Gå til innhold

Hvor mange kalorier om dagen?


Anbefalte innlegg

Så litt gjennom forumet, men fant ikke noe om dette.

 

Jeg lurer på hvor mange kalorier man skal ha i seg hver dag (på dager eventuelt uten trening). Har hørt noe om 2000, men dette må da være veldig individuelt? Finnes det et sted man eventuelt kan beregne dette utifra høyde, vekt, form o.l?

 

Fører litt logg over inntaket av kallorier og karbohydrater nå for tiden, og ligger på rundt 900 om dagen, og ca 40 gram karbohydrater, men lurer på om det eventuelt er for lite/mye om jeg skal ned i vekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
185 cm, 80 kg. Og overaskende opplagt egentlig. Trener og går på forelesninger helt greit. Men ser at jeg bør få i meg litt mer, ja. Takk for svar :)

 

Du har nok regnet feil. Hvis du spiser et stort og godt måltid med masse næring, får du nok over 1000 kcal bare da... 900 er ufattelig lite, 5-6 brødskiver og 0.5 liter sjokomelk gir det (kommer ann på pålegget)

Lenke til kommentar

Tja, dagene mine ser ca slik ut:

 

Frokost 08:15:

300 g kesam

1 ss tran

1 ss biovit

300 mg C-vitamin

2 kapsler pyrulean

2 kapsler CLA

 

Mellommåltid 12:00

Go Morgen-Yogurt

 

Lunsj 15:00

400 g skummet melk

45 g whey tech

2 kapsler pyrulean

2 kapsler CLA

 

Middag 18:30

7 dl Aspargessuppe

2 kapsler pyrulean

2 kapsler CLA

 

Kveldsmat 21:00

3 tomater

 

Blir ca 1050 kalorier?

Lenke til kommentar

Jeg trener noen dager i uka, mens andre dager går til lite aktivitet. Bør jeg ha et forskjellig kaloriinntak disse dagene? Jeg er jente på 18 år. Hvor mange kcal er det jeg bør få i meg? skal ikke legge på meg. er rund 1200 kcal ok?

Lenke til kommentar
Jeg trener noen dager i uka, mens andre dager går til lite aktivitet. Bør jeg ha et forskjellig kaloriinntak disse dagene? Jeg er jente på 18 år. Hvor mange kcal er det jeg bør få i meg? skal ikke legge på meg. er rund 1200 kcal ok?

 

Bruk denne kakulatoren HER for og finne ut av ditt kaloriforbruk. Men husk at det er inviduelle forskjeller.

Lenke til kommentar
Finni på programmet mat på data :

 

Anbefalt kaloriinntak for middels aktive menn:

10-13 år : 2344

14-17 år : 2943

18-30 år : 2943

31-60 år : 2823

61-74 år : 2536

75+ år : 2297

Antall kcal har lite med alder å gjøre, men vekten din kan være en pekepinne for å finne fram til hva som er riktig.

 

Hvis du bygger muskler bør du gå opp 0,3-0,5kg hver uke f.eks.

 

Veit dere egentlig hvor lite 1000kcal er ca? Det er sykt lite. Når man trener i tillegg så syns jeg det hvertfall burde gå ann å få i seg 2000kcal.

Spiser mat som tilsvarer 4000 kcal om dagen og kunne aldri tenkt meg å være nede i 2000kcal på vanlige dager og skjønner ikke hvordan folk klarer dette selv om hva enn de veier. Skjønner det hvis du er en jente på 40kg, men finnes grenser.

 

Ligger jo på 2700kcal på deff nå og er et helvette :(

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Ligger jo på 2700kcal på deff nå og er et helvette :(
Blir vel litt offtopic, men har du problemer med å spise lite? Selv skulle jeg enkelt klart å ligge på 1000 kalorier daglig. Ligger vanligvis på 2500-3500.
Antall kcal har lite med alder å gjøre, men vekten din kan være en pekepinne for å finne fram til hva som er riktig.
Ifølge mattilsynet så har alderen noe med anbefalt kalorimengde...
Lenke til kommentar

Merk deg at jeg sa 0,3 - 0,5kg.

 

Og da tenker jeg på å bygge muskler, ikke en helt vanlig person som ikke trener.

 

Du kan helt klart ligge på samme vekten hele året, men da vil du ikke bygge mye muskler.

 

La oss si at du bygger muskler og går opp 0,3kg i uken som er 1,2kg i mnd og du bygger muskler 9 mnd i året og deffer i 3 mnd. Da vil du gå opp ca. 10kg i året og så bruke 2-3 mnd for å få komme i sommerform.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...