Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av gamer pc

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg har jo tydligvis vært ute av dette gemet alt for lenge. når jeg var yngre bygde jeg mange PC-er, men nå som jeg leser her inne er det alt for mye nytt til at mine gamle kunnskaper skal komme til nytte ;)

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny pc da som dere sikkert skjønner. men er litt usikker på om jeg skla bygge den selv.

Jeg skal primært bruke den til surfing og video, men og til tider litt spilling. da speiselt Age Of Conan når det kommer.

Jeg vet nesten ikke om jeg tør å skrive specsene mine på min gamle data, da jeg er redd for å bli ledd av;)

men er en gammel P4 2,4 ghz med msi radeon rx800 pro. regner ikke med dette kan oppdateres for mye til å klare dagens standarer.

Ønsker som sagt å ha en kraftig pc som utnytter vista og mange spill til det maksimale.

har tittet litt på disse to:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....67&cid=5547

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....76&cid=5547

Er disse noe å satse på?

hvis ikke vil jeg gjerne ha hjelp til et bra oppsett som ikke koster så alt for mye.

på forrhånd takk til alle ekspertene :D

Endret av ZeLoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de to linkene er jo eksat samme maskin , den vil ikke gjøre det spess bra i age of conan tror jeg ,, held duglig på lav grafikk,,

jeg syns du skal bygge selv , viss det intreser deg og lære deg det! det er ikke spess vansklig, det meste passer bare et sted , og går som regel uten problemer:)

et oppsett til 5600 uten os .

denne pcen knuser værtfall den acern du har linka til,, og da får du gleden av og bygge selv , og kunne lære deg hvordan ting fungerer

Lenke til kommentar

sånn nå var linkene endret.

var litt redd for at de ikke gikk gjennom kravene til en gamer pc;)

Det oppsettet du har satt opp virket veldig bra.

Ja jeg må si at jeg har mest lyst til å bygge selv da jeg har gjort dette mye før.

Men et kanskje litt offtopic spm: hva er dette med directx 10. har hørt snakk om dette i evigheter, *føle seg dum*;)

Denne PC-en i det oppsettet mener du skal kunne klare AoC helt topp eller? er ikke den villeste gameren i verden. så er primært det spillet det kommer til å gå i.

Lenke til kommentar

Direct x 10 er bare en oppdatering av direct x, må ha vista for og kjøre det, er en del hakk bedre grafikk messig, men har hørt at det ikke er så ekstremt som det ser ut til, så forløbig er det ikke noe must, men jeg vet ikke så veldig mye mer enn det ;)

Er godt mulig at jeg har feil, men er slik jeg har blitt imformert.

Her er bilde av forskjellen så du kan se litt hva det går i:

437944396_b2f73a2996.jpg

Lenke til kommentar

oki :D

takk for alle svar:)

så det oppsettet som ble lagt ut på siden er det beste til den prisen mener folket?

kanskje ta to av de minnebrikkene så jeg har 8gb med ram?

vista 64 ultimate er vel noe som burde kjøres for å utnytte alt på sitt beste vel?

er det noen maskin som har overklokkings potensiell dette her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...