Jdronnen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ok!.. Jeg hadde 5 partisjoner på HD`en min. C , D , E , F , G på en 500gb disk. Så skulle jeg formatere og reinstallere windows, dvs KUN C-stasjonen. Satte inn win-xp plata og begynte innstallasjonsprogrammet, så når jeg kom til der man skal velge hvilken partisjon du vil innstalere windows på, så dukket KUN C-stasjonen opp. Jeg tenkte egentlig ikke noe mer over dette, og velgte den. MEN! Så må du nødt å "slette" partisjonen, og lage den igjen for å få lov å innstallere windows der. Og når jeg da trykket "slett partisjon" så slo ALLE (de som var usynlige) partisjonene seg sammen, til 500gb unpartitioned space !!! HJELP ! Er der noe program som gjør at jeg kan få tatt backup av disse partisjonene ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 TestDisk er et program som kan gjenopprette partisjonstabell. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Men du må ha hatt et noe spesiellt oppsett for at det gikk så galt som det gjorde? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 5 partisjoner krever at du bruker logiske partisjoner (max 4 ordinære). Dersom C er en ordinær partisjon, og alle de andre er logiske/utvidede partisjoner på dennen så vil vel dette kunne skje. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er vel ingen grunn for at slik skal skje bare fordi det er utvidet partisjon? Hvis man lager partisjoner i Windows installsjonsprogram så får man bare en primærpartisjon, resten blir utvidet/logiske. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Nei, med tanke på at windowsinntalasjonen bruker utvidede/logiske partisjoner så mye så burde den takle det, og sånt ikke skje. Jeg bare så for meg det som en mulig forklaring.. Endret 8. april 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå