emiljn Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei Jeg har 2 stk. Kicker Solo-baric 12", å lurer på hva som er anbefalt størrelse til kassa? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 http://cgi.ebay.com/DUAL-12-SQUARE-ENCLOSU...1742.m153.l1262 Hvorfor ikke bare kjøpe den? kommer på 740kr ink. frakt.. Da får du den på døra! Lenke til kommentar
emiljn Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Skal bygge selv har matriale ligganes Lenke til kommentar
entername Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette er kansje eit domt spørsmål men har du sjekka heimesida til kicker om det er eit slags anbefalt minstevolum eller noko liknandes, meiner eg har sitt ei og anna side som oppgir det på subbar generelt. Men dette er ikkje akkuratt mitt fagfelt so er muleg eg er heilt ute på bærtur Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Står jo mål på den kicker kassa hos indoaudio, hvorfor ikke ta utgangspunkt i de? Lenke til kommentar
entername Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hmm thomas sitt forslag er jo og eit meget godt alternativ Lenke til kommentar
emiljn Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Da har jeg hvertfall måla, men det er med lukket kasse, jeg vet ikke om det er noe forskjell på lyden jeg, om den er lukket, eller med bassreflexrør? Og hvis jeg skulle bygge denne kassa, og borer hull til bassreflexrør, burde kassa være bittelitt større eller mindre? er det forskjell på lyden? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ja, det er forskjell på størrelsen. http://www.kicker.com http://www.kicker.com/06/tech-support/manu...20c01%20web.pdf Her finner du manualen for Solo-Baric L7, med anbefalte kassestørrelser. 49,6L kan det se ut som om 12" skal ha, med 2,5"x13,25" port. Om det er L7 du har da. Jeg har ikke peiling på Kicker-elementer. Endret 7. april 2008 av fredrik Lenke til kommentar
emiljn Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) åja, pokker, det glemte jeg å nevne det er L5 jeg har og 2,5"x13,25" port. det skjønte ikke jeg noen som vet hvor mye dette blir i diameter? og er det ikke noe med at et bassrefleksrør skal gå litt inn i kassa? Endret 7. april 2008 av emiljn Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg linket visst opprinnelig til manualen for L5, men det er samme anbefalte kassestørrelser. Porten skal gå inn i kassen, ja. En 2,5"x13,25"-port vil si at den har en diameter på 6,35cm, og en lengde på 33,65cm. Tallene jeg har oppgitt er minimumsmål. Ta deg en titt i manualen, det står godt forklart der. Hvis ikke du er villig til å gjøre litt innsats selv (som å finne frem manualer) så burde du kanskje også vurdere å avstå fra å lage kassen selv. Dette er ikke ment stygt, men mer som at du er avhengig av å lete, lese, lære og forstå ting selv for å gjøre sånt. Lenke til kommentar
emiljn Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) finne frem manualer å sånnt er ikke noe problem, men det er det å forstå de avanserte ordene på engelsk jeg har vansker med men tusen takk for svarene! 33,65 lengde på porten, det vil da si at den skal være firkantet port da? Endret 7. april 2008 av emiljn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå