Gå til innhold

hjelp meg i å komme ut i nordsjøen :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du må gjøre det helt utenkelige. Faktisk å kontakte ett firma.

the firm ? :p ja skjønner det mn er de ingen som kan svare her å nå på de jeg lurer på :) ?

Det er veldig mange tråder her inne om akkurat dette temaet, les igjennom de så kanskje du får noen tips...

Lenke til kommentar
jeg har lest igjennom , men de er ingen ting om sveiser i oljeindustrien.

Hei Robert,

er du flink? Har du mye sveisefeil? Hvor har du jobbet tidligere? Har du vært sveiser lenge? Veldig mange firma spør om dette.

Dersom du vil bli fast ansatt offshore direkte for et oljeselskap/riggselskap, så vil mange se på hvor lenge du har jobbet som sveiser kreativitet med tanke på å reparere forskjellige strukturer.

Det er mange riggselskaper som er ute etter kvalifisert personell. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å skrive en god søknad som du sender til alle selskaper.

Seadrill

Aker Drilling

Transocean offshore

Stena Drilling

KCA Deutag Drilling

Odfjell Drilling

Songa Offshore

Ocean Rig

Saipem SPA Norway

Dolphin

Mærsk

StatoilHydro

BP

ConocoPhillips

Shell

Det finnes sikkert flere alternativer, men er ikke dette noe starte med da? Aker Offshore Partner har jo også mye offshore sveisere.

Lykke til.

Endret av Triazine
Lenke til kommentar

jeg har jobbet 1 år hos et sveiseverksted å gått mekk og sveierfaget så jeg har litt peiling men det er fortstt mye å lære. jeg fikk 4 ere og 5'ere på sveisene mine så jeg ligger vel over gjennomnittet der. tusen takk for hjelpen :) skal kontakte de du nemte

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg jobber i et firma som heter Acergy, (www.acergy-group.com)

Og er blandt de største innen "hyperbaric welding operations" altså sveising på dypt vann. Da får du dykkerutdanningen gjennom selskapet. Men du bør nok få litt erfaring først.

Ellers er det jo mange selskaper som ikke er nevnt hær som driver med platearbeid ute. surf litt på finn.no du..

Lenke til kommentar

Jepp, bruk finn! Legg inn en varsler slik at du får epost når det lyses ut noen jobber som passer deg!

Jeg har selv lett etter offshore jobb en stund og det er mange stillinger som lyses ut hver dag! Mitt problem er at jeg ikke har den fagutdanningen som trengs, bare en hau med år i Forsvaret :) men, gir ikke opp! Skal nok finne en god jobb, on- eller offshore!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...