int20h Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 LaCie har introdusert en ekstern harddisk med eSATA-, USB 2.0- og FireWire-grensesnitt. Les mer Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dyr? Synes det ja. Har en My Book med eSata, Firewire (2stk) og USB. 750Gbyte plass. Betalte 1300 for den. https://prisguiden.no/product.php?productId=81014 Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Cache på 500 GB = 8 MB Cache på 750 GB og 1 TB = 16 MB Deimos87: Det går vel litt på at det er en kjent designer som har utformet utseendet kanskje.. Endret 7. april 2008 av dimdal Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Aner ikke, kjøper ikke kunst, lager selv. Men så jo lekker ut sammens med min LCD Tv i "pianolakk". Lenke til kommentar
arokh Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Synes bok-designet på WD sine disker er rimelig teit Dette ser mye bedre ut. Lenke til kommentar
Finntroll Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Går heller for en mybook, og spør du meg er ikke det der "design". Det er en firkanta kloss for F**N, og en 3-åring kunne laget noe mer estetisk korrekt. Designere burde holde seg til klær og porselen. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Mac: Design > funksjon and Design > Funksjonalitet Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Er det noe problem å ha f.eks. en Mac og en PC koplet til denne via USB/FW samtidig? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Sikkert ikke. Du kan jo prøve med noen som har en ekstern med USB og Firewire. Endret 7. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
jhbolle Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Går heller for en mybook, og spør du meg er ikke det der "design". Det er en firkanta kloss for F**N, og en 3-åring kunne laget noe mer estetisk korrekt. Designere burde holde seg til klær og porselen. Firkanta klosser i pianolakk er vakre Endret 7. april 2008 av jhbolle Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvilke fordeler gir eSATA-grensesnitt versus USB2? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Sikkert ikke. Du kan jo prøve med noen som har en ekstern med USB og Firewire. I manualen til disken står det at man ikke skal kople til flere enn ett interface av gangen. Finnes det egentlig noen man kan bruke med flere PC-er samtidig, eller må man over på nettverksbaserte? (og da ser det jo ut til å være bare krøll med f.eks. MyBook-greiene, har ikke spesielt lyst på en av de). Endret 7. april 2008 av CAT-scan Lenke til kommentar
Mako Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvilke fordeler gir eSATA-grensesnitt versus USB2? eSATA er koblet direkte på disk kontrolleren, så vil tro du får samme overførings hastighet som ved en intern disk. Annet enn det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hvilke fordeler gir eSATA-grensesnitt versus USB2? eSATA er koblet direkte på disk kontrolleren, så vil tro du får samme overførings hastighet som ved en intern disk. Annet enn det vet jeg ikke Ja dvs at det i praksis er disken som begrenser overføringshastighet. USB 2.0 er maks 480Mbit/s altså 60MB/s men i praksis oppnår du veldig sjelden denne hastigheten. SATA (og eSATA) er 3 Gbit/s altså 300MB/s (så raskt klarer ingen disker å levere data pr i dag). Men må si jeg ikke helt ser det store i dette, eksterne hdd kabinetter har jo lenge kommet med eSATA tilkobling, og der kan man jo sette inn disk etter eget ønske. Endret 7. april 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Den største er overpriset etter min mening: 500GB: Billigste: 697 kr, billigste med SATA/USB/FW: 974, Lacie: 1118 kr/1349 kr 750GB: Billigste: 1001 kr, billigste med SATA/USB/FW: 1283, Lacie: ? 1000GB: Billigste: 1323 kr, billigste med SATA/USB/FW: 1584, Lacie: ?/2709 kr Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har lest i forumet her at det er svært mange som har problemer med å få eSATA-kabler til å sitte skikkelig på eksterne disker og at de derfor ofte mistet kontakten med diskene. Er dette noe som har blitt utbedret eller må det komme en ny versjon av eSATA-standarden før det blir gjort noe? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Thats negative. Sitter like hardt som USB'en på samme hd. Sliter mer med error på grunn av litt kabelrot. Men er fikset. Endret 8. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Mac:Design > funksjon and Design > Funksjonalitet Hvor kommer Mac inn i bildet, og mener du at denne disken fungerer dårligere enn andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå