treeHugger123 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 jeg har instalere comodo firewall forrige dagen, og da fikk jeg alternativene om jeg vil abre ha firewall eller defense og firewall.... jeg var så dum at jeg valgte firewall og defence!!!! er det noen muligheter til å bare få firewall uten å reinstalrer hele greien? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hva er galt med defence? Du har hvertfall mulighet til å deaktivere den: høyreklikk på iconet nede til høyre, velg defence+ securitylevel, og velg disable... hvis problemet er at den forstyrrer deg, kan jeg anbefale deg å sette den på trainingmode. Da vil den tie, men likavell beskytte... Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 OI.... hehe... sorry... jeg er litt dum.... viste ikke at det var så enkelt... hehe... takk for hjelpen... er ikke defence det samme som antivurs beskytelse da... eller? hva er det egentlig? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Nei, Defence + er ikke det samme som antivirus. Det er bare en ekstra beskyttelse av typen HIPS. Så det er ingen fare ved å ha Defence + aktivert hvis du allerede har et antivirusprogram. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nei, Defence + er ikke det samme som antivirus. Det er bare en ekstra beskyttelse av typen HIPS. Så det er ingen fare ved å ha Defence + aktivert hvis du allerede har et antivirusprogram. har du mulighet til å utdype typen "HIPS"? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg synes det er vanskelig å forklare på norsk, så derfor får du en engelsk forklaring: HIPS is short for host-based intrusion prevention system, HIPS is an IPS or intrusion prevention system designed for security over host-based systems where intrusions and infections are dealt with at the individual workstation level to provide a more effective level of security "The HIPS goal is to allow or deny types of traffic and detect and block system behavior that is anomalous" Endret 8. april 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Nei, Defence + er ikke det samme som antivirus. Det er bare en ekstra beskyttelse av typen HIPS. Så det er ingen fare ved å ha Defence + aktivert hvis du allerede har et antivirusprogram. har du mulighet til å utdype typen "HIPS"? Det hadde vært veldig greit ja om du kunne utdype det liutt mer!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå