Gå til innhold

Sapphire 9500 128 BIOS

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å flashe BIOSen til dette kortet med med den nye ATI BIOSen som jeg regnet med skulle fjerne overklokkingssperren som jeg regnet med at dette kortet skulle ha. Det har vel det?

Jeg gikk inn i MS-DOS og brukte ATIflash for å sette inn den nye BIOSen. Det gikk fint an å slette denne, men da den ble ferdig med den operasjonen, kom det en ERROR!! : idle when trying to write ett eller annet tror jeg. Så nå regner jeg med at jeg har en tom skjermkortbios?

Det ble hvertfall en kraftig svart skjerm da jeg restarta. Det kom også fæle lyder fra høyttalerne. Dette er ille siden kortet bare ble en uke gammel. :cry:

Finnes det en måte å fylle BIOSen igjen?

Dette er til å gråte krokodilletårer av. Til nå i år har jeg nesten drept et hovedkort, solgte det og kjøpte nytt. Det drepte jeg hverfall med stil. It illegg har jeg drept to cpuer og en hardisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:o

Ikke flash biosen hvis det ikke er høyst nødvendig... Kortet er jo oppegående og jeg regner med at resten av maskinen din også er det, så hvorfor klokke det da?

Men uansett, jeg vet iallefall at MSI har en slags "flashback-metode" for å få tilbake den gamle biosen ved flashing. Kanskje dette gjelder Sapphire også, ikke vet jeg. SJekk manualen, eventuelt kontakt priodusenten per telefon.

Men i alle tilfelle kandu nok ha tatt livet til kortet tror jeg. Tenk allikevel positivt; alt kan løses! :woot:

Lenke til kommentar

ikke bruk atiflash, men http://www.radeon2.ru/bios/util/flashrom1.3.exe

hent den selv om du tror du har nyeste flashrom...

tok du ikke backup av biosen så send meg en mail på [email protected] så sender jeg deg en som funker (og som jeg har sendt til omtrent 15 stk som har samme problem som deg)

greieste måten å flashe om igjen er vis du har pci skjermkrot i tillegg, men funker fint å gjøre det i blindet også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...