Joachimv Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Kjøpte tidligere i år et 8800GT. Er fornøyd siden dette gir veldig bang-for-the-bucks kan en si, men på 1920x1200 så blir det litt knapt.. Får muligens solgt det for rundt en tusenlapp. Er 9800GTX noe å satse på i forhold? Trenger noe som takler litt heftig grafikk som i bl.a Crysis (high@1920x1200) osv. Eller bør en vente på neste generasjon fra nVidia? 9900GTX?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Er mest sannsynlig ikke så fryktelig mye å hente etter at de nye driverne til 8800 serien kommer på plass (Spekulasjon av Toms HW). Lenke Kanskje heller bare overklokke noen MHz evt vurdere et 8800GT til?! Blir billigere og yter bedre. Billigste 8800GT koster under 1400 kr.Test 8800GT SLi. Avhenger da av om spillet støtter det. Sjekk testen. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 takker for svar Har vurdert ett 8800GT i SLI men, slenge på en tusenlapp å få 10GB/s mer båndbredde liksom..? Er jo ganske så billig for 9800GTX, så hvorfor kjøpe et mellomklasse kort når jeg kan kjøp et toppkort(?) for 1000-lappen mer. (nb: som du ser i signaturen min så har jeg OC'a GT'n:)) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Nå er da ikke toppkortet så fryktelig topp, men du går neppe feil uansett. Jeg synes da 8800GT i SLi virker som den beste løsningen, men det er da en del negative sider som varmeutvikling, varierende støtte og ytelsesgevinst i spill osv... 9800GTX vil vel kanskje synke litt i pris etter at introduksperioden er over. Du får da uansett bare 512MB minne som kanskje er det største ankepunktet mot 9800GTX og også 8800GT i SLi. Så bare på øverste linjen og merket meg hovedkortet. Når en har et slikt hovedkort er det nesten for galt å ikke utnytte muligheten. Fant også en test hvor de kjører 8800GT vs 9800GTX Lenke Dette er da min vurdering. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) hm okei. Da er det 8800GT SLI som er tingen! Varmeutvikling og støy er ikke så viktig så lenge det er snakk om ytelse skyver jeg alt til side Hvilke drawbacks har SLI, bortsett fra varme og støy? btw er 600W PSU nok? Har en del disker osv som du ser.. Endret 7. april 2008 av viiite Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har allerede nevnt noen andre punkter, som støtte og ytelsesgevinst i spill, er litt vanskeligere å sette opp. 600W burde være tilstrekkelig. Hvert av kortene trekker vel ca 100W. Du er faktisk i situasjonen mange tror de vil havne i når de kjøper et SLi hovedkort, men skjelden gjør: Har et skjermkort og ved å legge til et nytt et kan de få betydelig ytelsesgevinst i spill (da fra 0% avhenger av spill). Det viser seg da ofte at det er mer lønnsomt å kjøpe et nytt, kraftigere kort når en endelig bestemmer seg for at en trenger mer kraft og har penger. Nå når 9800GTX viser seg ikke å være så fryktelig revolusjonerende er det faktisk ikke helt bortkastet å kjøpe et "middelklasse" kort til. Dette kan da raskt endre seg når Nvidia får de nye kortene på markedet uten at jeg vet det. Du får i alle fall high-end ytelse til en fornuftig penge med 8800GT i SLi nå. +16% i Crysis over 9800GTX i 1920x1200 er da ikke galt, men det kan da knapt kalles spillbart med 17,25 fps. Lenke Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det er vell bare litt mer Mhz på minnet og litt flere shaders på 9800GTX og 880GT egentlig? Ang testen du viser til, det står ikke om det er high, very high eller hva det er men men.. Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Kan jo om muligens vente til etter sommer for ett 9900 GTX Men da snakker vi vertfall strømforbruk og varmeutvikling o.O Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det er vell bare litt mer Mhz på minnet og litt flere shaders på 9800GTX og 880GT egentlig? Ang testen du viser til, det står ikke om det er high, very high eller hva det er men men.. Jepp. Er enig, testen er litt uklar. Sjekket opp noen av resultatene mot testen til Toms HW og tallene ser ut til å stemme rimelig. Er da litt ulike oppsett. Det meste var på max, de er da ikke detaljert der heller, men det er ganske mange innstillinger du kan sette i Crysis. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 jaja. blir nok et 8800GT til da tenker jeg takk for hjelpen så langt folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå