Gå til innhold

Mye nedetid for tiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel dette har jo stadig vekk vært et problem stadig vekk. Jeg vil anta at økende interesse for forumet rett og slett blir for mye for forumets servere.

Samtidig har jeg hørt at IPB visstnok ikke er særlig bra til å hoste store forum, men Drift har jo stadig jobbet med å optimalisere det.

Jeg kan forresten ikke si at jeg har merket noen voldsom treghet i det siste. Pleier å bytte faner til noe annet hver gang jeg klikker en lenke.

Lenke til kommentar

Problemet har stort sett vært de siste dagene og ikke vært relatert til treghet i så måte, men at det går flere minutter uten at jeg i det hele tatt oppnår kontakt med forumet. Ping feiler også når problemet oppstår.

Lenke til kommentar

Får du ikke en gang pinget er noe galt lenge før vår ende, vi mistet nettet noen minutter i går, ellers har nettet og serveren vært oppegående. Webtjeneren får derimot litt hikke av og til, og da stopper sidene våre et par minutter, så det er vi obs på. :)

Lenke til kommentar

Jeg har de siste ukene flere ganger fått meldingen "Du har ikke tilgang til å bruke forumet" når jeg har prøvd å åpne siden. Jeg kommer ikke inn på en eneste side, ikke en gang forsiden.

Endret av Kantana
Lenke til kommentar

Det kan ikke være slik, for jeg kommer inn igjen etter en stund på samme IP. Det har skjedd på to ulike IPer som er statiske.

EDIT: Wops, blanda visst. Skal se om jeg kan få ny IP. Er litt praktisk med dynamisk :)

Endret av Kantana
Lenke til kommentar

Ueland: Det ville vært interessant med mer informasjon om hva som skjer med den nåværende serveren (om dette var maskinvarerelatert eller OS/programvarerelatert.). Er det SQL-serveren eller "genereringsserveren" som tuller? Hva slags jern bytter dere til nå? :)

Lenke til kommentar
Vi er (fremdeles) obs på problemene og kommer derfor til å flytte forumet over på ny server i morgen.
Bra. Tilstandene bringer tilbake dårlige minner fra før "den store oppgraderingen" i fjor, og det skremmer jo avhengige forumfolk, selv om det er på langt nær like ille som da.
Lenke til kommentar
Ueland: Det ville vært interessant med mer informasjon om hva som skjer med den nåværende serveren (om dette var maskinvarerelatert eller OS/programvarerelatert.). Er det SQL-serveren eller "genereringsserveren" som tuller? Hva slags jern bytter dere til nå? :)

Den nåværende servern har nok bare litt for mye å ta seg av for øyeblikket, da den hoster mer enn bare forumet nå. Vi flytter derfor forumet over til en identisk server som slapper av om dagen. Slik at vi på den måten får dedikert en boks for forumets Apache-server.(aka genereringsserveren)

(Serveren kjører forøvrig 4xDual-core CPUer og 16GB med RAM, samme som SQL-serveren for forumet)

Så det blir nok ikke noen fysiske oppgraderinger heeelt enda. :)

NgZ: Ja vi er jo ikke akkurat ukjente med slike tilstander desverre, dog tar vi nå og får gjort noe med det før det blir for ille.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...