m0g1e Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Har lenge lurt på dette, og er nyskjerrig på akkurat hva som gjør at man helst ikke bør (av)installere flere programmer samtidig på en PC, f.eks. uten restart. Oppdateringer i registeret? Programmer som er avhengige av hverandre for å kunne konfigureres ved installasjon? Tenker først og fremst Windows her, siden det er her jeg poster Edit: Tenker spesielt ved driverinstallasjon. Det er vel kanskje enheter som mulig kan komme fram etterhvert som andre enheter blir installert? Endret 7. april 2008 av mogie Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Dette er da svært sjelden man behøver å gjøre i dagens Windows-systemer. Vanlige programmer skal aldri behøve å restarte maskinen for å kunne installers/avinstalleres. Dog vil mange programmer som feks Antivirus programvare bruke drivere for å kunne fungere som en utvidelse av kjernen, og dermed få direkte tilgang til systemfunksjoner---dette kan kreve en restart av Windows. (Dog kan det fungere mange ganger fint uten behov for restart, men er hovedsakelig bare for å garantere at det ikke blir noen problemer) Endret 7. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Har aldri opplevd noe problem. Noen som kjenner til folk som har gjort det pga for mange installasjoner på en gang evt uten restart? Vel først og fremst dette jeg var nyskjerrig på.. Endret 7. april 2008 av mogie Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg skjønner egentlig ikke hva du tenker på---du kan godt installere uendelig mange programmer og drivere som du vil uten at det feiler---det er bare at om man skal oppdatere komponenter som hele tiden må være mappet i minnet så kan man ikke gjøre dette skikkelig uten å starte maskinen på nytt. Ved ren installasjon av drivere og programmer er det egentlig ingen grunn til å starte på nytt. Endret 7. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå