Gjest medlem-77217 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei, har sett på hva jeg vil bli, og har funnet ut at kirurgi (som vidreutdanning) er noe jeg virkelig har lyst til å bli. Har et par spørsmål angående dette å lurer på om noen av dere kan hjelpe meg. Hvilket snitt trenger jeg for å komme inn på en lege skole her i norge? Og hva trenger jeg hvis jeg vil studere i f.eks USA? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Selv om du vil bli kirurg så må du studere vanlig medisin. Hvilket snitt du trenger avhengr av hvilke fag du har valgt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du må gå et seks års medisinstudie, for så å søke kirurgi spesialitet. Du trenger 64 poeng (inkludert diverse ekstrapoeng) for å komme inn rett ut fra videregående, eller 74 hvis du er over 21, eller har brukt "for lang" tid på å gjøre ferdig videregående. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du må gå et seks års medisinstudie, for så å søke kirurgi spesialitet. Du trenger 64 poeng (inkludert diverse ekstrapoeng) for å komme inn rett ut fra videregående, eller 74 hvis du er over 21, eller har brukt "for lang" tid på å gjøre ferdig videregående. Hva vil det si i praksis? (altså, hvor gode karakterer må jeg ha?) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Velg fordypning i matte,fysikk og kjemi på videregående, så kommer du inn med et snitt på ca. 5,5+ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Fjernet en useriøs posting. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Velg fordypning i matte,fysikk og kjemi på videregående, så kommer du inn med et snitt på ca. 5,5+ Og hvordan blir det hvis jeg vil studere i utlandet? (kommer vel ann på, men gi eksempler) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Da er det bare et opptakstest. Gjerne med elementer fra matte, kjemi, biologi tenker jeg. Men slikt får du oppgitt før den aktuelle testen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Okei, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå