AKor Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei, jeg har en ferdigbygget Compaq, og lurte på om det går ann å oppgradere en ferdigbygget pc, som prosessor osv? Og hva som kan/ikke kan oppgraderes.. Adrian Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 prossessor kan jo forsovet gå det ,, enkleste er jo og sette inn mere ram,, ( du vil nesten forsovet merke det mest) med mindre du går fra singel core til duel da,, og ekstra hd'er er jo som regel ikke noe problem og sette inn Lenke til kommentar
AKor Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja, jeg har skifter ram.. Men resten også, så hvis jeg skal ha ny pc, så kan jeg heller bruke det hovedkortet, hardisken kabinett osv, og heller skifte skjermkort og prosessor, for nå har jeg Intel Celeron D prosessor, og et ATI x300 series skjermkort tror jeg det er.. Er det noen mulighet for meg å oppgradere det til en litt bedre pc, uten å skifte alt liksom Eventuelt hva er bedt til en billig penge(ikke mye mer enn 2000kr) som passer mitt hovedkort.. Hovedkort: MSI, Gypsum 3,14. LGA775 (CPU1) Prosessor: Intel Celeron D 2,80GHz (CPU kode: Prescott-256K) Skjermkort: ATI Radeon x300/x550/x1050 Series 128MB(Ganske sikker på at det er PCI Express) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Last ned CPU-Z og sjekk hvilket hovedkort du har! Du finner også ut om du har PCI-Express. Hovedkortet støtter neppe de nye Core 2 Duo prosessorene, så det er egentlig ikke så mye poeng i å oppgradere den. Et nytt skjermkort burde da gjøre underverker i spill. Jeg ville tatt en kikk på ATi 3850. Sjekk at du har fysisk plass i kabinettet. Du finner målene hos produsenten og ofte komplett. Edit: Du finner ut hvilket skjermkort du har ved å laste ned GPU-Z Endret 7. april 2008 av heisann80 Lenke til kommentar
AKor Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Den støtter PCI-Express, men hvilken prosessor som passer er jeg ikke sikker på, Her er bilde fra CPU-Z og GPU-Z Endret 7. april 2008 av adrilzz Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Gjør om bildet til .jpg og post på nytt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ville kjøpt mer minne kanskje et billig 2GB sett. Sjekk om du har ledige slotter, om du ikke har det vil du måtte bytte ut de gamle brikkene. Du vil kunne hente ganske mye ved å bytte skjermkort. Ser egentlig ikke poenget i å bytte prosessor, da core prosessorene ikke er støttet. Lenke til kommentar
AKor Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Okei, men hvis den ikke støtter de nye prosessorene, så satser jeg på å vente litt og kjøpe meg en ny pc tenker jeg. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Er enig i den vurderingen. Et 2 GB sett minne kan da hjelpe ganske mye på ytelsen om du til stadighet bruker mer enn 1GB. Ta en kikk i guiden Hvor mye minne trenger du.. Prisen er også under 200 kr. Lenke til kommentar
AKor Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Nja, jeg hadde 512 mb og kjøpte en 512mb brikke til, det hjelp ikke så veldig, men mitt eneste kriterie er at jeg skal kjøre Cs laggfritt, noe jeg som regel gjør nå, men pc-en min bråker som f***, og at den kan kjøre msn og skype i tilleg uten at det lagger.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå