Gå til innhold

Er Gud virkelig allmektig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor vidt Gud er utenomjordisk/utenfor tid og rom eller noe sånt, er vel en annen diskusjon... grunnen til at kristne her blir litt iltre, er at det er vanskelig å komme opp med et godt (og logisk) svar.

Jeg selv er kristen og det skal en hel del til for å gjøre meg "ilter", dessuten gav jeg deg et svar på steinløfting-teorien din som jeg selv hverken synes er dårlig eller ulogisk. Virker som ateisten kjetil02 også gav et godt og logisk svar.

er ikke ute etter særiøs diskusjon akkurat, siden det blir vanskelig når hovedtema er allmektighet.

Neivel, da får jeg la være å ta deg seriøst da.

Lenke til kommentar

første quoten av bellicus like over her var svar imo.

er ikke ute etter særiøs diskusjon akkurat, siden det blir vanskelig når hovedtema er allmektighet.

Neivel, da får jeg la være å ta deg seriøst da.

å, huffameg. :ohmy:

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=826215

Retningslinjene sier jo at du skal ha fokus på saklighet, så når du sier at du ikke har til hensikt å bedrive en seriøs diskusjon så går du jo mot disse retningslinjene, og det er jo en grunn til at disse er skrevet og blir opprettholdt.

Men hvordan mener du at det er logisk at noen som er i stand til å gjøre alt ikke er i stand til å gjøre alt?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe tro på at Gud er allmektig.

I det bildet med Gud og Adam/Eva og syndefallet og det der. Der ga jo Gud opp. Han kastet menneskene ut av Paradis. Gud sa vel oppgitt till menneskene ...Pass på jorden og bli mange.. Dermed er det ikke Gud som styrer på jorden.. Det er vi mennesker.. Gud har gitt oss Jorden i forvaltning.. Så han kan ikke lave en så stor sten siden den er menneskene sin.. Hvis man leser litt i gamle bøker finner man at Gud sa ti Adam at han skulle ødlegge jorden to ganger.. En gang med vann og en gang med Ild.. Den med vann har vi hørt om, men den med ild skulle komme ca 5500 år etter Adams død. Hvor gammel ble Adam igjen..hmmm

Det er vi mennesker som er allmektige på Jorden.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=826215

Retningslinjene sier jo at du skal ha fokus på saklighet, så når du sier at du ikke har til hensikt å bedrive en seriøs diskusjon så går du jo mot disse retningslinjene, og det er jo en grunn til at disse er skrevet og blir opprettholdt.

Men hvordan mener du at det er logisk at noen som er i stand til å gjøre alt ikke er i stand til å gjøre alt?

Det er på en møte det jeg spør dere om da :wow::ermm:

men siden du tilogmed gadd å linke til siden hvor det står rettningslinjer, betyr det at du ikke har noe logisk svar, og at vi kan stenge tråden...?

Endret av pwned
Lenke til kommentar

Svaret på spørsmålet sier vel seg selv? Er noen som er i stand til alt, ikke i stand til alt? Nei, selvsagt ikke, noen som er i stand til alt er i stand til alt. Så da har du jo fått svar på det du spurte om når du begynte denne tråden?

Lenke til kommentar
Er noen som er i stand til alt, ikke i stand til alt? Nei, selvsagt ikke, noen som er i stand til alt er i stand til alt.

Det virker jo logisk nok i seg selv, men da må jeg bare få dra frem Det ondes problem. Med din definisjon blir jo Gud ond, og da blir vel spørsmålet: hva er meningen med å tilbe en ond gud, når det finnes nok av grunner til å tro at Gud ikke eksisterer?

Lenke til kommentar
men da må jeg bare få dra frem Det ondes problem. Med din definisjon blir jo Gud ond, og da blir vel spørsmålet: hva er meningen med å tilbe en ond gud, når det finnes nok av grunner til å tro at Gud ikke eksisterer?

Min egen mening angående dette er at Gud er tålmodig med menneskene, og selv om de gjør det onde så lar han alle få sjangsen til å vende om og gjøre det gode. Denne tålmodigheten er dog begrenset til dommens dag.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...