§enc3r Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 har en brenner og en hardisk. hvordan burde jeg sette de opp(på samme ide kabel eller på hver sin)??? og hva er en 80 conductor kabel???(fulgte med til hovedkortet) 2,66 p4 asus p4pe wd 120g 8mb cache twinmos pc3200 256 x 2 crucial radeon 9700pro plextor 48x/24x/48 Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Sett dem på hver sin kabel. HD på primary master og Brennern på secondary master. Kabelen du spurte om skal du bruke til HD. Den støtter opp til ata133. Brennern trenger ikke noe bedre en ata33 kabel, fulgte med en av dem og ikke sant :wink: Lenke til kommentar
§enc3r Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 men hvis jeg setter hardisk på på primary med jumper på master, og brenner på secondary med jumper på master, finner ikke hovedkortet hardisken. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 men hvis jeg setter hardisk på på primary med jumper på master, og brenner på secondary med jumper på master, finner ikke hovedkortet hardisken. Hores merkelig ut syntes jeg. Jeg har selv HD og brenner paa hver sin IDE kanal og begge er master. Naar du starter opp maskinen din, ta en tur innom BIOS'en, (Press Del, under oppstarten av maskinen din). Se om BIOS"en finner begge enhetene naar begge er satt til Master og paa hver sin IDE kanal (kabel). En annen ting som jeg har merket er folgende, hvis den ene kabelen f.eks til brenneren er satt inn feil vei, saa vil denne enheten ikke oppdages av maskinen din. Paa noen IDE kabler saa har de ikke laget det lille hukket i midten, pass paa at ledning #1 (den rode siden av IDE kabelen) er koblet til #1 paa brenneren, hvis ikke saa funker det ikke Frankie Singapore Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Western Digital har problem når den blir køyrt som master ALENE. sett den på CS(Cable Select) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 har du ikke en master instilling på hd som er master uten slave har det på min wd hd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå