Sewero Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Det står en 350 watt i den nå... Og hvilken vifte mener da du at jeg skal skifte ut? Det står 5 vifter i den pc-en. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Du sier at CPU-temp dioden viser 88* mens CPU-en holder 40* celcius? Hva mener du med dette? CPU-temp dioden sitter jo vanligvis under CPUen og måler. Derfor er vel CPU-en din for varm (88*)? Hvor får du de to tallete fra? Er begge fra bios? I de fleste BIOSer som kan vise temp har du 2-3 målinger. 1. CPU-temp. Avhengig av type bør den ikke gå over 70-100* før CPUen blir svidd eller pc-en skrur seg automatisk av for å forhindre skade. 2. Chipset/Motherboard/Mainboard temp. Bør ikke overstige 70* har jeg erfart. 3. System. Temperaturen i kabinettet. ----- Ang. viften som bør byttes. Bytt den som tydeligvis kjøler for dårlig! En ting til. Du skal helst ikke brenne deg (90*+?) på noen kjøleribber selv når maskinen er på. Edit: Har di prøvd å la en bordvifte kjøle pc-en? Eller på en annen måte kjøler hele maskinen ned. Sette den ved et trekkfult vindu uten deksler... Blir den stabil da? Endret 29. april 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Jeg bruker everest som måler, med en gang jeg går i bios skrur den seg nesten alltid av. Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Men ergo så var det jeg sa riktig det VAR en ribb UNDER CPU'n, den er ikke veldig varm så jeg kan holde på den etter at pc-en har skrudd seg av uten å brenne meg. Hei. Chipsetkjøleren er _ved siden av_ cpu og ikke under. Selv om den står _lavere_ i kabinettet ditt nå, så er den fremdeles ikke under cpu. Går vifta til cpu rundt når du starter opp? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Alle vifter går når den starter, er jo ikke selve cpu'n som er varm men dioden. Det er en ribb UNDER jo, vis du ser på det ene bildet jeg har postet er dette vist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå