Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kicker Solo-baric 12" kassestørrelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kansje eit domt spørsmål men har du sjekka heimesida til kicker om det er eit slags anbefalt minstevolum eller noko liknandes, meiner eg har sitt ei og anna side som oppgir det på subbar generelt.

Men dette er ikkje akkuratt mitt fagfelt so er muleg eg er heilt ute på bærtur :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg hvertfall måla, men det er med lukket kasse, jeg vet ikke om det er noe forskjell på lyden jeg, om den er lukket, eller med bassreflexrør?

Og hvis jeg skulle bygge denne kassa, og borer hull til bassreflexrør, burde kassa være bittelitt større eller mindre? er det forskjell på lyden?

Takk for alle svar :new_woot:

Lenke til kommentar

åja, pokker, det glemte jeg å nevne :whistle: det er L5 jeg har :innocent:

og 2,5"x13,25" port. det skjønte ikke jeg :roll: noen som vet hvor mye dette blir i diameter?

og er det ikke noe med at et bassrefleksrør skal gå litt inn i kassa?

Endret av emiljn
Lenke til kommentar

Jeg linket visst opprinnelig til manualen for L5, men det er samme anbefalte kassestørrelser. Porten skal gå inn i kassen, ja.

En 2,5"x13,25"-port vil si at den har en diameter på 6,35cm, og en lengde på 33,65cm.

Tallene jeg har oppgitt er minimumsmål. Ta deg en titt i manualen, det står godt forklart der. Hvis ikke du er villig til å gjøre litt innsats selv (som å finne frem manualer) så burde du kanskje også vurdere å avstå fra å lage kassen selv.

Dette er ikke ment stygt, men mer som at du er avhengig av å lete, lese, lære og forstå ting selv for å gjøre sånt.

Lenke til kommentar

finne frem manualer å sånnt er ikke noe problem, men det er det å forstå de avanserte ordene på engelsk jeg har vansker med :p men tusen takk for svarene!

33,65 lengde på porten, det vil da si at den skal være firkantet port da?

Endret av emiljn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...