Gå til innhold

PC var avslått i 2 mnd ==> Failed Genuine Advantage etterpå

Anbefalte innlegg

Hovedkortet mitt krasjet i januar i år, og ble etterhvert innsendt til reperasjon/bytte hos amentio. Nå (ja, nå) fikk jeg det tilbake og når jeg endelig har fått koblet opp greiene og startet opp, så får jeg en stygg melding fra XP om at lisensen min ikke lenger er gyldig.

XP-linsensen min fikk jeg av Microsoft Development Network Academic Alliance (MSDNAA) for noen år siden siden høyskolen min hadde et samarbeid med Mircrosoft om gratis bruk av deres produkter til alle IT-linjer.

Poenget mitt er altså at lisensnøkkelen absolutt er gyldig.

Men nå sier microsoft at nøkkelen ikke er utstedt av de, og at jeg må betale en tusenlapp for å få en ny en.

Siden jeg ikke har noe bevis (i form av fancy hologramklistremerke etc) på at lisensen min er gyldig, så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre nå.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkortet mitt krasjet i januar i år, og ble etterhvert innsendt til reperasjon/bytte hos amentio. Nå (ja, nå) fikk jeg det tilbake og når jeg endelig har fått koblet opp greiene og startet opp, så får jeg en stygg melding fra XP om at lisensen min ikke lenger er gyldig.

XP-linsensen min fikk jeg av Microsoft Development Network Academic Alliance (MSDNAA) for noen år siden siden høyskolen min hadde et samarbeid med Mircrosoft om gratis bruk av deres produkter til alle IT-linjer.

Poenget mitt er altså at lisensnøkkelen absolutt er gyldig.

Men nå sier microsoft at nøkkelen ikke er utstedt av de, og at jeg må betale en tusenlapp for å få en ny en.

Siden jeg ikke har noe bevis (i form av fancy hologramklistremerke etc) på at lisensen min er gyldig, så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre nå.

Forslag?

Samme problemet jeg hadde før jo!

Dette er noe dritt at hvis man bytter inn hovedkortet så er ikke Win XP Keyen Gyldig..

*Minne om retningslinjene pkt. 8*

Endret av KVTL
Fjernet tips til piratvare
Lenke til kommentar

norwayguy1150 quote]

samme problemet jeg hadde før jo!

Dette er noe dritt at hvis man bytter inn hovedkortet så er ikke Win XP Keyen Gyldig..

du burde lese " Retningslinjer pkt 7 ": 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

Endret av KVTL
Fjernet info om piratvare
Lenke til kommentar

Piratkopiering er ikke fett, og på dette forumet slås det ganske hardt ned på slike opplysninger som kom fram i denne tråden.

Vil minne om retningslinjene pkt. 8:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Drit i dette nå da.

Keyen er gyldig og fin den, i alle fall i utgangspunktet.

Hovedkortet er ikke byttet heller, det ble ble reparert, så jeg vet det er det eksakt samme hovedkortet som er tilbake.

Eneste forskjellen fra PC-en er at den har vært avslått i 2-3 måneder.

Det kan også hende at bootdisken er plugget inn i et annet SATA-spor, men det burde ikke kødde til valideringen.

Og for å poengtere: Det var det **første** som dukket opp på skjermen etter velkomsten etter XP-oppstarten. Altså at "your copy of windows did not pass genuine advantage validation" eller noe i den duren.

Tviler på at windows rakk å sjekke på nettet først.

Jeg har sendt mail til microsoft og forklart problemstillingen, så får vi se om de vil/kan hjelpe.

Hvis ikke cracker jeg windows, rett og slett. (minner evt overivrige moderatorer at dette ikke er en piratkopi, så ikke kom med §8)

Lenke til kommentar

Poeng, men ikke tatt til følge.

Nøkkelen er brukt siden 2005 og er utstedt av MSDNAA, og er dermed gyldig etter alle solemerker.

WGA er lastet ned flere ganger før i forbindelse med SP1, SP2 og diverse windows update. Alle gangene bestod jeg med glans.

Hvorfor det plutselig er "feil" og ugyldig nå er et mysterium.

Lenke til kommentar

Nøkkelen er brukt siden 2005 og er utstedt av MSDNAA, og er dermed gyldig etter alle solemerker.

WGA er lastet ned flere ganger før i forbindelse med SP1, SP2 og diverse windows update. Alle gangene bestod jeg med glans.

hvis PC-en ikke har vært ibruk de siste 2 måneder, har du kanskje mistet de siste oppdateringer fra microsoft.

de siste var med windows validerings verktøy ( wga ). :hmm: ( jeg vet ikke om dette har noe å si, men....? )

lykke til

Lenke til kommentar

BAre ringe den automatiske telefontjenesten deres, eller så ka ndu snakke med en kundekonsulent. De tvil sikkert løse saken.

Pkt. 8 var hentydning til en annen bruker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det ble forsøkt, men microsoft er fremdeles ganske bestemt på et keyen ikke er gyldig.

Nå ergrer jeg meg grønn på at den var lagret på en mobiltelefon som ikke lenger er blant oss.

.

.................slå av pcen og få deg frisk luft. :!:

>>>>>HØR HER: DATA ER PÅ EN MÅTE DRIT<<<<<<

det oppstår fuckup av og til.... :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...