Gå til innhold

Opptakskrav for kirurgi?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hei, har sett på hva jeg vil bli, og har funnet ut at kirurgi (som vidreutdanning) er noe jeg virkelig har lyst til å bli. Har et par spørsmål angående dette å lurer på om noen av dere kan hjelpe meg.

Hvilket snitt trenger jeg for å komme inn på en lege skole her i norge?

Og hva trenger jeg hvis jeg vil studere i f.eks USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-120696

Selv om du vil bli kirurg så må du studere vanlig medisin. Hvilket snitt du trenger avhengr av hvilke fag du har valgt.

Lenke til kommentar

Du må gå et seks års medisinstudie, for så å søke kirurgi spesialitet. Du trenger 64 poeng (inkludert diverse ekstrapoeng) for å komme inn rett ut fra videregående, eller 74 hvis du er over 21, eller har brukt "for lang" tid på å gjøre ferdig videregående.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Du må gå et seks års medisinstudie, for så å søke kirurgi spesialitet. Du trenger 64 poeng (inkludert diverse ekstrapoeng) for å komme inn rett ut fra videregående, eller 74 hvis du er over 21, eller har brukt "for lang" tid på å gjøre ferdig videregående.

Hva vil det si i praksis? (altså, hvor gode karakterer må jeg ha?)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Velg fordypning i matte,fysikk og kjemi på videregående, så kommer du inn med et snitt på ca. 5,5+

Og hvordan blir det hvis jeg vil studere i utlandet? (kommer vel ann på, men gi eksempler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...