RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Får tak i ASUS Striker Extreme og noen Corsair PC-8500 minnebrikker etterpå, og skal forsøke med det oppsette og se om det er noen som helst forskjell. Har også ordnet med PCUtstyr slik at jeg får sendt inn hovedkort, minne og skjermkort i morgen. Så om det er noe galt med hovedkortet får jeg beskjed om det, minnebrikkene vet jeg det er noe rart med, da jeg får hundrevis av feil i memtest86+ 2.01 (den vil faktisk ikke fullføre engang) på standard innstillinger i både BIOS og minnet. Skjermkortet (MSI GeForce 8800GTS 640MB) tok som sagt kvelden for noen dager siden. Så vi får se hvordan det går med sjekken av det Imens får jeg prøve meg med Striker Extreme, Corsair Dominator DHX 8500 og detta 8800GTX kortet. Har også kontaktet XFX, uten at jeg tror det vil hjelpe i det hele tatt.. Hva kan jeg gjøre, når vi ikke aner hvor kortet er kjøpt? Hvor henviser jeg meg da? kommer vell ingen vei? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Snakket med en nå nettopp, og han hadde dårlig erfaring med Hiper strømforsyninger og trodde rett og slett (tiltross for at jeg har en 730W) at det er strømforsyningen som ikke klarer å levere nok ampere til skjermkortet? Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg tviler sterkt på at den ikke skal klare å drive det XXX kortet og at resultatet av det blir striper i bios/win. Hvertfall når du har funnet tull med minnet via memtest. Da er det noe annet som ligger bak. Det kan jo være at skjermkortet fungerer som det skal(bare ikke OC). Og at det var minnet som har tatt kvelden. Minnet som du sikkert vet kan jo forårsake mye merkelige feil på PC-en. Hvis du ikke vet hvor kortet er kjøpt må du gå direkte på produsent(xfx). De burde kunne finne ut av noe via serienr. Endret 8. april 2008 av Djenzn Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Testet kortet i kompisen min sin maskin idag, og der fungerte det helt fint. Klarte også å få liv i mitt MSI GeForce 8800GTS 640MB, og det fungerer utmerket hos meg, så mistenker at det er Hiper PSU'en som slet med 8800GTX kortet. Jaja, har vært fall et fult fungerende system nå, og må si at jeg er mer glad i mitt GTS kort mer enn noen gang Lenke til kommentar
giiforce Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) For guds skuld, bytt den Hiper-forsyninga di omgående. Jeg hadde en Hiper-forsyning i omtrent 2 år. Plutselig en dag jeg kom hjem fra jobben luktet det svidd i hele huset. Jeg fant ut at datamaskinen hadde slått seg på av seg selv mens jeg var borte. Maskinene suste, viftene gikk, men skjermen var død. Jeg trakk ut strømmen, så inni maskinen, og da jeg koblet den til igjen startet maskinen uten at jeg trykket på strømknappen. Samme resultat, sort skjerm. Det viste seg at en leder på baksiden av hovedkortet var svidd av i ekte Flåklypa Grand Prix-stil. Lederer var sortbrent og krøllet sammen. Jeg loddet derfor på en kynar-ledning og ledet signalene forbi det brente punktet. Prøvde så maskinen med en annen PSU, og da fungerte den helt fint. Satte så inn igjen Hipet-forsyningen, og da sa det poff. Isolasjonen på ledningen jeg loddet på var smeltet av iløpet av en brøkdels sekund. Hiper er dritt, og jeg skal aldri mer ha det. Jeg har lest om tilsvarende hendelser med Hipet-PSU'er i etterkant på bl.a. komplett.no. Om huset mitt hadde brent som følge av en defekt PSU skulle jeg f*** meg sprengt fabrikken som lager denne dritten. Legg derfor mye penger i PSU; den er tross alt hjertet som pumper strømmen rundt i maskinen. Dårlige PSU'er dreper PC-er. Endret 25. april 2008 av giiforce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå