Gr0v Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg prøver å opprette en divisjonstabell, men får feilmelding som sier at "Arithmetic operation resulted in an overflow." Tips for å få det til å virke? Dim tall1, tall2 As Integer For tall1 = 0 To 9 For tall2 = 0 To 9 divisjon(tall1, tall2) = tall1 / tall2 Next tall2 Next tall1 MsgBox("Tabell opprettet") Dim i As Integer For i = 0 To 9 lstUtskrift.Items.Add(divisjon(i, i)) Next i Lenke til kommentar
backup Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 For tall2 = 0 To 9 divisjon(tall1, tall2) = tall1 / tall2 Next tall2 I matematikken er divisjon med null ikke tillatt, derfor feilmeldinga. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dele på null blir tull ...for å sitere en gammel matematikk-frøken... Lenke til kommentar
Gr0v Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 hehe,okay. Hvordan gjr jeg da? Setter løkka til 1 to 9? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 ...det pleier å hjelpe, hvis du ikke skal dele på null det, ja... Lenke til kommentar
Gr0v Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 okay, nå klarer jeg å skrive ut hele tabellen, bortsett fra at alle tallene er 0,00. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du bruker heltall. Heltall kan ikke inneholde komma, og alle tall etter komma blir da kuttet. Eks: 1/2 skal gi: 0.5, men siden den gjøres om til heltall ser systemet bort ifra tallene etter komma, og gir deg: 0 Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Kanskje fordi det er integer. Prøv å deklarere i som double eller float. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå