Refi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg ser at Asus er mye dyrer, så jeg lurer på hva som er forskjell? Lenke til kommentar
Frikken Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Asus har to kort basert på Radeon HD 3870 X2. Det er EAH3870X2/G/3DHTI/1G og EAH3870X2/G/HTDI/1G. Forskjellene mellom disse er: - EAH3870X2/G/3DHTI/1G har en kjøler med to vifter og har fire DVI-kontakter. - EAH3870X2/G/HTDI/1G bruker referansekjøleren og har to DVI-kontakter. Bortsett fra dette er kortene fra Asus like. Vi kan da sammenligne kortene fra Asus med kortet fra Sapphire. Forskjellene er: - Kortene fra Asus har 825 MHz kjernefrekvens, mens kortet fra Sapphire har 820 MHz kjernefrekvens. - Kortene fra Asus kommer bundlet med spillet Company of Heroes – Opposing Fronts. Jeg har ikke klart å finne ut noe om bundelen til kortet fra Sapphire. For ordens skyld: Kortet fra Sapphire bruker referansekjøleren og har to DVI-kontakter, akkurat som Asus EAH3870X2/G/HTDI/1G. Endret 7. april 2008 av Frikken Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Bundelen til Sapphire: -Drivere -Cyberlink PowerDVD7 -Cyberlink DVD Suite -Futuremark: 3DMARK 06 -Manual -2x DV-I til VGA -En DV-I til HDMI -Kabler for å koble til TV (Husker ikke hva det heter i farta ) -2x konverter fra 4-pin til 6-pin -CrossFire bru -Et stk. Sapphire klistremerke Edit: Ser at han over meg har skrevet at Sapphire's kort kommer med 820MHz, jeg vet ikke om det er helt riktig da jeg har kjøpt to stk. av disse, og begge hadde 825MHz kjerneklokkehastighet. Kan hende jeg bare var heldig da Endret 7. april 2008 av CrazyEagle Lenke til kommentar
Vinnie Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvilken burde jeg kjøpe? (skal kjøpe 2stk for CF!) Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvilken burde jeg kjøpe? (skal kjøpe 2stk for CF!) Lurer også på det samme! Lenke til kommentar
Refi Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Hvilken burde jeg kjøpe? (skal kjøpe 2stk for CF!) Lurer også på det samme! Da er vi tre om det! Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Haha Har akkurat kjøpt meg to Sapphire kort for å sette i CrossFireX. Har ingenting å utsette på kortetene. Det er bare ett pluss at kortene også er de billigste(?) på markedet. De er ikke noe dårligere enn f.eks ASUS sine kort, men aner ikke hvorfor de er så billige... Jeg ville ihvertfall ikke vært i tvil om jeg skulle gjort det samme en gang til. Kjøp Sapphire Endret 7. april 2008 av CrazyEagle Lenke til kommentar
Refi Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Haha Har akkurat kjøpt meg to Sapphire kort for å sette i CrossFireX. Har ingenting å utsette på kortetene. Det er bare ett pluss at kortene også er de billigste(?) på markedet. De er ikke noe dårligere enn f.eks ASUS sine kort, men aner ikke hvorfor de er så billige... Jeg ville ihvertfall ikke vært i tvil om jeg skulle gjort det samme en gang til. Kjøp Sapphire Ja, jeg tror jeg gjør det pga. prisen, og at det ser ut som de har det samme. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Alle 3 ATi kortene jeg har (hatt) er fra Sapphire, funker helt fint, har ikke hatt noen problemer, så det er bare å anbefale =) Lenke til kommentar
Frikken Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ser at han over meg har skrevet at Sapphire's kort kommer med 820MHz, jeg vet ikke om det er helt riktig da jeg har kjøpt to stk. av disse, og begge hadde 825MHz kjerneklokkehastighet. Kan hende jeg bare var heldig da Det er godt mulig at jeg har tatt feil. Ettersom du har to slike kort, og begge har 825 MHz kjernefrekvens, så er det nok du som har rett. Men i prisguiden sto det 820 MHz, og jeg gikk ut fra at det var riktig. Link. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er jo ikke spesielt "farlig" om en av oss tar feil da. Hva spiller 5MHz fra eller til ? Lenke til kommentar
Frikken Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nei, jeg er helt enig med deg. Men godt å få det oppklart likevel. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jo det er det beste Tilbake til topic Er det noen fler spørsmål fra trådstarter, eller er alt oppklart? Endret 8. april 2008 av CrazyEagle Lenke til kommentar
Refi Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jo det er det beste Tilbake til topic Er det noen fler spørsmål fra trådstarter, eller er alt oppklart? Tror nok at jeg velger å kjøre CF med 2 sapphire. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er et meget godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå