Gå til innhold

DVD over HDMI på Dell 2407WFP-HC?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet, og har satt opp min Dell-skjerm som skjerm for visning av DVD. Min gamle spiller støter kun s-video ut av kontakter jeg får koblet på skjermen og naturlig nok gir ikke dette videre topp bilde.

Er det noen som har erfaringer med å spille av DVD via HDMI-kontakten på denne skjermen? Jeg vil nødig spytte penger i et ekstremforsøk uten å vite hvilket resultat jeg oppnår.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

verd å merke seg at siden man bruker HDMI kabel for å se HD-TV sendinger så må man betale NRK lisens hvis man skal bruke en skjerm med HDMI inngang sammen med en HDMI kabel. Dette fordi skjermen har HDMI inngangsom lar oss se HD-tv i 1900x1200 resolution.

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
verd å merke seg at siden man bruker HDMI kabel for å se HD-TV sendinger så må man betale NRK lisens hvis man skal bruke en skjerm med HDMI inngang sammen med en HDMI kabel. Dette fordi skjermen har TV-tuner for å kunne bruke HDMI for å vise stuff i 1920x1200 resolution.

Og hvor i det svarteste har du hørt det?

TV'en har jo for svarte ingen tuner. Det er jo ikke bare og stappe antenna rett i HDMI porten på TV'en du.

Har man en Tuner ved siden av feks ANALdigital eller Visat, osv som har HDMI utgang og/eller andre utganger, så stapper det i TV'en, så er det jo for svarte den boksen ved siden av som er Tuneren, ikke TV'en.

Man betaler ikke Lisens for TV'en, men for TUNEREN!

Det betyr jo ikke at vis jeg stikker til Elkjip og kjøper en DATASKJERM med HDMI ingang, at jeg må begynne og betale NRK-lisens.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Tenkt senario:

Jeg har "ikke" tv eller tuner av noe slag.

Men har en Skjerm med HDMI inngang. Må jeg da BETALE lisens? NEI!

Akkurat slik jeg har forstått det også. Tuner = lisens, og grunnen til at man gjerne kobler det opp mot TV er at TV'er jo har innebyggede tunere, noe en slik PC-skjerm IKKE har.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat flyttet, og har satt opp min Dell-skjerm som skjerm for visning av DVD. Min gamle spiller støter kun s-video ut av kontakter jeg får koblet på skjermen og naturlig nok gir ikke dette videre topp bilde.

Er det noen som har erfaringer med å spille av DVD via HDMI-kontakten på denne skjermen? Jeg vil nødig spytte penger i et ekstremforsøk uten å vite hvilket resultat jeg oppnår.

På forhånd takk

Min Dell 2407 har ikke HDMI-inngang, kun DVI. Jeg forsøkte å kople fra HDMI-utgang i dvd-spiller til DVI-inngang i Dell 2407, men det var ingen bilde.

Lenke til kommentar

På forhånd takk

Min Dell 2407 har ikke HDMI-inngang, kun DVI. Jeg forsøkte å kople fra HDMI-utgang i dvd-spiller til DVI-inngang i Dell 2407, men det var ingen bilde.

Du skal få bilde på det, hdmi og dvi overfører video på samme måte. Det som er spesielt med hdmi i forhold til dvi er at den overfører video og lyd.

Lenke til kommentar

Så spørs det også hvilken oppløsning dvd-spilleren sender ut på sin hdmi-utgang. Vet ikke om skjermen støtter PAL og NTSC oppløsninger, gjør den ikke det blir det ikke bilde. Må muligens stille inn at dvd-spilleren skal oppskalere bildet til 720p eller høyere (om den kan det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...