wil Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 jeg lurer på om Linux finner ny maskinvare som er kobla til pc`en automatisk, f. eks zip drive nettverkskort osv. eller trenger man linux drivere. siden jeg bruker linux red hat 8.0 så regner jeg med at den er såpass ny å såpas lik XP at den det burde kanskje finne ny maskinvare automatisk. Noen som vet? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Trur iallefall redhaten din gjør det. Den kommer med noe som heter kudzu, som kjører i oppstarten. Det står: "Ser etter ny maskinvare:"(kanskje litt feil, lenge siden jeg har brukt redhat, men noe ala det.) Så ja, jeg trur det... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 mandrake og SuSE gjør det også, ferdiginnstallerte drivere ved første boot (på det jeg har i signaturen) (har testet med 9.0, 9.1beta,rc1. SuSE 8.1) Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 takk for svarene jeg fikk her, men den ene grunnen til at jeg spurte var fordi at jeg vet at det finnes lite drivere til linux. men jeg skal prøve det senere i kveld tenker jeg. jeg gidder ikke å bytte linux distro nå. jeg liker red hat best akkurat nå. og hvis jeg skal bytte distro så tar jeg mest sannsynlig noe mer avansert. men det er veldig usannsynlig akkurat nå. dere andre er visst veldig glad for at jeg har funnet en linux som jeg virkelig liker. og det er jeg også veldig glad for. jeg må bare si RED HAT RULER SIKKELIG. jeg kommer nok til å bytte til RED HAT 8.1, fordi at det sies at den skal være litt bedre enn 8.0. siden jeg prøvde linux før første gang så har jeg likt det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 skal sjekke litt rundt her tenker jeg, men jeg skal prøve hardwaren først, også hvis det ikke går så for jeg vel prøve å finne drivere, men som sagt så har jeg fremdeles problemer med å installere program, men det skal gå bra. det går bedre å bedre for hver time jeg holder på med linux. heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå