Gå til innhold

Er tida inne for å klone menneske?

Anbefalte innlegg

Eg trur at dersom ein kunne starte med å klone menneske, ville vi gjere store framsteg i å kunne få bukt med ulike sjukdomar som ein i dag ikkje kan gjere noko med. Ein har for lengst prøvd å klone dyr. Er ikkje tida no inne for at vi kan starte med å klone menneske?

Eg er absolutt for at vi kan byrja å forske på stamceller, og klone menneske. Det vil redde mange liv! Kva tykkjer de andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når/hvis kloning etter hvert går fort og greit vil kanskje en eller annen stormakt få en syk idè om å lage den ideelle kriger, og klone den til en hel hær av perfekte krigere. :p Hvis jeg får spørsmålet skal jeg hvertfall IKKE klones.

EDIT: ikke det at jeg er den perfekte kriger, var ikke det jeg mente. :p Haha. Men om jeg vil være med på et forsøk, sier jeg nei.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hensikten med å klone et menneske, man kan selvsakt prøve på det for å se om de får det til, menhva skal det brukes til. Stamseller, og videre utvikling av organer blod osv. fra det blir jo forsket på i andre retninger som ikke trenger og sette ett menneske til live for og få det til.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å dyrke mennesker for å ta organene deres- Organer kan "greit" dyrkes for seg selv. Burde vært mye mer forskning på dette mener nå jeg. Å kunne dyrke organer på bestilling ville vært genialt.

edit: Skal se det er ikke lenge til vi kan leve evig. Bare å bytte ut ting etter hvert som de blir gammle :p

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Hva er det med å klone et helt menneske som gir så veldig framgang i medisinsk forskning mener du?

AtW

Det ville blant annet gitt par som ikke er fruktbare muligheten til få barn som faktisk er deres

edit: skrivefeil

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Hva er det med å klone et helt menneske som gir så veldig framgang i medisinsk forskning mener du?

AtW

Det ville blant annet gitt par som ikke er fruktbare muligheten til få barn som faktisk er deres

edit: skrivefeil

Men det var ikke det som ble påstått, det som ble påstått var at det kunne hjelpe medidinsk forskning å klone mennesker.

AtW

Lenke til kommentar
Men det var ikke det som ble påstått, det som ble påstått var at det kunne hjelpe medidinsk forskning å klone mennesker.

AtW

Eg har lært på skulen at ved å klone menneske opnar det seg store moglegheiter for å utvikle behandlingsmetodar for sjukdomar vi per i dag ikkje kan gjere noko med.

Lenke til kommentar
Dyrke mennesker som man kan ta organer fra? :(

HVOR SADISTISK ER IKKE DET DA?

Derimot embryoteknologi der man ikke befrukter en eggcelle til å bli ett menneske, men å bare dyrke frem f.eks muskelvev eller lignende, der er jeg med.

Men jeg kan tenke meg at om vi bruker klonene til å fylle opp våre krav, så vil noen av dem føle seg bare... brukt? Som en nyttegjenstand.

Og å utvikle ett "supermenneske" tror jeg ville gått mot oss. For vi ville sikkert prøvd. Vi har midlene, og vi har et par forskrudde hjerner som sitter i styringen.

Jeg tror faktisk vår normale rase vil dø ut om vi begynner kloning. Og ett sted så kan jeg tenke meg at det vil bli en ubalanse i systemet, og vips. We're screwed big time.

Tiden er ikke inne for å klone mennesket, og jeg håper ikke at den blir det heller.

Ett sek.

Noen som har sett Kyle XY forresten? Handler om et klonet menneske som har vært i "morsmagen" (en tank) i 16 år. Poenget med det var å få fullt utbytte av hjernen ettersom den menneskelige hjernen bare bruker ca 10% av det den faktisk kan bruke.

Der er jeg ganske nysgjerrig. Jeg vet det bare er sci-fi, men alikevel.

Lenke til kommentar

AtW

Eg har lært på skulen at ved å klone menneske opnar det seg store moglegheiter for å utvikle behandlingsmetodar for sjukdomar vi per i dag ikkje kan gjere noko med.

Ok? Jeg kan personlig ikek se at menneskekloning i seg selv gir så store muligheter i så måte. Såkalrt kan man få positive effekter av all forskningen som må til for å få til kloningen i det hele tatt. Men at menneskekloning gir så veldig gode muligheter for å utvikle behandling er jeg mer usikker på. Om det er tilfellet, hvorfor har vi ikke fått denne effekten av tvillinger?

AtW

Noen som har sett Kyle XY forresten? Handler om et klonet menneske som har vært i "morsmagen" (en tank) i 16 år. Poenget med det var å få fullt utbytte av hjernen ettersom den menneskelige hjernen bare bruker ca 10% av det den faktisk kan bruke.

Der er jeg ganske nysgjerrig. Jeg vet det bare er sci-fi, men alikevel.

Vi bruker ikke "bare 10%", deler av hjernen som ikke blir brukt dør.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...