nasse222 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hi. Er skikkelig grønn på dette området dessverre... Lurte på noen gidder å fortelle meg hvordan jeg skal utføre overføring mellom Laptopen min og den Stasjonære? Lei av Usb-disker og minne penner nå!! For jeg laster ned alt på laptopen (den er gammel og ikke så farlig å få virus på), også overfører jeg alt til den andre nye Pc`en Men hvordan fungerer det? Nettverkskabel mellom begge plugget inn i der internettet blir plugget inn? Så er det vel instillinger på hva som en vil dele (mapper) ? Trenger litt "barneskje" forklaring, eller en link her. Takker igjen hjertligst for deres tid og svar!! Mvh Nasse Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 hvis du skal koble maskinene sammen uten noen form for hub/switch må du bruke en krysset TP-kabel. deretter må du sørge for at maskinene er på samme ip-range/subnet og samme workgroup. Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Oi..litt for innviklet for meg.. Jeg trodde en kunne overføre filer mellom maskiner med nettverks kabel..:s Men begge maskinene mine er jo trådløs nettverk, går det ikke ann å sende filer gjennom nettet?... Eventuelt hva må gjøres? Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Anbefaler deg å kjøre veiviseren for trådløst nettverk. Denne finner du på kontrollpanelet. Etterpå kan du flytte filer mellom datamaskinen på delte områder. Lykke til! Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Anbefaler deg å kjøre veiviseren for trådløst nettverk. Denne finner du på kontrollpanelet. Etterpå kan du flytte filer mellom datamaskinen på delte områder. Lykke til! Åh, såpass enkelt.... *flau*..!"! Takker hjertligst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå