Men. Best å finne ut om det virkelig er hk.

For å teste hk:

Du kan teste med komponenter du vet virker. CPU, RAM, skjermkort, PSU.

Hvis den ikke viser tegn til liv da er den nok ødelagt.

En ting til. Har du passet på jumperne (små messing skruer med gjenger for å feste hk til kabinettet) matcher hk sine hull? Hvis du får en slik på feil plass kan du få kortslutning.

Du kan også prøve hk utenfor kabinettet.

HEi takk for svar dette forumet har vært til fin hjelp i en lærerik prosses.

jeg har nå endelig funnet ut problent etter mye feilsøking.

jeg leverte inn hovedkortet til testing og fikk vite at det var ok så da måtte det være noe annent. så jeg sente inn grafikk kortet GPU-en til testing hos Netshop(der jeg har kjøpt alle delene. siden det var mest sansynelig at gpu-en var defekt og jeg fikk tilsent et nytt og stt det i pc og fikk alt til å funke perfekt.

et par tips til andre med problemer.... jeg anbefaler ikke å bestille fra Netshop ser ut i fra egen erfaring. takk til alle som har hjulpet meg:::)

Lenke til kommentar
et par tips til andre med problemer.... jeg anbefaler ikke å bestille fra Netshop ser ut i fra egen erfaring. takk til alle som har hjulpet meg:::)

At Netshop byttet grafikkortet fort og ga deg den servicen som forventes er vel nettopp en grunn til å handle der igjen.

Lenke til kommentar

"et par tips til andre med problemer.... jeg anbefaler ikke å bestille fra Netshop ser ut i fra egen erfaring. takk til alle som har hjulpet meg::smile.gif"

Selv har jeg kjøpt mye på netshop og synes jeg har fått mye bra sørvis der, men skjønner også frustrasjonen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...