Murildo Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Hei! Jeg har tidligere arbeidet litt med asp og da hatt accessdatabase til. Nå har jeg laget tabeller i access og skal lage et system der en kan søke etter records i en tabell ved å skrive inn søkekriterier i forms og få alle resultatene listet etterhverandre. Videre skal en kunne legge til records i samme vindu. Ønsker altså å ha èn side med form til søkefunksjon og en liste med søkeresultater under i tillegg til en form for å legge til ny record. Hver enkelt record i listen skal ha sin unike Id og denne kan en klikke på for å få opp neste side som viser data fra en annen tabell på tilsvarende vis, men med parent svarende til Id fra raden en klikket på på siden før. Altså kan en klikke på parent og få opp child records. Jeg har drevet en del med asp og laget forms og søk samt listinger og flyt mellom resultater og forms på ulike sider tidligere, men skjønner ikke stort av access' integrerte løsninger. Men hadde vært fint med litt hjelp evt resurser å bruke. Kan ikke være så jækla vanskelig da?! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Nei, det kan det ikke. Er det noe mer du lurer på? Lenke til kommentar
Murildo Skrevet 7. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Nei, det kan det ikke. Er det noe mer du lurer på? Hvilken frisør bruker du? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg tror jeg missa hva som egentlig var spørsmålet inni alt svadaet. Lenke til kommentar
Murildo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Slik ønsker jeg å lage det til i access på en enkelt side uten et skjema og egen visningsside: (Klammer betyr form eller knapp) (Aller øverst ønsker jeg å ha en form med personsøk i databasen) --------------------------------------- Etternavn: [:::::] [Finn person] --------------------------------------------------------------------- (deretter vil jeg at resultatene skal listes opp under over flere rader om nødvendig) Id Etternavn Fornavn [ ] [::::::::::] [::::::::] ------------------------------------------------------------------------- (Så vil jeg ha en form for å kunne legge til ny person, Id er autonumber og nøkkel) Etternavn [::::::::::] Fornavn[::::::::] [Legg til] --------------------------------- Er dette bedre forståelig? Kan en slik side enkelt lages til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå