Ravis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har et Canon 50mm EF f1.4 hvor autofokusen plutselig sluttet å virke. Det går fint å fokusere manuelt, men når bryteren står på AF så må jeg fokusere manuelt for det. Har noen tips til hva jeg kan prøve? Hvis jeg må reparere, hvor kan jeg sende det inn og har noen erfaring med hva sånt vil koste? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Da vi sendte inn vårt 50mm f1.4 til fokusjustering kom det på ca 1700,- kr, og delene de da skiftet er omtrent samme som jeg tror må skiftes på ditt objektiv, så du kan vel gjøre regning med mellom 1500,- og 2000,-. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Takker og bukker for svar. Da tenker jeg at jeg likegodt ber kameraten min kjøpe et helt nytt i NY nå i juni, så kan jeg heller selge det jeg har for en rimelig penge. Hos BH ser jeg at det koster drøy 300USD. Det jeg har kommer forøvrig fra samme sted, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
viggoant Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Da vi sendte inn vårt 50mm f1.4 til fokusjustering kom det på ca 1700,- kr, og delene de da skiftet er omtrent samme som jeg tror må skiftes på ditt objektiv, så du kan vel gjøre regning med mellom 1500,- og 2000,-. Hos oss sluttet plutselig fokusringen helt å fungere, på halloween av alle dager! Kunne ikke vri den manuelt, og autofokus fungerte selvfølgelig heller ikke. Folkene på Japan Foto sendte den inn til reparasjon, og selv om det tok 2 måneder (og mange telefonsamtaler til verkstedet), fikk jeg den tilbake reparert på garantien. Var visst et vanlig problem på dette objektivet, så vanlig på et så populært objektiv at vi måtte vente så lenge bare på en enkel del! Nytt objektiv var selvsagt umulig å skaffe. Håper det løser seg:) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ja, det er noe med at AF-tannhjulene er laget av plast og derfor slites fort. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvor gammelt er objektivet ditt og er det kjøpt i Norge? Er det USM på dette objektivet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå