Gå til innhold

[LØST]Realtek HD Audio problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker ikke... :(

 

Jeg har lasta ned samma fil, mange ganger (testa denna også da seff...), men ingen funker...

 

Etter at jeg har installert (og reboota), kommer fortsatt ikke maskinvaren i enhetsbehandling...

 

Skal snakke med Komplett.no og kanskje få bytta hovedkort, har også prøvd med annet kort (Creative), men det funka fortsatt ikke...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Vel, takk for denne diskusjonen.

Jeg har også en ny maskin fra komplett.no, en Asus P5K, og installerte XP SP3.

 

Og har holdt på i 4-5 dager med disse hersens RealTek driverne.

 

Fulgte Rudolf83s råd, gikk til:

http://www.giga-byte.com/Support/Motherboa...;ProductID=2629

 

fulgte instruksjonene der, og avinstallerte UAA driverne og det andre han foreslo, og gikk til Asus og lastet ned en ny driver. Nothing worked: Windows har oppdaget ny maskinvare.

 

Gjorde det igjen, uten å laste ned ny driver, istedet installerte fra ASUS CD-en - og denne gangen så det jaggu ut til at det virka, fikk ingen feilmeldinger, som ved tidligere anledninger. Men nei, slo på PCn igjen, og der kom det : ny maskinvare funnet.........

 

Vet dere hva som løste dette for meg, akkurat nå? Selvfølgelig ikke.

 

Men jeg har hatt problemer med å installere nedlastninger fra Windows Update i 3-4 dager. Laster ned men vil ikke installere. Kontaktet MS support, sendte dem WindowsUpdate.log, svcpack.log etc, og han foreslo at jeg lastet ned siste versionen av Windows Update, her, http://support.microsoft.com/kb/946928/en-us og lagret den på skrivebordet.

 

Dvs. den filen som heter http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=91237 eller windowsupdateagent30-x86.exe.

 

Og etter å ha fulgt instruksjonene hans, så virket ikke bare installeringene, men plutselig var alt i orden med audionen, og realtek hd audio manager sitter pent og pyntelig nede i høyre hjørnet.

 

Under følger instruksjonene fra MS Tech Support, om dere har liknende problemer, og håper dette hjelper, for det ordnte alt for meg!! :-)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

I had a look to the logs that you sent me.

What I saw in the logs is that you got a Call error code = 0x80004002

that can be relative to an old version of the WU Agent.

 

I would like you to try the action below:

 

Action:

----------

Locate and Download the latest version of the Windows Update Agent

 

1. Click on the link below to view the latest versions of the Windows

Update Agent:

 

http://support.microsoft.com/kb/946928/en-us

 

 

2. Select the correct version and have the user download and save it to

their desktop.

 

Stop the Windows Update Service

 

1. Click on Start and Run.

2. Type CMD and click OK.

3. In the command prompt, type "net stop wuauserv" (without the

quotation marks) and press Enter.

 

Install the Windows Update Agent

 

1. Click Start and Run and delete anything in the run box.

2. Drag the Windows Update Agent install file to the run box (the user

should see something like this: WindowsUpdateAgent30-x86.exe)

3. Click in the Run box, and press the End key to get to the end of the

file name. Press the space bar and add /wuforce.

4. Click OK and follow the installation wizard.

5. Once the install is done run windows update.

 

Let me know about the feedback, if you are able to install the update

after following these actions.

 

Thank you.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...