Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hei, jeg har en stasjonær pc som jeg ikke får gjort mye med. Den er urimelig treig, jeg får ikke kjørt viruskontroll heller, når jeg starter viruskontrollen stopper den opp etter en viss tid. Jeg har prøvd å laste ned oppdateringer fra Windows update, men det tar veldig lang tid. Har problemer med å åpne Internett Explorer. Og får ikke gjort mye arbeid på maskinen.. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takkk Endret 11. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
bendikho Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det kan hende at maskinen har blitt angrepet av virus. Bruker du å gå mye inn på utrygge sider? Om det skulle være et kraftig virus ville jeg re-installert windows. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei! Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Hei!Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Hei, jeg skal prøve å gjøre dette nå. Forstod ikke helt det siste du skrev.. Skal jeg fjerne 1 tallet? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ja da blir det som dette. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Logg her Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hei!Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Her er loggen for maskinen min: Endret 9. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ja litt grums har du,skal gå greit og fjerne tenker jeg. Du har rester fra norton og som kjører det fjerner vi og. Lag en logg fra comobofix og. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 7. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja litt grums har du,skal gå greit og fjerne tenker jeg.Du har rester fra norton og som vi fjerner. Lag en logg fra comobofix og. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt .. Jeg har innstallerte Norton for ikke så lenge siden .... Skal jeg avinnstallere det? Har F-secure Antivirus, men har tenkt å avinnstallere den når jeg hadde fått Norton til å virke.. Tror jeg ikke gjør noe annet nå, enn det du anbefalte..kan bli rot. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Bare post logg du. Du vil få instruksjon om hvordan alt skal fjernes. Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ja litt grums har du,skal gå greit og fjerne tenker jeg.Du har rester fra norton og som kjører det fjerner vi og. Lag en logg fra comobofix og. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Jeg gjorde som du skrev, men det var ingen logg å lagre. Det lille vinuet jobbet også ble det borte, eneste fikk en beskjed om at "Startup change Detected" og at "GrpConv" har blitt registrert for å starte opp når windows starter. Var og så på C:\combofix, men fant ikke txt. filen der. Endret 7. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 C:\combofix den ligger ikke her. Under root c:\ combofix.txt Disable antivirus prøv igjen. Husk den skal ligge på skrivebordet ikke i noe mappe. Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 C:\combofix den ligger ikke her.Under root c:\ combofix.txt Disable antivirus prøv igjen. Husk den skal ligge på skrivebordet ikke i noe mappe. Jeg finner ikke combofix.txt under root c:\. Er det tryggt å disable antivirusen ? Bør jeg koble i fra nettverksledningen? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Er det tryggt å disable antivirusen ? Ja det er greit når du kjører combofix. Bør jeg koble i fra nettverksledningen? Nei det er det samme. Endret 7. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Er det tryggt å disable antivirusen ? Ja det er greit når du kjører combofix. Bør jeg koble i fra nettverksledningen? Nei det er det samme. Dessverre ingenting som skjer nå heller.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør register-renser og"svar ja til og reparere" Last ned oppdatere og kjør full scan SAS free Post loggen fra SAS (preferences->statistics/logs) Restart og en ny HijackThis logg. Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hei, dette tok litt tid.. Endret 9. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du kunne ha forsøkt å kjøre Combofix fra sikker modus (tapp F8 under oppstart, velg sikker modus), men vi kan prøve et annet program som lager en tilsvarende logg: Hent DSS, legg det på skrivebordet Kjør dss.exe og følge veiledningen. Har du ikke hijackthis installert vil du få spm. om du vil installere det. Når scanningen er ferdig, åpnes det en logg (main.txt). Den kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei lurer på om noen kunne hjelpe meg å fjerne de loggene som jeg har postet her? Endret 10. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Loggene kan du fjerne når vi er ferdig. Vi skulle hatt logg fra dss.exe som norbat postet. Når alt av virus-spyware er borte får du beskjed om det. Da kan du fjerne alt av logger. Det mye verre at du har en bakdør(trojan)liggende en at noen finner navet ditt når dem søker. Endret 9. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Kunnskap Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Men jeg har jo fjernet loggen herfra manuelt allerede Hvordan skal jeg da klare å fjerne den etterpå når jeg ikke får til det nå? Er redd for hvis jeg legger ut noe mer nå og at det også er synelig for alle... Endret 10. april 2008 av Kunnskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå