Gå til innhold

S-Video, ikke farger

ReGaiN

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en s-video --> Scart og etter mye strev fikk jeg endelig blide på tv. Men det var bare ett problem som gjensto,Ikke Farger!. :cry: Hvet at det er mange like tråder der ute, men jeg har prøvd alt, men det går fortsatt ikke. :hmm: Jeg vet at kabelen ikke er defekt fordi da jeg skulle skifte fra clonemode til dualview kom det et lite snev av farger.

KAN NOEN HJELPE MEG, PLZ??? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt 100% positiv på at kabelen ikke er defekt? Hadde samme problemet som deg for ikke så lenge siden, noen ganger kom det et lite glimt av farger, men ellers svart-hvitt.

Prøvde med en annen kabel jeg hadde liggende, plutselig helt fint.. Vet ikke om det er tilfelle her, men ihvertfall verdt å sjekke :)

Lenke til kommentar

Intet nytt fra vestfronten.. Har du fått det til å fungere?

Mr D:

S-Video er vel bare et grensesnitt på skjermkortet, og har ikke så mye med tv å gjøre. Det er jo en grunn til at kabelen hans er fra S-Video til SCART.

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

CrazyEagle: Scart en en tilkoblingsstandard som kan overføre forskjellig typer signal. Scart overfører alltid lyd og kompositt signal og vanligvis også RGB. Men ikke alltid s-video fordi da må det være en omkobling pga av noen av pinnene har forskjellig funksjon avhengig om det er RGB eller s-video.

Hvis trådstarter har en TV som ikke støtter s-video på scart så får han bare sort/hvitt bilde. Dette kan evnt. løses med f.eks. colorfix-adapter.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Om eldre TV-er støtter s-video har ikke med alder å gjøre (bortsett fra veldig gamle). Det har med pris og finesser å gjøre. De fleste av de billigste CRT-TV-ene som ble solgt de siste årene støtter ikke s-video f.eks.

En annen ting er at mange tidligere Geforce skjermkort hadde mulighet til å "jukse" og levere komposittsignal på s-videoutgangen og da funka det uansett om TV støttet s-video eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet, og jeg fikk det faktisk aldri til å funke, for jeg hadde ikke noe sånn s-video funksjon på min lille 21-tommer samsung crt. Noen tver har sånn at når man trykker på EXT flere ganger på fjernkontrollen, så slår S-video inn.. Det hadde ikke min tv..

Du kan godt prøve, men jeg tror ikke det hjelper med en annen kabel, dessverre :hm:

Endret av Bardis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå gitt opp håpet om å få den til å fungere, så nå har jeg kjøpt meg en s-video kabel med en composite overgang.Men det er ett bitte lite problem, det kommer bare bilde når jeg bytter instillinger på nvidia control panel, men ellers er bildet helt borte bare AV2 oppe i hjørnet og resten er blåskjerm. Noen som har noen forslag!?..

Endret av Dole-Duck
Lenke til kommentar

Min erfaring er at av ogtil kan du bruke litt eldre drivere og sette composit ut selv om du har bruker svideo kabel. Men ble lei av å holde på sånt og bruke litt eldri drivere fordi det ikke hele tida funka på de nyeste drivere. Men prøv å få kjøpt deg colorfix fra

http://www.computercity.no/index.aspx?iden...e&SiteId=no

Æ har nå hvertfall en sånn og den funker som bare det.

Er nå mitt beste tips hvertfall.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har funnet noen løsning ennå, men legger denne infoen ut i tilfelle noen andre trenger den.

Jeg bruker S-video ut fra bærbar og til et scart adapter, på denne måtte jeg "modde" litt for og få farger.

Det jeg gjorde var å koble sammen pin 3 øverste rad, og pin 1 nederste rad (med markør-kant til venstre, Se bilde). Litt lettere og få dette til hvis det går an å demontere adapteret.

post-104722-1209389839_thumb.jpg

slik ser adapteret ut

post-104722-1209389871_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...