Avon657 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg har lest endel i 5PK Premium-forumet men det er over 200 sider og jeg bare faller av. Må nok stille dette spørsmålet for seg, for kanskje det har løst seg på en måte. I prisguiden står det nemlig at det kan kjøre Raid. SATA/PATA raid. https://prisguiden.no/product.php?productId=73507 Jeg er ute etter å kjøre to Sata-disker i Raid som speiler hverandre slik at jeg alltid har backup av mine cubase filer. Tror det heter Raid 1, er ikke sikker. Jeg vet ikke om det er kostnadseffektivt for meg og gå for Premium eller andre P5K kort. Kom gjerne med andre forslag da hodet mitt er meget fullt for tiden. Mitt system i tankene foreløpig. Bare en skisse. Intels Q6600 (Vil gjerne klokke til 3 mhz) Asus 5PK ??? Os disk: Raptor 10.000 rpm 150GB 2-4 stk. Samsung SATA 7.200 rpm i RAID Grafikk-kort 8800GT (kanskje vifteløst) 4-8 gb ram( Har ikke peiling på hva slags HZ og case latency enda) (Tar det opp i RAM-forum) 500 w strømforsyning Stille kabinett OS: XP pro 32 bit. men klar til å oppdatere til Vista når driverene som jeg er ute etter har kommet. Endret 10. april 2008 av Kjøttmunn Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hovedkortet du linker til har støtte for Raid 1 (Speiling). Stor forklart på utvidet info. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Hovedkortet du linker til har støtte for Raid 1 (Speiling). Stor forklart på utvidet info. Hei. Ja jeg så det men ble forvirret etter å ha lest i den store P5K tråden med 200 sider. Leste ikke alle sidene selvfølgelig. Men der fant jeg en diskusjon og det ble nevnt at den ikke kunne kjøre raid. Men kanskje de mente at man ikke kunne kjøre raid 0, som jeg da tror er To HD som samarbeider og jobber med hverandre, ikke speiling. Hvis den kjører raid 1. så er jo alt i orden. Føler at det er bra å gå for et kort som er mye kjøpt og anbefalt ihvertfall for mitt bruk. Takk for svaret. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Selv om din link går til en rekke modeller av hovedkortet regner jeg med at speken er nogenlunde lik. Den sier at hovedkortet kan kjøre Raid 0, Raid 1 og Just a bunch of disks. Det står ingenting om Raid 5 eller Raid 1+0. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du skal ikkje klokke litt meir enn 3 mhz da? Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Selv om din link går til en rekke modeller av hovedkortet regner jeg med at speken er nogenlunde lik. Den sier at hovedkortet kan kjøre Raid 0, Raid 1 og Just a bunch of disks. Det står ingenting om Raid 5 eller Raid 1+0. Hei! Joda jeg forstår det nu. Var i villrede og meget fersk når jeg skrev tråden. Hadde ikke krefter til å lese en eneste spec til. Holdt på å bli gal av hele greia. Men det har løst seg nå. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Du skal ikkje klokke litt meir enn 3 mhz da? Jeg må innrømme at jeg vet svært lite om overklokking forleøpig, men vet at jeg kan gjøre det på en enkel måte med Q6600. Litt studie av bios og volt osv. så skal jeg nok få det til. Har lagt meg på 3 fordi jeg ikke vet hva som er mulig med hovedkortet og CPU-en. Men kom gjerne med et høyere tall som jeg lett kan hoppe til. Jeg har gått for ABIT IP35 PRO og Q6600. Kjenner meg meget tilfreds med det til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå