Gå til innhold

dårlig analogt kabel-TV, blir det bedre ved digitalt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er eier av et kabel-tv levert av canal-digital. Det er en dag i dag analogt og har bestemt meg for å kanskje invistere i digital-dekoder. Men saken er det at det er veldig uklart på analogt, vil dette forbedre seg med en digital-dekoder? har hørt at enten så har man bilde eller så har man ikke bilde digitalt. Stemmer dette?

Er ganske nybegynner innen dette, så tar gjerne i mot hjelp:)

Mvh philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg henger meg tråden:

Kan hende jeg har misforståt helt her men er det snakk om å kjøpe en digital dekoder til analogt kabel tv nett, eller er det snakk om å gå over fra analogt kabel tv nett og til digitalt?

Vil det i så fall gi bedre bilde hvis man kjøper en digital dekoder til et analogt tv nett? Får man da digital tv? Som dere sikkert skjønner er jeg nybegynner på dette.

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha noen nytte av en digital dekoder for kabel-TV det også sendes digitale signaler i kabelen du er tilknyttet.

Det er nå ganske vanlig at kabelselskapene sender både analoge og digitale signaler i kabelen. Man trenger ingen dekoder dersom man er fornøyd med det man har, men man kan tegne digitalabonnement og få digital dekoder dersom man ønsker bedre bilder, kanskje flere kanaler, og en høyere regning til kabelselskapet.

Dersom det finnes et digitalt tilbud i kabelen du er tilknyttet, er det ikke ubvanlig å få rikelig med brev og telefonselgertelefoner som vil tilby deg nye digitale abonnementer.

Lenke til kommentar
Dersom du skal ha noen nytte av en digital dekoder for kabel-TV det også sendes digitale signaler i kabelen du er tilknyttet.

Det er nå ganske vanlig at kabelselskapene sender både analoge og digitale signaler i kabelen. Man trenger ingen dekoder dersom man er fornøyd med det man har, men man kan tegne digitalabonnement og få digital dekoder dersom man ønsker bedre bilder, kanskje flere kanaler, og en høyere regning til kabelselskapet.

Dersom det finnes et digitalt tilbud i kabelen du er tilknyttet, er det ikke ubvanlig å få rikelig med brev og telefonselgertelefoner som vil tilby deg nye digitale abonnementer.

Ok takker for svarte, skal kanskje skaffe parabol etter sommer da :)

Lenke til kommentar

Selv der kabel-Tv sier signalene er ok, kan man risikere å få dårlige digitale sendinger.

Dårlige digitale signaler gir en annen form for forstyrrelser enn analogt signal.

På digital-TV kan bilde stoppe opp 1-3 sekunder av og til, gå i svart 1-3 sekunder av og til og/eller bli kornete firkanter når det er mye bevegelse på skjermen.

Isteden for dårlig bilde hele tiden, vil digital-TV gi overnevnte feil ganske hyppig ved dårlig signal. Det kan for noen være mer irriterende med de digitale feilene nevnt over, enn å ha gjevnt litt dårlig analogt bilde uten stopp og "hakking".

Dessuten så kan selskapet velge å sende mange kanaler i lav digital kvalitet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, takk for godt svar.

Bor ganske langt ut på landet og er nå dritt lei at Tv-selskapet som sender ut hit er ganske så dårlige, Mister signaler og for dårlige signaler for digital tv. Skal holde selskapet anonymt denne gangen så de slipper drite seg ut..

Men det blir nok baknett på meg, Bodde vist i en veldig "grønn" sone som skal bety at det bli bra. ;o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...