Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til min første bil

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Er snart 18 og er på utkikk etter en helt grei bil. Hørt at første bilen burde man ikke bruke så mye penger på, stemmer dette?

Er på utkikk etter en bil i pris klassen fra 10-20 tusen ca:)

Noen som har noen gode biler å anbefale? eller noen innslag på hvordan bil man burde eller om jeg burde bruke mer?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Slenger meg på her jeg, da det sikkert kan være av interesse for trådstarter.

Jeg har dog funnet meg en bil som jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe så jeg har å øvelseskjøre med + endelig bil når jeg er ferdig med lappen (uaktuelt å øvelseskjøre med muttern sin bil, da den er helt ny, så det tør jeg ikke).

Bilen koster 19000,- og dette er litt mye å betale kontant, så jeg lurer på hva som er vanlig prosedyre ved å kjøpe en bil?

Dette er en privat selger.

[Edit] Fant litt om det på et annet forum. Er visstnok ikke noe stress å betale 19k cash.

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Slenger meg på her jeg, da det sikkert kan være av interesse for trådstarter.

Jeg har dog funnet meg en bil som jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe så jeg har å øvelseskjøre med + endelig bil når jeg er ferdig med lappen (uaktuelt å øvelseskjøre med muttern sin bil, da den er helt ny, så det tør jeg ikke).

Bilen koster 19000,- og dette er litt mye å betale kontant, så jeg lurer på hva som er vanlig prosedyre ved å kjøpe en bil?

Dette er en privat selger.

Ikke unormalt å betale så "liten" sum kontant. Dersom man er sikker på at man skal ha bilen, kan man jo bruke bankremisse eller bare overføre pengene til selgers konto.

Lenke til kommentar

Som den volvofan jeg er må jeg selvfølgelig få anbefale Volvo 240 og 740. 240'n virker stygg for mange, inkludert meg, men ingen kan vel si det samme om mesterverket 740? :D

Er ingen hemmelighet at det blir sen 80-talls/tidlig 90 talls bil om du vil ha en av disse for 20k,men de kan være i svært bra stand likevel. Greie biler å kjøre, ingen racerbil men går greit nok. Veldig morsomme å leke seg litt med på vinteren(må gjøres forsvarlig seff,ikke sladde i hver eneste sving) selv om fremkommeligheten ikke er helt topp når det er superglatt.

Når det gjelder sikkerhet får du nok ikke noe særlig bedre enn dette i den prisklassen du nevner. Driftssikkerheten er flott den også, og delene er billige om du skulle trenge det. Setene er noe av det beste jeg har vært borti på vanlige personbiler. Ingen problem å sove godt om du legger ned setet nei. Det er jo en stor bil også, så man har god plass både fremme og bak.

Stort bagasjerom,som også er hendig. Ingen problem for en lang fyr å legge seg baki der og sove godt i noen timer heller. Hadde 740 i to år,og savner den. Likte veldig godt følelsen av å kjøre den bilen :)

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg for noen måneder siden, og da falt valget på en gammel Peugot 205. De er billige, sinnsykt drivstoffgjerrige, ganske sprek (med tanke på motorstørrelsen) og hvis du trenger nye deler fåes dette også svært billig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...