Cuneax Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hvor kan man lese om lovgivning, forskrifter osv i henhold til dette? Tror du forresten Wam & Vennerød fikk statlig støtte til sine samfunnskritiske filmer? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hvor kan man lese om lovgivning, forskrifter osv i henhold til dette? Tror du forresten Wam & Vennerød fikk statlig støtte til sine samfunnskritiske filmer? Du finner info for Norge på norsk filmfond sine sider. Eksempelvis her: http://www.filmfondet.no/iCM.aspx?PageId=4 Er også mye interessante filmprosjekter rundt om kring hvor slikt er høyaktuelt. Akkurat nå er det største den nevne Justice League. http://www.smh.com.au/news/film/mega-mille...5602383792.html Stakkars Miller, som prøvde å nå gjennom nåløyet med å hyre en australsk modell og benytte seg av australsk filmekspertise Det er så mange forskjellige ordninger der ute og det skjer enormt mye i kulissene. Men det er som regel når det gjelder store produksjoner det politiske spillet kommer frem i media. Politikere elsker jo å blande seg inn i alt mulig. Man kan jo argumentere med at tyskerne kan endre på sine egne kriterier for å gi filmstøtte, slik at Uwe ikke lenger får det. Men det er uansett politikerne som til syvende og sist må gjennomføre endringene. Så de blir involvert. For de betaler regningen og de er pliktet til å godkjenne og gå god for hva pengene til folket investeres i. Det er uunngåelig og der er min store skepsis. Jeg vil ikke at politikerne skal blande seg. Bugger off. Savy? Men det viktigste er og forblir at film kan bli laget selv uten filmstøtte. Industrien kan overleve. Alt tyder på det da det finnes filmprosjekter innen både den smale og vide sjanger. Det finnes til og med egne selskaper som fokuserer på å investere. Time Warner sine filmer er jo blant annet betalt 50% av et investeringsselskap (har glemt navnet). I avtalen så skal pengene gå til både storproduksjoner og mindre produksjoner. Ulempen er jo selvfølgelig når kommersielle kreftene begynner å diktere kunstneren. Hollywood er et godt eksempel på det.Det finnes ingen rosenrød løsning for enhver løsning har sine ulemper. Rent personlig er det viktig for meg at politikerne ikke skal blande seg inn i slikt, på noe som helst nivå. Det har med posisjonen de har og den samfunnsfunksjonen kultur har. Politikk og kultur må blandes minst mulig sammen. Men det er jo slikt på globalt plan. Jeg tror aldri det kommer til å endres. Men jeg forbeholder meg et (i mine øyne) veldig gjennomtenkt ønske om at det burde endres. Uwe Boll kan nå bli mitt symbolske våpen Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060621 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Foreløpig har over 600.000 signert listen. Det lover bra! Regner med at du mente 60 000, stor forskjell, det er bare 222 000 hittil som har signert. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Foreløpig har over 600.000 signert listen. Det lover bra! Regner med at du mente 60 000, stor forskjell, det er bare 222 000 hittil som har signert. Tviler på at den kommer over 300 000. Det var vel 150 000 den første uka, og etter det dalte antallet signaturer raskt ned. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg skriver ikke under. For det første har jeg ikke sett en Uwe Boll-film, så jeg gidder ikke hive meg på trenden med å henge han ut. For det andre; hvorfor ikke endre lovene, så Boll ikke får millioner i statsstøtte? Har ikke noe imot at han lager film, men hvis de er så dårlige som folk skal ha det til, er det kjedelig å tenke på at midlene kunne blitt brukt til å produsere noe bedre. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Loven er jo der for å ___________lage___________tysk________film. Det han gjør er ikke noe smutthull. Han bare suger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 For det andre; hvorfor ikke endre lovene, så Boll ikke får millioner i statsstøtte? Hvorfor vi ikke endrer tyske lover? Jeg tror ikke vi har lov, egentlig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Og om de endres, så har med ett politikerne aktivt gått inn og styrt hvilken filmer som blir laget og ikke Tilbake til dette at man må alltid sette krav for en investering og når tyske stat investerer så setter de også rammene. Ønsker man å kvitte seg med Boll og co så er løsningen en som nok vil drastisk endre filmlandskapet over hele kloden. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvorfor vi ikke endrer tyske lover? Jeg tror ikke vi har lov, egentlig. Trodde det jeg, men da får jeg komme meg ut av fantasiverdenen min, og oppdatere meg litt på virkeligheten. Poenget mitt var at Uwe Boll burde få lov til å lage film hvis han vil det. Bare kjipt han suger til seg så mye penger fra staten(eller hvordan han løser det). Men samtidig så er han jo stor i kjeften, kanskje jeg skal skrive under bare for å se om han faktisk gir seg. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) OPPDATERING: Etter at Michael Bay kallte ham for "et sørgelig vesen", har Raging Boll bestemt seg for å utfordre Bay til 12 runder i bokseringen. http://www.youtube.com/watch?v=JlJ3VLGDOVE Blir gøy å se til høsten om Bay godtar utfordringen, og forhåpentligvis banker dritten ut av Boll...Og for de som ikke vet hvordan det gikk forrige gang, her er reultatene: http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type= Og til slutt en link til en side som har det med å disse Boll: http://www.bollbashers.com/ PS: siggen mi var fikset for snart en måned siden Endret 29. april 2008 av S-r-ex Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Haha, så forbanna herlig. Hva med at de har en filmkonkurranse? Begge får 100 millioner, og den filmen som tjener mest, får best score på IMDb og høyest rating på Rotten Tomatoes vinner og får heder og ære, mens taperen får ikke lage film mer. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Skjønner ikke hvorfor han utfordrer han til en boksekamp, filmene suger jo like mye uansett hvor god han er til å banke andre Typisk å prøve å banke folk som sier deg imot, beviser jo ingenting. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Håper inderlig Michael Bay hever seg over dette og ikke takker ja til slik idioti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå