Reeve Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei Jeg har litt dårlig tid og skal oversette en tekst fra norsk til tysk. Jeg spør om noen her kan gjøre meg den tjenesten å oversette teksten, både fordi mine tyskkunnskaper ikke er på topp og fordi jeg er litt sent ute. Takker på forhånd Supermann Supermann er ingen helt for meg. Han gjør mye bra, men så er han også udødelig. De heltedådene han driver med er like lett for han, som å sykle, er for en normal person. Han gjør mye bra, men på nesten null risiko. Derfor er han ingen ekte helt. For meg er en helt en person som risikerer livet for andre. For eksempel brannmennene i New York under 11. September. Brannemennene fikk reddet ut veldig mange fra bygningene og gjorde alt de kunne for å redde flest mulig mennesker uten å tenke på sine egne liv. Totalt mistet 341 brannmenn livet mens de reddet andre. I tillegg er det brannmenn og politi over hele verden som hver dag risikerer sitt eget liv for å redde andres. For meg er det dem som er de ekte heltene. På forhånd, takk 1 Lenke til kommentar
OlivettiM24 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei Jeg har litt dårlig tid og skal oversette en tekst fra norsk til tysk. Jeg spør om noen her kan gjøre meg den tjenesten å oversette teksten, både fordi mine tyskkunnskaper ikke er på topp og fordi jeg er litt sent ute. Takker på forhånd Supermann Supermann er ingen helt for meg. Han gjør mye bra, men så er han også udødelig. De heltedådene han driver med er like lett for han, som å sykle, er for en normal person. Han gjør mye bra, men på nesten null risiko. Derfor er han ingen ekte helt. For meg er en helt en person som risikerer livet for andre. For eksempel brannmennene i New York under 11. September. Brannemennene fikk reddet ut veldig mange fra bygningene og gjorde alt de kunne for å redde flest mulig mennesker uten å tenke på sine egne liv. Totalt mistet 341 brannmenn livet mens de reddet andre. I tillegg er det brannmenn og politi over hele verden som hver dag risikerer sitt eget liv for å redde andres. For meg er det dem som er de ekte heltene. På forhånd, takk Für mich ist Superman kein Held. Er kan viele sachen tun, aber dafür ist er auch unsterblich. Für ihn sind seine Heldentaten so einfach, wie Fahrradfahren für eine normale Person ist. Ohne etwas zu risikieren macht er viel gutes. Deswegen ist er kein richtiger Held. Für mich ist ein Held jemand, der für andere das Leben risikieren, wie zum Beispiel die Feuerwehrmänner in New York am 11. September. Ohne an ihre eigene Leben zu denken, haben sie sehr viele aus den Gebäuden gerettet, und alles gemacht um zu viele Menschen wie möglich zu retten. Insgesamt sind 341 Feuerwehrmänner ums Leben gekommen während sie anderen gerettet haben. Zusätzlich gibt es in der ganzen Welt Feuerwehrmänner und Polizisten, die jeden Tag ihr eigenes Leben risikieren, um das Leben anderer zu retten. Für mich sind diese die wahre Helden. - Det hadde vært lettere å oversette hvis originalteksten hadde vært skrevet på godt norsk Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Vet jeg hadde tre minutter på meg på å finne ut hvilken helt jeg skulle skrive om, for å så skrive og oversette (eller skrive direkte på tysk, men valgte å satse på at noen her med mer tyskkunnskaper enn meg kunne gjør det kjapt) Uansett, det skjedde ikke, så jeg gav meg selv bedre tid og fikk skrevet en bedre tekst - påtysk Takker uansett for hjelp 1 Lenke til kommentar
Rumpelstilzchen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei på dere, på forhånd noe til meg. Jeg bor siden ett år i Norge og leser mye i dette forum (Språk). Å lære spåket, synes jeg, er hoveoppgaven, hvis man bosetter seg i et annet land, men tro meg det er ikke bare bare, særlig hvis man er litt eldre. Uansett vil og må jeg lære språket og dette forum hjelper meg storfin. Jeg håper at jeg har ikke skrevet så mye feil og først og fremst forståelig. Når det gjelder teksten, jeg tillot meg å gjøre noen rettelser. Für mich ist Superman kein Held. Er kann viele Sachen tun, aber dafür ist er auch unsterblich. Für ihn sind seine Heldentaten so einfach, wie Fahrradfahren für eine normale Person ist. Ohne etwas zu riskieren macht er viel Gutes. Deswegen ist er kein richtiger Held. Für mich ist ein Held jemand, der für andere sein Leben riskiert, wie zum Beispiel die Feuerwehrmänner in New York am 11. September. Ohne an ihr eigenes Leben zu denken, haben sie sehr viele aus den Gebäuden gerettet, und alles gemacht, um so viele Menschen wie möglich zu retten. Insgesamt sind 341 Feuerwehrmänner ums Leben gekommen, während sie andere gerettet haben. Zusätzlich gibt es in der ganzen Welt Feuerwehrmänner und Polizisten, die jeden Tag ihr eigenes Leben riskieren, um das Leben anderer zu retten. Für mich sind diese, die wahren Helden. "Det hadde vært lettere å oversette hvis originalteksten hadde vært skrevet på godt norsk" I parantes bemerket, dette er ikke heller godt tysk men jeg skriver dessverre ikke heller godt norsk. I tiilegg synes jeg at det finnes en stor forskell mellom „Supermann „ og brandmennene eller politimennene. Det går ikke å jamføre de to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå