L4r5 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har de siste dagene lagt merke til at forumet har vært litt "bipolart" som en moderator jeg snakket med på msn så fint kalte det. Hva er grunnen til dette? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vel dette har jo stadig vekk vært et problem stadig vekk. Jeg vil anta at økende interesse for forumet rett og slett blir for mye for forumets servere. Samtidig har jeg hørt at IPB visstnok ikke er særlig bra til å hoste store forum, men Drift har jo stadig jobbet med å optimalisere det. Jeg kan forresten ikke si at jeg har merket noen voldsom treghet i det siste. Pleier å bytte faner til noe annet hver gang jeg klikker en lenke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Problemet har stort sett vært de siste dagene og ikke vært relatert til treghet i så måte, men at det går flere minutter uten at jeg i det hele tatt oppnår kontakt med forumet. Ping feiler også når problemet oppstår. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Får du ikke en gang pinget er noe galt lenge før vår ende, vi mistet nettet noen minutter i går, ellers har nettet og serveren vært oppegående. Webtjeneren får derimot litt hikke av og til, og da stopper sidene våre et par minutter, så det er vi obs på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 I går fikk jeg ikke pinget. I dag prøvde jeg ikke det, men sidene var nede en liten stund. Takk for tilbakemeldingen. Da vet jeg at dere er på saken. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Administratorene for eit av noregs største diskusjonsforum som i tillegg har grunnlaget i PC er alltid på saken. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har ikke kommet inn på forumet et par ganger i det siste nei. Er litt tregt iblant også. Av og til må jeg f.eks trykke to ganger på forumkategorien, pga. den første "svarer ikke". Lenke til kommentar
Kantana Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jeg har de siste ukene flere ganger fått meldingen "Du har ikke tilgang til å bruke forumet" når jeg har prøvd å åpne siden. Jeg kommer ikke inn på en eneste side, ikke en gang forsiden. Endret 9. april 2008 av Kantana Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Da sitter du på et IP-bannet sted, og den sperren blir kun fjernet ved mailting til [email protected], evnt PM til en i forumstyret. Lenke til kommentar
Kantana Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Det kan ikke være slik, for jeg kommer inn igjen etter en stund på samme IP. Det har skjedd på to ulike IPer som er statiske. EDIT: Wops, blanda visst. Skal se om jeg kan få ny IP. Er litt praktisk med dynamisk Endret 10. april 2008 av Kantana Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Så moderatorer har lov til å menge seg med folk på msn på den måten? Blir litt som å ha læreren/sensor på facebook. Latterlig... Som med så mye annet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Så moderatorer har lov til å menge seg med folk på msn på den måten? Blir litt som å ha læreren/sensor på facebook. Latterlig... Som med så mye annet. Feil tråd? Eit unødig innlegg er fjerna. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Vi er (fremdeles) obs på problemene og kommer derfor til å flytte forumet over på ny server i morgen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er bra, har opplevd litt ustabilitet dei siste dagane. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ueland: Det ville vært interessant med mer informasjon om hva som skjer med den nåværende serveren (om dette var maskinvarerelatert eller OS/programvarerelatert.). Er det SQL-serveren eller "genereringsserveren" som tuller? Hva slags jern bytter dere til nå? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Folket vil ha specs Men tror det vil gjøre seg med en liten våroppgradering. Opplever litt tregheter her og der noen ganger. Endret 14. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Vi er (fremdeles) obs på problemene og kommer derfor til å flytte forumet over på ny server i morgen.Bra. Tilstandene bringer tilbake dårlige minner fra før "den store oppgraderingen" i fjor, og det skremmer jo avhengige forumfolk, selv om det er på langt nær like ille som da. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ueland: Det ville vært interessant med mer informasjon om hva som skjer med den nåværende serveren (om dette var maskinvarerelatert eller OS/programvarerelatert.). Er det SQL-serveren eller "genereringsserveren" som tuller? Hva slags jern bytter dere til nå? Den nåværende servern har nok bare litt for mye å ta seg av for øyeblikket, da den hoster mer enn bare forumet nå. Vi flytter derfor forumet over til en identisk server som slapper av om dagen. Slik at vi på den måten får dedikert en boks for forumets Apache-server.(aka genereringsserveren) (Serveren kjører forøvrig 4xDual-core CPUer og 16GB med RAM, samme som SQL-serveren for forumet) Så det blir nok ikke noen fysiske oppgraderinger heeelt enda. NgZ: Ja vi er jo ikke akkurat ukjente med slike tilstander desverre, dog tar vi nå og får gjort noe med det før det blir for ille. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Litt skummelt når ein får abstinenser og må logge inn på Facebook fordi diskusjon.no er nede i nokre minuttar. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Må bare si at dersom disse problemene blant annet skyldes økt aktivitet på grunn av speaker.no-integreringen, så er det Guds straff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg