robert89 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 hei jeg ønsker å jobbe på oljeplatform, har gått mekanisk så plate og svevis og går nå allmen påbygg. tenkte meg å jobbe som sveiser, hva må jeg gjøre nå? kan jeg gå lære på platformen ? setter pris på svar Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Tror du må gjøre det helt utenkelige. Faktisk å kontakte ett firma. Lenke til kommentar
robert89 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Tror du må gjøre det helt utenkelige. Faktisk å kontakte ett firma. the firm ? ja skjønner det mn er de ingen som kan svare her å nå på de jeg lurer på ? Lenke til kommentar
Triazine Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Tror du må gjøre det helt utenkelige. Faktisk å kontakte ett firma. the firm ? ja skjønner det mn er de ingen som kan svare her å nå på de jeg lurer på ? Det er veldig mange tråder her inne om akkurat dette temaet, les igjennom de så kanskje du får noen tips... Lenke til kommentar
robert89 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 jeg har lest igjennom , men de er ingen ting om sveiser i oljeindustrien. Lenke til kommentar
Triazine Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) jeg har lest igjennom , men de er ingen ting om sveiser i oljeindustrien. Hei Robert, er du flink? Har du mye sveisefeil? Hvor har du jobbet tidligere? Har du vært sveiser lenge? Veldig mange firma spør om dette. Dersom du vil bli fast ansatt offshore direkte for et oljeselskap/riggselskap, så vil mange se på hvor lenge du har jobbet som sveiser kreativitet med tanke på å reparere forskjellige strukturer. Det er mange riggselskaper som er ute etter kvalifisert personell. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å skrive en god søknad som du sender til alle selskaper. Seadrill Aker Drilling Transocean offshore Stena Drilling KCA Deutag Drilling Odfjell Drilling Songa Offshore Ocean Rig Saipem SPA Norway Dolphin Mærsk StatoilHydro BP ConocoPhillips Shell Det finnes sikkert flere alternativer, men er ikke dette noe starte med da? Aker Offshore Partner har jo også mye offshore sveisere. Lykke til. Endret 8. april 2008 av Triazine Lenke til kommentar
robert89 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 jeg har jobbet 1 år hos et sveiseverksted å gått mekk og sveierfaget så jeg har litt peiling men det er fortstt mye å lære. jeg fikk 4 ere og 5'ere på sveisene mine så jeg ligger vel over gjennomnittet der. tusen takk for hjelpen skal kontakte de du nemte Lenke til kommentar
Klykken Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) g Endret 24. mai 2010 av wdd Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 StatoilHydero er vell ferdig med å ansette lærlinger etter det jeg har hørt. Men det går jo ann å kontakte dem Lenke til kommentar
vmh Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg jobber i et firma som heter Acergy, (www.acergy-group.com) Og er blandt de største innen "hyperbaric welding operations" altså sveising på dypt vann. Da får du dykkerutdanningen gjennom selskapet. Men du bør nok få litt erfaring først. Ellers er det jo mange selskaper som ikke er nevnt hær som driver med platearbeid ute. surf litt på finn.no du.. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jepp, bruk finn! Legg inn en varsler slik at du får epost når det lyses ut noen jobber som passer deg! Jeg har selv lett etter offshore jobb en stund og det er mange stillinger som lyses ut hver dag! Mitt problem er at jeg ikke har den fagutdanningen som trengs, bare en hau med år i Forsvaret men, gir ikke opp! Skal nok finne en god jobb, on- eller offshore! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå