Jan1991 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Skal bruke pcn for det meste til gaming, se p åfilmer, nedlastning, musikk og slikt. Skal jeg gå for Quaden eller Duoen? Skal spille spill som Crysis, A. Wake og Age of Conan. Noen som vet hva jeg bør gå for? Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg er også i ferd med å bygge ny PC og jeg gikk for E8400. Quad core trenger du kun hvis du kjører applikasjoner som faktisk støtter fire kjerner (noe som er relativt få). Eller hvis du kjører mange krevende programmer samtidig, så kan quad være greit. Personlig ville jeg heller gått får E8400 i stedet for E8500. E8500 har en ganske stiv pris i forhold til E8400 og E8400 kan lett overklokkes. Har sett enkelte tester der hvor E8400 ble klokket til 4.0GHz med luftkjøling, en økning på 25%, noe som er ganske imponerende. Endret 7. april 2008 av gertin Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja, ok. Så det er med andre ord ikke verdt å investere i en quad-prosessor? Hm, det med E8400 og E8500 var jeg også i tvil om. Men etter å ha skaffa litt info, så fikk jeg vite at man lettere kunne overklokke E8500 og at den også var bedre hvis man ikke skulle overklokke? Så tror kanskje det er et bedre valg for meg, for trorikke jeg skal overklokke med en eneste gang jeg får pcn, og er heller ikke noe pro på det. Andre som ahr noen meninger om Quad vs Duo? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ja, ok. Så det er med andre ord ikke verdt å investere i en quad-prosessor?Hm, det med E8400 og E8500 var jeg også i tvil om. Men etter å ha skaffa litt info, så fikk jeg vite at man lettere kunne overklokke E8500 og at den også var bedre hvis man ikke skulle overklokke? Så tror kanskje det er et bedre valg for meg, for trorikke jeg skal overklokke med en eneste gang jeg får pcn, og er heller ikke noe pro på det. Andre som ahr noen meninger om Quad vs Duo? Quad vs Duo er tatt opp mange ganger her og du vil få forskjellig svar etter hvem du spør. Mitt svar er Quad, rett og slett fordi det er mer fremtidsrettet og den "lille" forskjellen som du får ved spill ikke er så veldig stor akkurat. Hvis det er veldig viktig for deg om du oppnår noen få fps ekstra i spill så kjøper du Duo. Endret 7. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg er også i ferd med å bygge ny PC og jeg gikk for E8400. Quad core trenger du kun hvis du kjører applikasjoner som faktisk støtter fire kjerner (noe som er relativt få). Eller hvis du kjører mange krevende programmer samtidig, så kan quad være greit.Personlig ville jeg heller gått får E8400 i stedet for E8500. E8500 har en ganske stiv pris i forhold til E8400 og E8400 kan lett overklokkes. Har sett enkelte tester der hvor E8400 ble klokket til 4.0GHz med luftkjøling, en økning på 25%, noe som er ganske imponerende. jeg klarte lett 4.0GHz med luftkjøling... og jeg har ikke mye greie på det Det er faktisk en økning på 33% Skal prøve litt mer en dag jeg har tid Endret 7. april 2008 av Drunk_Panda Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Min E8500 klarte 4,3ghz uten noen spessiele problemer... 453fsbx9,5=4303,5mhz Dette er den første prosesoren jeg virkelig har prøvd å klokke... EDIT: Dette er da også på luft, TRUE med en svak mist vifte på 1400rpm Endret 7. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
a-z Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Skal bruke pcn for det meste til gaming, se p åfilmer, nedlastning, musikk og slikt. Skal jeg gå for Quaden eller Duoen? Skal spille spill som Crysis, A. Wake og Age of Conan. Noen som vet hva jeg bør gå for? Jeg ville gått for quaden, siden Crysis drar nytte av firekjerner, og i et såpass krevende spill så bør du ha all kraften du kan få. Min to-kjerner begynner å svette ganske mye når jeg spiller Crysis hvertfall (90-100%), mens en Q6700 til en kompis av meg ligger på sånn 50%. Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Hvilken to kjerner har du da? Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 E6850 har nå han med sliten CPU. Jeg har gått for E8400 og skal bruke den til det samme som trådstarter. sparte 100% cash på det.. Og jeg lover ytelsen er nok ganske lik bortsett fra når det kommer til videoreg. og tallknusing.. Hvis pris/ytelse har noe å si for deg kjøp Duo, hvis ikke kjøp Quad. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvilken to kjerner har du da? ta en titt i signaturen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå