Howard Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Apacers viftekjølte minnemoduler er spesifisert for hele DDR3-1800. Les mer Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 De var ikke så pene at det gjorde noe selvom utseendet har lite å si. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Grusom farge, men (heldigvis) vil jeg vil alltid prioritere ytelse foran utseende Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 med høyden på dem kan de nesten forstyrre luftstrømmen i kabinettet Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Bah, enda en dings med vifte på. *styre langt unna* Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Orker.. ikke.. flere.. vifter.. wræææææææææææææææææææææææææææææææææl! Viftestøy er grundig irriterende, spesielt nå som jeg ikke er "gamer" i så stor grad som før. Hadde noen klart å lage en smart løsning som var kjølt av èn stor vifte så hadde de fått meg som kunde på et blunk. Da tenker jeg skikkelig arbeid med å få laget en stor stillegeånde kjøleløsning som dekker flest mulig komponenter. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 hva med 2 stk 120mm eller større vifter? en inn og en ut. får god luftgjennomstrømning med det, kan da kan du leve med passiv kjøling på de øvrige komponentene. Dette fungerer naturligvis ikke på en hardcore gamerpc, men er en ypperlig løsning for resten av folket. Dessuten flytter større vifter mere luft på lavere hastigheter, så det blir nesten støyfritt Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Problemet er bare at jeg er en hybrid. Det er veldig deilig at PC-en på den lille hybelen ikke bråker når jeg studerer, ser film, chatter osv. Men jeg spiller også et spill fra tid til annen. Liker å følge med litt. Måtte jo ha sterk nok PC til å teste nye spennende ting som Crysis, og lignende. Har viftekontroll på CPU med gigantisk Zalman, men det hjelper lite når skjermkortet bråker (Er nok det, for tror Fotron PSU med 120 mm er støysvak) Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Om ikke annet så er det bra at DDR3 blir mer utbredt og kommer ned i pris. Det er snakk om ganske mye bedre teknologi enn DDR2 med tanke på ytelse og effektforbruk. Kan riktignok få noe kapasitetsproblemer med DDR3. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 med høyden på dem kan de nesten forstyrre luftstrømmen i kabinettet Alle komponenter med vifte som går vil vel forstyrre eller endre luftstrømmen i kabinettet. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der. Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 De var ikke så pene at det gjorde noe selvom utseendet har lite å si. Word! Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der. Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. Ja, disse egner seg definitivt ikke i LAN-PC-er. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der. Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. Er jo ikke sikkert de er så tunge da, ser jo litt pinglete ut, ser nesten ut som om kjøleribbene er laget av plast på det bildet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Gøy at prisen er på vei nedover men det er ennå langt igjen til DDR2-priser. Man får faktisk 2*1GB DDR2-sett til under 1/3 av prisen på 2*1GB DDR3-sett. Hastighetsforskjellen er nesten fraværende i prisklassene vi prater om. I fjor sommer trodde mange at DDR3 ville ta over for DDR2 som det mest solgte minnetypen allerede rundt årsskiftet 2007/2008. Nå viser kalenderen 4. måned i 2008 og det ser ennå ut til å drøye en god stund. Kanskje vi bør forskyve den spådommen mot årsskiftet 2008/2009. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser lite poeng i aktiv kjøling på minne moduler på standard hastighet, hvis de overklokker bra så er det kanskje noe å se på hvis en er for lat til å henge opp en vifte i kabinettet. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser lite poeng i aktiv kjøling på minne moduler på standard hastighet, hvis de overklokker bra så er det kanskje noe å se på hvis en er for lat til å henge opp en vifte i kabinettet. Raske brikker er som oftest presset fra fabrikant og krever derfor ofte høy driftsspenning for å levere averterte frekvenser og forsinkelser. For å sikre at modulene får lang levetid og er stabile blir disse nå utstyrt med vifte. Får jo også vannkjølte moduler. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Flere små vifter som bråker noe djævelsk? Nei takk sier jeg. Lenke til kommentar
MrxXx79 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 syns de så funkey ut de her ja, men jeg holder meg til amd å de kjører fremdeles på ddr2 så jeg personlig liker det best.. kjører geil, bd 8g quadsett i min nå, 800mhz oc 920mhz sammen med phenom oc til 2,5ghz.. men når amd støtter ddr3, så blir det nok noen feite corsair dominator på meg=) Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser lite poeng i aktiv kjøling på minne moduler på standard hastighet, hvis de overklokker bra så er det kanskje noe å se på hvis en er for lat til å henge opp en vifte i kabinettet. Raske brikker er som oftest presset fra fabrikant og krever derfor ofte høy driftsspenning for å levere averterte frekvenser og forsinkelser. For å sikre at modulene får lang levetid og er stabile blir disse nå utstyrt med vifte. Får jo også vannkjølte moduler. Jeg vet alt det Er derfor jeg spesefikt nevnte "standard hastighet" og kun vits hvis "overklokker bra". Men du skal langt før du trenger mer en vanlig kabinett vifte kjøling + cpu kjøler. Se på disse her feks DDR3 0 aktiv kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå