Gå til innhold

Dell Dimension 1100 hjelp til oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å oppgradere stasjonær pcen, pcen er en elendig dell 1100.

jeg har en celleron processor men har tenkt å bytte processor til en intel pentium 3,0 ghz.

Jeg har tenkt å kjøpe foxconn geforce 8800 gt med 512 mg, og nye minne brikker.

Jeg er fornøyd med xp osv men jeg er usikker på om jeg klarer å strappe dette inn i maskina?

Jeg er nokså usikker med strømforsyning i og med at jeg ikke har peiling innenfor dette emnet.. Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 3000,- i oppgradering men er det noen som kan hjelpe meg med dette med deler til pcen?

Pcen skal ikke bli syk men den skal ha et bra skjermkort og processor slik at jeg kan spille høyeste grafikk på css og en del andre greie spill. Jeg har ikke tenkt å spille flight sim, crysis og slike ting..

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det som er så dritt med del er at det er elendige oppgraderings-muligheter :( En pentium 3.ghz er ikke akkurat sterke saker det heller...

Hvor stor er strømforsyninga du har nå? Står sikkert på dell...

Det er jeg ikke sikker på men pcen er en totre år gammal.. Men processoren pentium er helt ok til windows xp vist du har nok ram da :D

Men tror du at dette vil funke?

Lenke til kommentar

- De enkleste DELL stasjonære har/hadde ikke spor til eget grafikkort (PCIx eller AGP). Så det første du må sjekke er om du i det hele tatt kan sette i et eget skjermkort.

- 8800 GT blir uansett kanskje overkill på en Pentium 3 Ghz, på den annen side er ikke disse kortene så dyre lengre.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
- De enkleste DELL stasjonære har/hadde ikke spor til eget grafikkort (PCIx eller AGP). Så det første du må sjekke er om du i det hele tatt kan sette i et eget skjermkort.

- 8800 GT blir uansett kanskje overkill på en Pentium 3 Ghz, på den annen side er ikke disse kortene så dyre lengre.

Ok, men jeg er rett og slett usikker på hvordan jeg kan sjekke om dataen støtter det skjermkortet :S

Så det er ikke muligheter for å bruke et 8800 gt på en pentium 4, 3 ghz?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vet er at denne pcen har:

Mainboard : Dell Computer Corp. 0WF887

Chipset : Intel i865GV

Processor : Intel Celeron D 325J @ 2533 MHz

Physical Memory : 512 MB (2 x 256 DDR-SDRAM )

Video Card : Intel Corporation 82865G Integrated Graphics Device

Hard Disk : SAMSUNG (40 GB)

DVD-Rom Drive : SONY DVD-ROM DDU1615

Monitor Type : Dell Computer DELL 1907FP - 19 inches

Network Card : Ralink Technology Corp RT2561/RT61 802.11g PCI

Network Card : Intel Corporation PRO/100 VE Network Connection

Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2

DirectX : Version 9.0c (november 2006)

Grafikkortet er på 96 mb som er så lite at jeg så å si spyr.

Ble det enklere nå?

Lenke til kommentar

Tror jeg har det "råeste" av skjermkort som er mulig i min Dimension 1100. Det er et GeForce FX 5500 256MB(fås også med 512MB) som er et vanlig PCI kort (ikke express). Fikk det billig på Ebay. Ellers så er vel 1GB max minne i disse maskinene, prosessor er jeg litt usikker på hva som støttes.

Mach III

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...