Gå til innhold

Min eksterne harddisk starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD Elements 500GB harddisk som ikke klarer å starte skikkelig opp når jeg plugger den i PCen. Den forsøker å spinne opp - sågar kanskje to-tre ganger - men gir opp og slokner. USB-lyden lyder i PCen, men som sagt blir harddisken aldri skikkelig tilkoblet, og herav mister jeg kontakt med all data på disken.

I tillegg hører jeg en løs del inni hvis jeg rister den. Har hørt teorier om at det kan være at den ikke får nok strøm - og derav ikke spinner helt i gang (og da kan vel dataene reddes?) eller at det er noe mer alvorlig - som gjør at jeg ikke kan redde ut dataene.

Noen tanker?

Dillemmaet omhandler i grunn å få en ny disk på garantien, eller satse på at jeg kan åpne den og redde de dyrebare dataene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme ekstern harddisk og er/va kjempefornøyd med den. har ikke hatt problemer med den

jeg ble lei av å ha den stående på pulten så jeg demonterte den og satte den inn i pc-en som en ekstra hdd. der bruker jeg den som ekstern og lagrer alt av bilder, musikk og filmer ol.

poenget mitt er at hvis det er en strømfeil eller en kontakt av et eller annet slag som gjør at den ikke vil starte så sett den inn eller koble til din pc-en din for å evt redde og kopiere det du vil ta vare på.

NB! den bruker sata og garantien ryker naturligvis om du åpner den, men bare et tips hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...