Sewero Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Har ikke noe annet OS her. Bare XP i hus. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 du kan laste ned en bootable (oppstarts) live cd. Feks damnsmalllinux.org (50MB), ubuntu eller inside security Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Men det som er så ekstremt rart er jo at jeg får den på helt innimellom, slik som nå så fikk jeg den på og den kan stå på så lenge jeg vil ha den på... Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Så den blir ikke mer stabil jo mer du prøver? Kan være en komponent som må "lades" eller varmes opp før den blir stabil. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har ikke funnet noen sekvens med hvor mange ganger jeg prøver å skru den på før den funker å få på helt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Nå skrudde pc-en seg faktisk av mens jeg brukte den, skulle til å innstallere noen drivere da den skrudde seg av. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ingen som har tenkt på varme da? Fungerer CPU vifta? Vifta på grafikkortet? Når den skrur seg av, kan du skru den på igjen med en gang eller må du vente litt? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Når den først skrur seg av må jeg vente til den er mest sannsynlig varmet opp... Skal skjekke temperaturene etterpå vis jeg ikke glemmer det. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Det som er varmt i pc-en er CPU dioden som er 88 grader, resten av temperaturene er under normalt, skal poste bilde neste gang jeg får på pc-en. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Der har du nok synderen. Fungerer vifta til CPU'en? Er kjøleribbene fulle av støv? Når den skrur seg av, merk om kjøleribbene er varme. Hvis de ikke er det, kan det være en defekt temperaturnode eller noe. Vet ikke helt hvor mye du kan, og om du tør å skru litt i maskinen? Ta av CPU kjøleren og bytt pasta, eventuelt kjøp en ny kjøler. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det du kan prøve er og oppdater biosen, finne den på heimesida til hovedkorte ditt. Har du blåst maskina rein får støv i det siste? er ofte den fuller seg opp med støv og går seg veldig fort varm og sler seg av når det blir litt belastning Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Men det er jo bare dioden som er varm CPU'n ligger på 40 grader stabilt. Jeg får se om jeg har en annen kjøler hjemme jeg kan prøve, å kjøpe ny eller brukt nå har jeg ikke råd til. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Kjøleribben under CPU'n var ganske varm nå når pc-en skrudde seg av. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Fungerte vifta da? Spinner den når maskinen er på? Hvis ikke, er det grunnen. Enkelt og greit. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CNPS7000BALCU Bestill en sånn en du, og se om det hjelper. 300 kr ca med frakt, og garantert bedre enn den du har (antar at du har original kjøler). Du får den andre steder, men Microplex var de billigste som JEG stoler på. Edit: Så at du ikke har råd til ny... Har en liggende selv du kan få, kan sende til deg i posten hvis du vil. Ikke sikker om den passer da, men jeg trenger den ikke. Til en X2 4600+, socket AM2. Kan være heldig. Hvis ikke kan du kaste den Send meg en PM med hvor jeg skal sende hvis du vil. Endret 18. april 2008 av Dunno1987 Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kjøleribben under CPU'n var ganske varm nå når pc-en skrudde seg av. Det er da ikke noen kjøleribbe _under_ cpu. cpu er festet til hovedkortet - med kjøler over denne og vifte over denne igjen. evt montert siden. Hadde et lignende tilfelle på en av mine andre pcer. Ledningen til cpu vifta var gått av. cpu ble varm og maskinen slo seg av. Formaterte og la inn windows på nytt før jeg så det. Var helt unødvendig. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Trudde dette var en ribb og jeg da :/ Jaja Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Den ribben du har rød ring rundt er chipsett kjøleren. Kontrolleren som styrer flyten av data mellom CPU, grafikk(AGP&PCI-E), minne og SouthBridge (som tar seg av USB, PCI, IDE, FLOPPY). Også viktig at den er kjølig for å unngå ustabil maskin. 70-80c er ofte max etter min erfaring. Bruker å stå temp. måler for den i BIOS. Endret 18. april 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Men ergo så var det jeg sa riktig det VAR en ribb UNDER CPU'n, den er ikke veldig varm så jeg kan holde på den etter at pc-en har skrudd seg av uten å brenne meg. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Når jeg fikk den på nå viste dioeden 100 grader i Everest, how to fix? Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Når jeg fikk den på nå viste dioeden 100 grader i Everest, how to fix? skaff ny vifte, støvsug PC-en, flytte på ledninger så bedre luftflyt. Bare et spørsmål, kanskje litt oftopic : Hvor gammel er PC-en? 70w PCU? Morra mis er bedre og den PCn er 10 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå