Gå til innhold

Bort med magen til sommeren, og gjerne for godt


Anbefalte innlegg

Helloi.

 

Som topic sier, så vil jeg gjerne få bort litt magefett nå som sommer'n nærmer seg. Men den kan gjerne bli borte også :)

 

Trener 3-4 ganger i uka (styrketrening for det meste) men har lissom alltid hatt den lille nederste "ringen".

 

Mitt kosthold består av mat som:

- Knekkebrød og brød (så å si kun grovt)

- Når det gjelder middag så er det alt mulig. (bor hjemme) Fisk av alle slag, kjøtt, pannekaker, supper osv. For og nevne noe. Prøver å spise mindre mengder når det er fetende middagsretter.

- Pålegg; Makrell i tomat, 5-10 bokser i uka, tunfisk, brun- og gulost, skinke og kalkunpålegg, leverpostei, litt egg av og til (men ikke helt venn med det når det gjelder magen), pluss salat, paprika, agurk og slikt på de ulike påleggene..

 

..og frukt..

 

..sånn hovedsaklig.

 

Så hva kan jeg gjøre for å virkelig få den bort? Jogge som en gal hver dag i x-antall minutter? Hva er det enkleste og mest effektive måten? :)

 

Takker og bukker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helloi.

 

Som topic sier, så vil jeg gjerne få bort litt magefett nå som sommer'n nærmer seg. Men den kan gjerne bli borte også :)

 

Trener 3-4 ganger i uka (styrketrening for det meste) men har lissom alltid hatt den lille nederste "ringen".

 

Mitt kosthold består av mat som:

- Knekkebrød og brød (så å si kun grovt)

- Når det gjelder middag så er det alt mulig. (bor hjemme) Fisk av alle slag, kjøtt, pannekaker, supper osv. For og nevne noe. Prøver å spise mindre mengder når det er fetende middagsretter.

- Pålegg; Makrell i tomat, 5-10 bokser i uka, tunfisk, brun- og gulost, skinke og kalkunpålegg, leverpostei, litt egg av og til (men ikke helt venn med det når det gjelder magen), pluss salat, paprika, agurk og slikt på de ulike påleggene..

 

..og frukt..

 

..sånn hovedsaklig.

 

Så hva kan jeg gjøre for å virkelig få den bort? Jogge som en gal hver dag i x-antall minutter? Hva er det enkleste og mest effektive måten? :)

 

Takker og bukker for svar.

 

Så du bor ikke borte altså? :)

Lenke til kommentar
Så du bor ikke borte altså? :)

HeaHeaHeAEHaEHaeHeaEH!

 

On-topic: bare for å nevne det, makrell i tomat 5-10 ganger i uken, er vel ikke noe spesielt sundt, spesielt ikke om vi snakker oppimot 15 ganger i uken.

Tomatsausen er jo ikke sund (90% ketsjup?)-- ikke at det er usunt, bare kommenterer det ;p

 

Husk at karbohydratende skal jo forbrendes innenfor en viss tidsperiode (som du sikkert vet)...

Om du spiser 5 brødskiver, og trener 5 timer senere, 'skader' du musklende, og går mindre ned i vekt.

 

Merk at den lille magen du har, er først og fremst et sundhetstegn (heldigvis begynner det å bli trendy å være sund på tross av gamle prinsipper), og for det andre kan det bare være død hud, eller vann, eller annet.

Endret av Mads15
Lenke til kommentar
Ha ha ! Dritmorsomt :p Bor hos hjemme hos foreldra var det det skulle stå.

 

Key, tenkte det kanskje var litt drøyt med makrell ja. skal sies at det ikke er de største boksene.

Trendy med pondus??

Så ingen tips til hvordan kan få den bort altså?

Jeg antar at du er relativt ung, så da er ikke plastisk kirurgi et alternativ? HeAHeAHeaheHEha

Det er ikke skadelig, poenget er at pålegget du har på brødskiva/knekkebrødet ikke er skadelig, langt ifra, men det er ikke lengre like sundt når du spiser fisk MED en del ketsjup.

Men her snakker vi flisespikkeri, og ikke årsaken til magen din.

 

Jeg har ingen andre tips, enn det mest åpenbare, så etter posten her tier jeg; men du kan jo (åpenbart) evt prate med legen din, eheheh, eller noen på apoteket.. (xD).

 

Prøve å analysere hva slags mage du har der nede, kanskje?

Virker det ut som fett?

Mulig at du har gått ned litt for fort, så kroppen prøver å holde igjen?

Jeg er dessverre ingen kosmetikk-lege ;p

Good luck

Lenke til kommentar

Cubus: Forsvinner ikke musklene da a? Men det er vel kanskje med veldig mye løping. Sikkert veldig forskjellig også. Forter meg det jeg kan ;)

 

Stian89: Nopes, ikke regnet ut. Er det det du mener med kontroll.? Hvis du tenker på å gå å spise hele tiden så gjør jeg ikke det. Prøver å spise hver 2-3 time, slik jeg har lært det.

Men er det rett og slett og plusse sammen hver eneste kcal jeg tar i meg da? Hva er normalt? For mye, lite?

 

Thanks

Lenke til kommentar
Cubus: Forsvinner ikke musklene da a? Men det er vel kanskje med veldig mye løping. Sikkert veldig forskjellig også. Forter meg det jeg kan ;)

 

Stian89: Nopes, ikke regnet ut. Er det det du mener med kontroll.? Hvis du tenker på å gå å spise hele tiden så gjør jeg ikke det. Prøver å spise hver 2-3 time, slik jeg har lært det.

Men er det rett og slett og plusse sammen hver eneste kcal jeg tar i meg da? Hva er normalt? For mye, lite?

 

Thanks

2k kcal/pr dag, eller noe..

Google it

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Cubus: Forsvinner ikke musklene da a? Men det er vel kanskje med veldig mye løping. Sikkert veldig forskjellig også. Forter meg det jeg kan ;)

 

Hvorfor skulle musklene forsvinne når man løper? :huh:

Folk har vel blitt foret med "Forbrenner fett med raske gange - Forbrenner muskler ved sprint"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

All utholdenhetstrening tærer på musklene i stor eller liten grad. Får du i deg mye proteiner, og trener styrketrening i tillegg, vil du minimalisere muskeltapet (til det blir nesten neglisjerbart), men selv på et kalorioverskudd forbrenner du litt muskler når du trener utholdenhet, aerob som anaerob. En må selvfølgelig veie opp fordeler og ulemper mot hverandre, og i så godt som alle tilfeller veier fordelene med jogging opp for muskeltapet, spesielt om styrketreningsprogrammet og kostholdet er godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...