Zafar Iqbal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 BankID er jo en gavepakke til hackere. Før var antagelig Norge et uinteressant marked, fordi alle bankene hadde sitt eget system og pga relativt småe kundegrupper ble det mye stress. Når hele Norges befolkning plutselig bruker samme system, blir det mest sannsynlig mer attraktivt å hacke BankID, og helvette er jo løst om dette en gang blir hacket. Og det blir antagelig gøy når BankID opplever tekniske problemer, og ingen i hele Norge får logget inn i nettbanken? Og nevnte jeg at det er håpløst tungvindt med et system som krever at alle brukerne installerer Java? Det utelukker jo vanlig innlogging via mobile enheter etc. Så du mener at bankene ikke bør lage en aplikasjon som bankid fordi det er fare for at den kan hackes? Ser ikke helt logikken. Microsofts sine operativsystem er jo full av sikkerhets hull som hackere prøver og benytte seg av. Skal microsoft slutte og lage nye os ? Og det kommer løsninger for bankid på mobil. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Så du mener at bankene ikke bør lage en aplikasjon som bankid fordi det er fare for at den kan hackes? Hvor i all verden fikk du det fra? Hvis du leser litt nøyere ser du at jeg skriver at det ikke er heldig at ALLE bankene bruker SAMME system. På samme måte som det ikke er heldig at alle bruker f.eks Internet explorer (eller Windows). Men Internet Explorer/Windows er det faktisk opp til hver enkelt, er ingen som har konkludert med at dette er løsningen vi bør bruke. Lenke til kommentar
liteglow Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 jeg er helt enig at bankID er noe forbanna dritt !!! Sliter no jevlig med å betale diverse ting på nettsider. Og er noe møkk når man er ute å reiser å tar en snar visitt innom en nettcafe, så skal man plages med Java, koder, og KEY inlogger som man kanskje har glemt.. Har byttet bank til hsb.no en super bank som har en helt utrolig god service, og en nettbank som er U T M E R K E T !! Postbanken har verken god kundebehandling eller god nettbank.. Dem kunne ikke gi meg huslån engang ! terningkast 1 til Postbanken fra meg ! Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg bruker Skandiabanken. Der kan man velge om man vil ha BankID, eller om man vil ha "den gamle" løsningen. Slik blir det da: - Taste personlig PIN, personnr. og laste ned sertifikat (engangs, eller for ett år) - Logge inn med personnr., personlig PIN og enggnskode fra kodekort eller SMS Jeg synes det fungerer ganske bra. Det kan kanskje være litt problematisk hvis man er på en PC med begrensninger på om man kan legge inn sertifikat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå