Rassi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg skal flytte inn i nytt hus og skal bygge en HTPC, den skal streame filmer/dvd fra en server pc. Problemet er at det er ikke lagt opp nettverkskabel inn i stuen. Å strekke en kabel blir altfor mye arbeid, og kommer til å til å se stygt ut. Spørsmålet er om noen har erfaring med med HTPC med trådløst nettverk. Anbefalinger av trådløst router/kort til denne typen bruk. Det jeg trenger er et stabilt nettverk som sjelden kræsjer og stabil overføring av data. Jeg vet at trådløst er ikke anbefale i denne sammenheng, men ser ikke annet alternativ. Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det beste er om du skaffer et kort som som du bygger inn i PC-en (pci) og ikke usb.. her er et greit kort, med stor overføringshastighet. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det beste er om du skaffer et kort som som du bygger inn i PC-en (pci) og ikke usb.. her er et greit kort, med stor overføringshastighet. Jeg kommer uansett til å brue PCI-kort og ikke usb-dongle. Er det et must med N-router eller kommer b/g-router til å gjøre jobben? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg kommer uansett til å brue PCI-kort og ikke usb-dongle. Er det et must med N-router eller kommer b/g-router til å gjøre jobben? Tja, b/g skal nok gjøre jobben. Du skal vel bare ha filene og sånt på server vel? Altså ikke tcp-streaming? Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Jeg kommer uansett til å brue PCI-kort og ikke usb-dongle. Er det et must med N-router eller kommer b/g-router til å gjøre jobben? Tja, b/g skal nok gjøre jobben. Du skal vel bare ha filene og sånt på server vel? Altså ikke tcp-streaming? Planen er å ha filene på serveren åg streame filmer gjennom nettverket, men er åpent andre alternativer dersom det er enkelere. Streame full-hd filemr som .mkv filer gjennnom vanlig nettverk er å anbefales? Endret 7. april 2008 av Rassi Lenke til kommentar
Redman Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg streamer trådløst til stuen i timesvis daglig uten noe problem, både musikk og film. Se profil for detaljer. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg streamer trådløst til stuen i timesvis daglig uten noe problem, både musikk og film. Se profil for detaljer. takk takk, da prøver jeg med trådløst, håper det funker fint Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 1080p mkv vil nok ikke bli så bra på g-nett. Du bør vel ha n-nett for å få til noe over vanlig SDTV-materiale. -C- Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Noen forslag til bra N-routere? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 DIR-655 er vel en av de bedre. Gigabit svitsj innebygd. -C- Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338017 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå