RamGuy Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) I forrige uke så tok mitt MSI 8800GTS 640MB kvelden, helt av seg selv. BIOS på maskinen nektet plent å starte opp med skjermkortet koblet på, skjermkortet fungerte ikke i andre maskiner heller. Så jeg kjøpte 1x XFX 8800GTX XXX av en kompis, som har hatt det liggende (ubrukt) i 1år siden han har et AGP hovedkort. Med det kortet får jeg startet opp uten problemer, jeg fjerner nVidia skjermkort driverne mine, bruker DriveSweeper for å fjerne restene og installerer ForceWare 174.74. Alt fungerer som det skal, så forsøker jeg å drive med litt overklokking (RivaTuner) og fant ut at med 660MHz Core, 1026MHz minne og 1500 shader klarte seg fint i en full 3DMark06 test på 1600x1200. Så var endelig siste versjon av Age of Conan BETA klienten ferdig nedlastet, jeg fjerner den jeg alt har og installerer den nye. Men jeg har enda ikke klart å spille mer enn 2min før skjermen fryser / blir svart / får mange rare strekker og slike ting. Og det er ikke mulig å gjøre noe som helst når det skjer, utenom å bare kræsje hele maskinen. Når jeg starter opp igjen er ting helt normalt, alt fungerer når jeg er i Windows. Men så stater jeg opp spillet igjen, det går ikke 2min engang før det samme skjer igjen.. Så jeg bestemmer meg for å resette innstillingene jeg har gjort på skjermkortet tilbake til 630 / 1000 / 1300 og avinstallerer RivaTuner. Alt ser ut til å fungere helt upåklagelig når jeg sitter på Live Messenger, surfer på nettet osv.. Men så skal jeg starte Age of Conan igjen da, denne gangen er jeg jo hellig overbevist om at det skal gå fint. Jeg syntes en vifte i kabinettet lager en litt "pipeaktig lyd", noe jeg ikke helt likte, merket også at spillet rett og slett hakket litt, tiltross for at FPS'en min aldri droppet under 60. Også skjer det igjen, før det har gått 2min så fryser bildet, så blir det svart, ingen ting responderer og jeg må kræsje maskinen enda engang. Nå kjørte altså skjermkortet på standard innstillinger. Men nå var ting helt rart, for selv etter en restart var nå til og med bildet dårlig når jeg navigerte rundt i Windows, det var streker over skjermen, bildet så rett og slett ikke ut. Men det fryste nå hvert fall ikke, men noe var helt klart galt. Jeg begynte å lure på om det kunne være skjermkort driveren, men så kom jeg jo på at faktisk teksten ved oppstart av BIOS også så helt merkelig ut nå, så det kunne umulig være driveren. Da skrudde jeg rett og slett bare av hele maskinen, og koblet av strømmen og satset på at problemet ville være borte når jeg våknet neste dag. Men når jeg starter maskinen igjen idag, så ser jeg jo med engang at teksten i BIOS ser helt merkelig ut. Jeg tar å kobler av maskinen, skrur den opp (gjorder meg selvsagt) og skrur ut skjermkortet, det er ingenting som tyder på at det skal være noe galt med det, og det burde det jo heller ikke være da det aldri har vært brukt før. Jeg skrur av kjølingen og ser om noe ser rart ut, men alt ser helt greit ut. Jeg starter å fjerne pasta og skvip og legger på ny, skrur den sammen igjen og setter den denne gangen i det andre PCI-Express 16x sporet på hovedkortet, for å se om dette kan han noe effekt. Med fornyet håp starter jeg opp maskinen, men til min store skuffelse så blir jeg møtt med den samme uleselige teksten i BIOS. Jeg tenker bare "helvete heller", lar maskinen starte opp, ting ser like elendig ut som sist gang jeg startet opp, og siden jeg har byttet PCI-Express sport må jeg nå fikse driveren på nytt, men så helt plutselig blir bildet riktig igjen. Aner ikke hva som skjedde, men plutselig fant det for godt å bli bra igjen, jeg fjernet 174.74 driveren, alt ser akkurat slik ut som det skal (om du ser bort ifra den elendige oppløsningen), jeg kjører DriveSweeper å legger inn de nye 174.82 driverne. Alt fungerer endelig bra igjen, og jeg forstår enda ikke hva som har skjedd. Og med all den nye selvtilliten og optimismen starter jeg opp Age of Conan igjen, og jeg syntes ting så ut til å fungere bedre igjen, fremdeles hakker det selv om jeg har over 60FPS (noe jeg finner veldig merkelig, men det kan jo være "server lagg", selv om jeg aldri har hatt det før), den litt irriterende pipelyden fra viften kommer igjen. Jeg får faktisk drept et par pirater, og jeg er hellig overbevist om at nå fungerer det faktisk. Også måker jeg løs på krokodillene og vips fryser bildet igjen, det blir svart og jeg må kræsje maskinen. Denne gangen fikk jeg kanskje spilt i hele 3minutter, så det er jo en forbedring. Men akkurat det samme problemet gjentar seg om og om igjen.. Nå er selvtilliten nådd bunn, jeg fatter rett og slett ikke hva problemet kan være. Skjermkortet var altså ikke brukt i det hele tatt, og det virker ikke som det er driverne heller. Hva kan det være som er galt da? Merker også nå når jeg skriver dette, at det av og til kommer noen korte perioder hvor det akkurat er som om skjermen "skurer". Endret 7. april 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 nå giddet jeg "dessverre" ikke å lese hele teksten.. men XXX betyr at det allerede er et klokket kort... vet med mitt kort så skjer dette vist jeg klokker kortet får mye og prøver å spille cod4, resten funker fett.. så leste jeg resten av teksten kan hende det er noe med skjermkortet evt hk? men aoc er jo beta da kan vel dette fårekomme på enkelte maskiner? Lenke til kommentar
Newman Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Her ser jeg for meg 3 muligheter: 1. Kortet var allerede deffekt da du fikk det. 2. Noe på hovedkortet ditt tok kvelden da det forrige skjermkortet døde som kan ha ødelagt det nye kortet også. 3. Selv om kortet kjører fint i en runde med 3DMark, er ikke det noen garanti for at ting ikke ryker når du overklokker. Feilen som du beskriver med artifacts er det som skjer hvis kortet blir for varmt, eller at spenningen blir ustabil. Litt dumt å demontere hele kortet, for da er det ikke sikkert du får nytt via reklamasjon. Hadde du bare sendt inn kortet uten å skru på det først, ville det vært umulig å finne ut av årsaken til hvorfor det har blitt ødelagt, og du hadde derfor fått et nytt kort uten problemer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har jo spilt Age of Conan tidligere med mitt MSI 8800GTS 640MB, uten noen som helst problemer, det var riktignok Windows Vista 64bit og litt sånt.. Uansett, det at jeg har problemer generelt, ved oppstart av BIOS, navigere i Windows osv tyder jo på at det er noe merkelig her.. Jeg er helt enig, det er jo litt merkelig at det skal fryse når jeg spiller Age of Conan hele tiden, og bare etter 30sek - 3min. Men har dessverre ingen andre spill installert som jeg kan starte. Er jo klar over at XXX kortet alt er overklokket fra fabrikk, men det skal vell strengt tatt fungere uten problemer? Har hatt kortet på 660 / 1030 og da klarte den 3DMark06 sin stress test på 1600x1200 uten problemer, nå ser den ikke ut til å klare den på standard (630 / 1000) engang. Syntes dette er veldig merkelige problemer, aldri opplevd noe slikt tidligere. Tviler på at det er hovedkortet, ettersom ting har fungert helt flott med mitt MSI 8800GTS 640MB kort i over 1år, problemet eksisterer jo også på begge PCI-Express 16x portene. Er jo også veldig merkelig om det skulle være noe galt med skjermkortet, da det har befunnet seg stille og rolig i sin antistatiske plastpose i original emballasjen hele tiden, og har ikke blitt tatt i bruk før nå. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Her ser jeg for meg 3 muligheter: 1. Kortet var allerede deffekt da du fikk det. 2. Noe på hovedkortet ditt tok kvelden da det forrige skjermkortet døde som kan ha ødelagt det nye kortet også. 3. Selv om kortet kjører fint i en runde med 3DMark, er ikke det noen garanti for at ting ikke ryker når du overklokker. Feilen som du beskriver med artifacts er det som skjer hvis kortet blir for varmt, eller at spenningen blir ustabil. Litt dumt å demontere hele kortet, for da er det ikke sikkert du får nytt via reklamasjon. Hadde du bare sendt inn kortet uten å skru på det først, ville det vært umulig å finne ut av årsaken til hvorfor det har blitt ødelagt, og du hadde derfor fått et nytt kort uten problemer. 1#: Det lukter deffekt her ja 2#: Det er mulig, men ting fungerte greit med et 6600GT kort, så det virker hellet tvilsomt 3#: Du sier noe, men kortet er ikke noe varmere enn det pleier å være. Tester jeg har lest sier at denne XXX utgaven er rundt 90grader ved full load og det er mitt også. Når det gjelder reklamasjon så er det slik at kompisen min har alt hatt det i 1år, uten kvittering da han fikk det som gave hvor kvitteringen ikke fulgte med. Så vi aner ikke hvilken butikk det kommer fra eller noe, så en reklamasjon / garanti sak blir en smule vanskelig. Det var jo faktisk han som også bad meg om å forsøke alt hva jeg kunne for å få løst problemet Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 min erfaring er at jeg kan "mongo" klokke skjermkortet dra 3dmark06 uten problemer og få konge score på nesten 16k men så starte cod4 så fryser det på samme måten som hos deg.. så da måtte jeg finne en stabil klokk som lot meg kjøre cod4.. for 3dmark06 kunne jeg tydligvis ikke stole på ville gi meg "sabilites test" sikker på at du fjærna klokken fra oppstart og ikke bare midlertidig? skjermkortet kan jo være doa, eller skadeskutt ved annkomst.. hehe Lenke til kommentar
Newman Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Kan han ikke spørre den han fikk kortet av? Er det kjøpt på nett trenger du ikke kvittering. Det kan fortsatt være feil på HK ditt selv om 6600 GT kortet funker som det skal. Hvis du vet hva overledning er, så kan det slå inn når du bruker 8800 men ikke 6600 fordi det drar mye mindre strøm. Blir på en måte som en sikkring som går når PC-en din bruker over en viss grense med strøm... Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 RamGuy da, har du lov til å si at du spiller AoC;) Du skrev ikke noe om OC på resten av ditt HW. Kan tenke meg du kjører litt over grensa der. Prøv å kjør på normalt og se om det bedrer seg. Jeg har hatt de stripene osv i Bios når jeg har kjørt OC, kan kanskje være at skjermkort/HK OC ikke fungerer helt med hverandre. Fikk nå striper i spillet(ikke AoC) og blåskjerm etterhvert jeg da. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 jeg har lignende problemer med crysis, men jeg tror det er strømforsyninga som blir varm. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har nå til og med forsøkt å klokke kortet ned til standard GTX frekvenser, uten at det gjorde noen forskjell.. Jeg forsøkte også å resette hele BIOS slikt at alt kjører på standard. Men det også uten hell, kortet ser også ut til å bli verre og verre jo lengre jeg har maskinen på, for nå har bildet blitt helt elendig i både bios og windows igjen. Det frøys faktisk før maskinen hadde klart å starte i det hele tatt her. Det er vell også slik at ved oppstart så kjører skjermkortet på langt lavere frekvenser enn det gjør til vanlig, og siden skjermkortet ser ut til å ha problemer selv i oppstarten av bios virker det som om det ikke er frekvensene som er problemet? Lenke til kommentar
Raggis Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Kan det være driverne? Ser på Nvnews forumet at enkelte har klaget på artifakter og hangups med 174.74 driveren. Ennå lite tilbakemeldinger på 174.82. Det kan være en ide å prøve en eldre driver for å eventuelt utelukke at det er den som krøller ting til. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det kan jo umulig være driverne, ettersom problemet eksisterer selv før Windows har begynt å boote, akkurat nå har jeg ikke driver i det hele tatt, og problemet er her enda. Så det er ikke driveren som er problemet heller Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Noen nevner jo strømforsyningen, og det kan jo være kilden? Jeg har jo en Hiper Type-R 730W, som ikke skal være noen dårlig strømforsyning, og jeg har dobbelsjekket at alt er koblet riktig og den sitter i et Lian-Li V1200B kabinett med veldig god luftgjennomstrømning. Det første som slo meg var at det kunne være noe Windows XP / driver krøll. Eller det aller første som slo meg var at det kunne være ustabile frekvenser. Men siden problemet nå etterhvert også eksisterer ved oppstart av hele systemet så er jo hvert fall "XP / driver krøll" utelukket. Tviler på at det har noe med frekvensene å gjøre heller, siden frekvensene ved oppstart er såpass lave at det umulig burde kunne skape noen som helst problemer. Noen nevnte ustabil overklokk av systemet generelt, men jeg har nå resettet BIOS, så alt skal kjøre på standard og problemet er her enda. Jeg tenkte det kunne være hovedkortet og PCI-Express sporet, men jeg har nå som sagt byttet spor og nøyaktig samme problem nå. Har jo også hatt et MSI 8800GTS 640MB i over 1år uten problemer. Det jeg syntes er veldig merkelig, er når jeg fikk kortet på fredag så det ut til å være helt fint. Det befant seg i sin antistatiske pose, jeg gjordet meg og monterte det fint på hovedkortet. Jeg startet opp og alt så ut til å fungere helt fint, jeg måtte fikse driverne og jeg satt og surfet, chattet hele dagen uten noe tegn til problemer. Ikke tegn til noe skurring eller noe i det hele tatt.. Dagen etterpå så opplevde jeg heller ingen problemer, så begynte jeg å forsøke med litt overklokking, men jeg fant fort ut at det var likså greit å ikke kjøre på noe høyere enn 640 / 1025. Alt fungerte helt fint da også egentlig, det blei noen problemer når jeg presset kortet rundt 660 / 1035 og kjørte 3DMark06 test, men etter å ha funnet noe som virket som stabilt overklokk på 640 / 1025 så virket alt helt greit, og jeg satt i går og chattet, surfet og alt helt uten problemer. Også rundt åtte - ni tiden igår ble den nye Age of Conan BETA klienten ferdig nedlastet, jeg fjernet min gamle og la inn den nye. Jeg startet opp og som sagt bildet fryste seg nesten med engang. Så jeg bestemte meg da for å sette kortet ned på "standard" frekvenser 630 / 1000 og forsøke igjen, men spillet fryste seg nok engang. Og da begynte også ting å se helt merkelig ut ved oppstart av maskinen og alt mulig, så nå hadde jo skjermkortet begynt å oppføre seg helt merkelig. Så derfor skrudde jeg av hele maskinen og la meg for å sove. Våkner opp å problemet er der enda, jeg bytter PCI-Express 16x port, og problemet ser ut til å være der fremdeles men så bare forsvant det plutselig, helt uten videre så ting riktig ut igjen. Jeg fikset på driverne nok engang, og endelig så alt ut til å være greit igjen. Også startet jeg Age of Conan, spillet fryser osv.. Heldigvis så kom ikke problemet med at bildet så helt forferdelig i BIOS osv.. Så forsøker jeg å klokke kortet ned fra standard innstillinger, men neida spillet fryser igjen, og BIOS og alt ser plutselig grusomt ut igjen også Nå har jeg resettet BIOS og alt mulig, slik at alt kjører på standard, men bildet ser fremdeles helt grusomt ut. Hva som er feil aner jeg ikke, og jeg syntes det er veldig merkelig at det har sett ut til å fungere helt greit når jeg har surfet i opptil flere timer, for nå plutselig å være helt på jordet fra da jeg starter opp maskinen. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ja, merkeligt. Greiest nå ville nok vært å lånt et skjermkort om du har muligheten og prøvd med det. Men problemet oppstod etter installasjon av AoC evt. etter OC av skjermkort. Kanskje AoC(lucker) installasjonen har gjort noe kødd, men rart det skal krølle til i oppstart. Jeg ville nå testet følgende. 1. Avinstaller AoC, restart.. ikke bedre(sannsynlig) --> 2. Få tryglet en kompiss om å låne skjermkort og prøv med det.. da får du hvertfall fastslått om det har noe med de 2 "siste" endringene du har gjort med maskina å gjøre. Andre ting: Oppdatering av bios om du ikke kjører siste versjon. Avinstaller/installer skjermkort på nytt. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 OC kan ha satt skade på "alle" komponentene.. AOC trenkte sannsynligvis full ytelse da.. kan ha skjedd at skjermkortet fikk seg en smell da og at det er kaputt nå.. Lenke til kommentar
lutanica Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) I forrige uke så tok mitt MSI 8800GTS 640MB kvelden, helt av seg selv. BIOS på maskinen nektet plent å starte opp med skjermkortet koblet på, skjermkortet fungerte ikke i andre maskiner heller. Så jeg kjøpte 1x XFX 8800GTX XXX av en kompis, som har hatt det liggende (ubrukt) i 1år siden han har et AGP hovedkort. Med det kortet får jeg startet opp uten problemer, jeg fjerner nVidia skjermkort driverne mine, bruker DriveSweeper for å fjerne restene og installerer ForceWare 174.74. Alt fungerer som det skal, så forsøker jeg å drive med litt overklokking (RivaTuner) og fant ut at med 660MHz Core, 1026MHz minne og 1500 shader klarte seg fint i en full 3DMark06 test på 1600x1200. Så var endelig siste versjon av Age of Conan BETA klienten ferdig nedlastet, jeg fjerner den jeg alt har og installerer den nye. Men jeg har enda ikke klart å spille mer enn 2min før skjermen fryser / blir svart / får mange rare strekker og slike ting. Og det er ikke mulig å gjøre noe som helst når det skjer, utenom å bare kræsje hele maskinen. Når jeg starter opp igjen er ting helt normalt, alt fungerer når jeg er i Windows. Men så stater jeg opp spillet igjen, det går ikke 2min engang før det samme skjer igjen.. Så jeg bestemmer meg for å resette innstillingene jeg har gjort på skjermkortet tilbake til 630 / 1000 / 1300 og avinstallerer RivaTuner. Alt ser ut til å fungere helt upåklagelig når jeg sitter på Live Messenger, surfer på nettet osv.. Men så skal jeg starte Age of Conan igjen da, denne gangen er jeg jo hellig overbevist om at det skal gå fint. Jeg syntes en vifte i kabinettet lager en litt "pipeaktig lyd", noe jeg ikke helt likte, merket også at spillet rett og slett hakket litt, tiltross for at FPS'en min aldri droppet under 60. Også skjer det igjen, før det har gått 2min så fryser bildet, så blir det svart, ingen ting responderer og jeg må kræsje maskinen enda engang. Nå kjørte altså skjermkortet på standard innstillinger. Men nå var ting helt rart, for selv etter en restart var nå til og med bildet dårlig når jeg navigerte rundt i Windows, det var streker over skjermen, bildet så rett og slett ikke ut. Men det fryste nå hvert fall ikke, men noe var helt klart galt. Jeg begynte å lure på om det kunne være skjermkort driveren, men så kom jeg jo på at faktisk teksten ved oppstart av BIOS også så helt merkelig ut nå, så det kunne umulig være driveren. Da skrudde jeg rett og slett bare av hele maskinen, og koblet av strømmen og satset på at problemet ville være borte når jeg våknet neste dag. Men når jeg starter maskinen igjen idag, så ser jeg jo med engang at teksten i BIOS ser helt merkelig ut. Jeg tar å kobler av maskinen, skrur den opp (gjorder meg selvsagt) og skrur ut skjermkortet, det er ingenting som tyder på at det skal være noe galt med det, og det burde det jo heller ikke være da det aldri har vært brukt før. Jeg skrur av kjølingen og ser om noe ser rart ut, men alt ser helt greit ut. Jeg starter å fjerne pasta og skvip og legger på ny, skrur den sammen igjen og setter den denne gangen i det andre PCI-Express 16x sporet på hovedkortet, for å se om dette kan han noe effekt. Med fornyet håp starter jeg opp maskinen, men til min store skuffelse så blir jeg møtt med den samme uleselige teksten i BIOS. Jeg tenker bare "helvete heller", lar maskinen starte opp, ting ser like elendig ut som sist gang jeg startet opp, og siden jeg har byttet PCI-Express sport må jeg nå fikse driveren på nytt, men så helt plutselig blir bildet riktig igjen. Aner ikke hva som skjedde, men plutselig fant det for godt å bli bra igjen, jeg fjernet 174.74 driveren, alt ser akkurat slik ut som det skal (om du ser bort ifra den elendige oppløsningen), jeg kjører DriveSweeper å legger inn de nye 174.82 driverne. Alt fungerer endelig bra igjen, og jeg forstår enda ikke hva som har skjedd. Og med all den nye selvtilliten og optimismen starter jeg opp Age of Conan igjen, og jeg syntes ting så ut til å fungere bedre igjen, fremdeles hakker det selv om jeg har over 60FPS (noe jeg finner veldig merkelig, men det kan jo være "server lagg", selv om jeg aldri har hatt det før), den litt irriterende pipelyden fra viften kommer igjen. Jeg får faktisk drept et par pirater, og jeg er hellig overbevist om at nå fungerer det faktisk. Også måker jeg løs på krokodillene og vips fryser bildet igjen, det blir svart og jeg må kræsje maskinen. Denne gangen fikk jeg kanskje spilt i hele 3minutter, så det er jo en forbedring. Men akkurat det samme problemet gjentar seg om og om igjen.. Nå er selvtilliten nådd bunn, jeg fatter rett og slett ikke hva problemet kan være. Skjermkortet var altså ikke brukt i det hele tatt, og det virker ikke som det er driverne heller. Hva kan det være som er galt da? Merker også nå når jeg skriver dette, at det av og til kommer noen korte perioder hvor det akkurat er som om skjermen "skurer". OK bro! Jeg vil si en ting som jeg har sagt til utrolig mange og jeg skal si det en gang til. "Hvis du er glad i pengene dine og hvis du ikke har til hensikt å sette fyr på pengene dine og lomma di, så unngå XFX sine skjermkort". Og jeg mener dette. Spesielt XFX sine overklokkede skjermkort. Altså deres XXX-skjermkort er noe av det verste jeg har sett. Disse kortene er en skam og svindel. Jeg har opplevd dette mer enn 7-8 ganger. Jeg driver med skjermkort-handel (morsomt uttrykk!) til daglig så tro meg jeg vet en del om det her. XFX driver og overklokker skjermkortene sin (ikke alle skjermkortene) til et brennepunkt der kortene blir svært ustabile og noen ganger, tar kortene skade pga det. Så unngå XFX sine skjermkort hvis du ikke vil brenne penga dine. EVGA er det beste merke du noen gang kan få. Og husk dette, "Kjøp aldri fabrikk-overklokkede skjermkort (spesiel ikke fra XFX). Det lønner seg mye bedre å overklokke dem selv hvis det er behov for det" Endret 7. april 2008 av lutanica Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Evga blir det neste på meg, ikke pga det som står over men de vet å ta vare på kundene sine, ja de er litt dyrere men de tilbyr balant annet kunder å oppgradere kortene sine mot en levelig sum istede for å måtte kjøpe nytt.. De lar deg også klokke uten at du mister garantien! genialt egentlig! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det ender vell med at jeg leverer kortet tilbake til kompisen min, å skaffer meg et EVGA 8800GTS / 8800GTX eller 9800GTX ser det ut til.. For her kommer jeg ingen vei, men skal ta å prøve kortet hos en kompis etterpå å se om han opplever de samme problemene, gjør han ikke det så er det noe annet galt. Lenke til kommentar
lutanica Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ikke sant, det kan hende at kortet funker i et annet system (Men det er veldig lite sannsynlig). Disse XFX-kortene er klin gærne og ustabile. Det som "BoC_SantaCruz" sier er helt riktig. Dessuten har EVGA-kort levetidsgaranti og de erstatter kortet hvis det er noe gærnt med det uten noe "nei og men". Det gjør de uten noe mellomledd (altså direkte). Men prøv å ta kontakt med XFX om et defekt skjermkort, det er helt "In tha ass". De bare sier, ta kontakt med selgeren! (Dhhaaaa !). Det ender vell med at jeg leverer kortet tilbake til kompisen min, å skaffer meg et EVGA 8800GTS / 8800GTX eller 9800GTX ser det ut til.. For her kommer jeg ingen vei, men skal ta å prøve kortet hos en kompis etterpå å se om han opplever de samme problemene, gjør han ikke det så er det noe annet galt. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg ville først testet en annen skjermkortdriver. Greit problemet har oppstått under oppstart også, men det skader ikke å prøve. Prøv deretter skjermkortet i pcen til noen andre du kjenner som har pciexpress. Om det fortsatt er feil da så er nok kortet defekt. Den hakkingen du opplever hadde jeg selv på mitt evga 8800gtx. Kortet idlet jo på over 90 grader , og var 110grader load så da throttla det seg ned for å unngå å bli skadet. Fikk jo nytt kort fra komplett, men endte opp med å selge det nye kortet og kjøpe meg to stk. 8800gt. Disse i SLI og enkel overklokka banker 8800gtx så det holder. Dog er nforce baserte hk noe herk å holde på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå