aklla Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) jeg skal bytte ut standard-høytalerene i bilen min, og siden det er begrenset med modeller som passer tenkte jeg på disse: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1372 : Effekt (Maks) 165 Watt Effekt RMS 55 Watt Følsomhet (dB/mW) 94 db Frekvens område 55Hz – 25kHz Impedance 2 Ohm Monteringsdybde 53 mm Utskjæringsdiameter 120 mm noen som har noe negativt å si om disse? og bør standard-stereo ha noe problemer med å kjøre disse? det er 2 Ohm, er dette noe problem? de som sitter der nå er 4 ohm... evt noen som har forslag til bedre høytalere, med ca samme dimensjoner? kunne også trengt ett par 2cm høytalere, men finner ingen, noen som vet om hvor jeg kan få tak i dette? jeg skal kun ha 2x2cm og 2x13cm foreløpig, så det er fint med litt bass ut fra de 13CM edit: kom gjerne med forslag til mini bass, helst aktiv, jo mindre jo bedre Endret 7. april 2008 av aklla Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 jeg skal bytte ut standard-høytalerene i bilen min, og siden det er begrenset med modeller som passer tenkte jeg på disse:http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1372 : Effekt (Maks) 165 Watt Effekt RMS 55 Watt Følsomhet (dB/mW) 94 db Frekvens område 55Hz – 25kHz Impedance 2 Ohm Monteringsdybde 53 mm Utskjæringsdiameter 120 mm noen som har noe negativt å si om disse? og bør standard-stereo ha noe problemer med å kjøre disse? det er 2 Ohm, er dette noe problem? de som sitter der nå er 4 ohm... evt noen som har forslag til bedre høytalere, med ca samme dimensjoner? kunne også trengt ett par 2cm høytalere, men finner ingen, noen som vet om hvor jeg kan få tak i dette? jeg skal kun ha 2x2cm og 2x13cm foreløpig, så det er fint med litt bass ut fra de 13" edit: kom gjerne med forslag til mini bass, helst aktiv, jo mindre jo bedre http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=271 Husk på at det er stor forskjell på tommer og cm! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) vet at det er stor forskjell på tommer og cm ja, men jeg har bare målene i cm... må finne ut om de 13 cm høytalerene passer, det er ekstremt grunt der orginal-høytalerene sitter, så det er ikke lett å finne høytalere som passer inn uten større modifikasjoner. ellers så det ut som ett bra sett edit: det står Monteringsdybde: 58 mm, men ikke på hvilke høyttaler det er, regner med at det er den på 13cm men... er avhengig av en subber som ikke er så dyp også, men jeg skal se om jeg finner litt mer detaljert info om det. Billig var det også Endret 7. april 2008 av aklla Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 vet at det er stor forskjell på tommer og cm ja, men jeg har bare målene i cm...må finne ut om de 13 cm høytalerene passer, det er ekstremt grunt der orginal-høytalerene sitter, så det er ikke lett å finne høytalere som passer inn uten større modifikasjoner. ellers så det ut som ett bra sett edit: det står Monteringsdybde: 58 mm, men ikke på hvilke høyttaler det er, regner med at det er den på 13cm men... er avhengig av en subber som ikke er så dyp også, men jeg skal se om jeg finner litt mer detaljert info om det. Billig var det også 13cm er IKKE en sub, 13cm er en melomtone! Sub er normalt 8-15" altso 20-45cm. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 vet at 13cm ikke er sub, jeg mente at jeg må ha en tynn 13cm OG en tynn sub, ikke at 13cm var en sub... jeg har litt peiling, det er bare første gangen jeg har ekstremt dårlig plass å bygge på. har 2x12" på 1400RMS watt i den andre bilen min , 4,3" skjerm på stereo`n, diverse mellom-tone og diskant, orker ikke gå i detaljer... planen i den nye bilen min er å bytte ut alle standard høytalere og få inn en 8" eller 10" sub. Sub + kasse MÅ være max 15-20cm høyt, så det er egentlig der det store problemet ligger. har ikke målt plassen nøyaktig enda, men tror 20cm skal gå, og at membran fortsatt har litt å flytte seg på. drømmen er jo å få plass til 2x10" i bagasjen, men tror ikke jeg får plass Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 vet at 13cm ikke er sub, jeg mente at jeg må ha en tynn 13cm OG en tynn sub, ikke at 13cm var en sub... jeg har litt peiling, det er bare første gangen jeg har ekstremt dårlig plass å bygge på. har 2x12" på 1400RMS watt i den andre bilen min , 4,3" skjerm på stereo`n, diverse mellom-tone og diskant, orker ikke gå i detaljer... planen i den nye bilen min er å bytte ut alle standard høytalere og få inn en 8" eller 10" sub. Sub + kasse MÅ være max 15-20cm høyt, så det er egentlig der det store problemet ligger. har ikke målt plassen nøyaktig enda, men tror 20cm skal gå, og at membran fortsatt har litt å flytte seg på. drømmen er jo å få plass til 2x10" i bagasjen, men tror ikke jeg får plass Oki ble bare litt forvirra av det som stod... i første posten. Hvor skal du ha subben da? 20cm får du jo ikke plass til en 8" engang:thumbdown: . Her er ihvertfall noen aktive http://www.bilradiospes.no/prodliste.php?kid=25&ukid=81 har ikke prøvd noen aktive selv da, men har lest at andre her på formet syns det er boss. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) skal ha den i bagasje-rommet. Det er ca 20cm i høyden, 80cm langt og og 120cm bredt, så jeg har litt å gå på i bredden og dybden... fant et greit bilde, all denne plassen har jeg å leke meg på, men ikke lengre frem den plast-sperren som er der.: Endret 8. april 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå