Gå til innhold

Lurer på noe om IT Jobb!

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Elektroniske ting!

Jeg sitter omtrent på PC 11t per dag og finner ut nye ting om software og hardware!

Har bygget en del pc'r, har også programert littegran i VB.

Modifiserte min første Spillkonsoll da jeg var 12år! (satte inn Modchip i ps2.)

Vil et IT yrke passe for meg?

Er 14 år nå og lurer på hva man gjør når man har IT jobb?

Rams opp!

Lurer også på hvor bra karakterer man må ha for og få en fin IT Jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

som aklla skriver så er det vanskelig å definere en IT-jobb. I IT bransjen jobber man med mye forskjellig og det er folk med veldig forskjellig utdannelse og bakgrunn. Alt fra de som har fagbrev fra videregående til de som har studert lenge (3-5 år) på universitet/høyskole.

Noen jobber kan være:

- Sette opp og vedlikeholde nettverk

- Support, hjelpe andre i en bedrift med IT utstyr og programmer

- Utvikling: Programmere alt i fra små web-sider til store applikasjoner

- CRM, ERP, BI: Plannlegging av forretningsprosesser, organisasjonsendringer og tilpasse IT-systemer til å passe selskapene sine behov.

- Strategi: Gi råd på hvordan selskaper skal benytte IT til å oppnå sine mål.

- Hardware: Utvikle brikker og komponenter (f.eks. den brikken du bruker når du passerer bomringen med bilen)

- Sikkerhet: Planlegge, utvikle og rådgi for sikkerhet på alt i fra enkeltmaskiner til nasjonale nettverk

- Undervisning

- Forskning

Som sagt, dette er bare noe av det man kan gjøre i en IT-jobb. Bra karakterer er alltid bra for å få den jobben man vil ha.

Lenke til kommentar
Hei

som aklla skriver så er det vanskelig å definere en IT-jobb. I IT bransjen jobber man med mye forskjellig og det er folk med veldig forskjellig utdannelse og bakgrunn. Alt fra de som har fagbrev fra videregående til de som har studert lenge (3-5 år) på universitet/høyskole.

Noen jobber kan være:

- Sette opp og vedlikeholde nettverk

- Support, hjelpe andre i en bedrift med IT utstyr og programmer

- Utvikling: Programmere alt i fra små web-sider til store applikasjoner

- CRM, ERP, BI: Plannlegging av forretningsprosesser, organisasjonsendringer og tilpasse IT-systemer til å passe selskapene sine behov.

- Strategi: Gi råd på hvordan selskaper skal benytte IT til å oppnå sine mål.

- Hardware: Utvikle brikker og komponenter (f.eks. den brikken du bruker når du passerer bomringen med bilen)

- Sikkerhet: Planlegge, utvikle og rådgi for sikkerhet på alt i fra enkeltmaskiner til nasjonale nettverk

- Undervisning

- Forskning

Som sagt, dette er bare noe av det man kan gjøre i en IT-jobb. Bra karakterer er alltid bra for å få den jobben man vil ha.

Hva er lønnen sånn ca. på hardware delen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...