Zattaxu Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Til en blekkskriver, bruker man blekk, bruker man det som kalles for toner, til en laserskriver, evt. trenger man noe mer enn en toner, som må byttes ut på en laserskriver, og er det noen som vet hvor lenge en slik toner (hvis det er det som brukes) holder (altså til hvor mange sider)? Takker igjen for svar.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Ja. Laserprintere bruker toner (pulver), og dette brukes opp. Hvor fort det brukes opp vet jeg desverre ikke. Printer'n dekker hele arket med toner, og laseren smelter dette slik det skal være. Så blir all overflødig toner børstet vekk. Mener at dette skal være ca. riktig. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har en Oki laserprinter. Denne printeren printer ut 3000 ark med 20% dekning på en toner. Toneren koster ca. 1000,-. sedsberg: Dette er helt riktig! Lenke til kommentar
batko Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har en HP Laserjet og toneren holder til ca 4000 sider ved 20% dekning med normal utskrift, men skal kunne tynes opp mot 8000 ved økonomi utskrift. Toneren koster fra kr. 470 som refabrikert og opp til ca 1200 dersom den er orginal. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Printer'n dekker hele arket med toner, og laseren smelter dette slik det skal være. Så blir all overflødig toner børstet vekk. Mener at dette skal være ca. riktig. Nja... det er litt mer komplisert, printeren lader en fotofølsom valse med statisk elektrisitet, så lyser en laser på valsen og nøytraliserer ladningen i områder som skal være hvite, så går valsen forbi tonerkassetten og de elektrisk ladde områdene trekker til seg toneren, som så overføres til arket vha et elektrisk felt, og smeltes fast med varmevalser. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 De fleste ligger mellom 3000-6000 ark pr toner på 20% dekning. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Printer'n dekker hele arket med toner, og laseren smelter dette slik det skal være. Så blir all overflødig toner børstet vekk. Mener at dette skal være ca. riktig. Nja... det er litt mer komplisert, printeren lader en fotofølsom valse med statisk elektrisitet, så lyser en laser på valsen og nøytraliserer ladningen i områder som skal være hvite, så går valsen forbi tonerkassetten og de elektrisk ladde områdene trekker til seg toneren, som så overføres til arket vha et elektrisk felt, og smeltes fast med varmevalser. La meg gjette du er utdana serviceelektronikker eller bare lest om det på nettet Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Åpnet en toner-beholder utendørs i lett bris en gang og den dekket ca. 9 kvadrat meter. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 La meg gjette du er utdana serviceelektronikker eller bare lest om det på nettet Jeg er utdanna serviceelektroniker og har dessuten lest om det på nettet (og i bøker) før jeg begynte utdannelsen. Nysgjerrighet er en morsom ting. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Printer'n dekker hele arket med toner, og laseren smelter dette slik det skal være. Så blir all overflødig toner børstet vekk. Mener at dette skal være ca. riktig. Nja... det er litt mer komplisert, printeren lader en fotofølsom valse med statisk elektrisitet, så lyser en laser på valsen og nøytraliserer ladningen i områder som skal være hvite, så går valsen forbi tonerkassetten og de elektrisk ladde områdene trekker til seg toneren, som så overføres til arket vha et elektrisk felt, og smeltes fast med varmevalser. La meg gjette du er utdana serviceelektronikker eller bare lest om det på nettet Jeg fikk høre det av en service-elektroniker. Teller det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå