Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilfeldig sex og "likestilling"

Gjest Guest_Natteravn_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Natteravn_*

Hvorfor er det slik at når gutter har tilfeldig sex så er det KULT.. men da jentene gjør det så er det å være løs på tråden og dum.. Er det slik? Jeg har vært i et forhold lenge, men lever nå singellivets glade dager.. Har hatt et par one night stand og merker at reaksjonene ikke er de beste.. Hvorfor må det være så stor forskjell på gutter og jenter???? Er det sant at gutter synes jenter som har litt tilfeldig sex er noen nek?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er sant. Om ei jente drar på mange gutter så får hun et dårlig rykte, både blandt sine venninner og blandt gutter. Thats life.

Dog er det en del (me included) som ikke bryr seg med slikt. Sex er naturlig. Sex er godt. Sex er like godt og like viktig for både gutter og jenter, dermed bør ei jente få være like løs som gutter. Som nevnt, er det dessverre slik at mesteparten av samfunnet ikke tenker slik.

Lenke til kommentar

Ingen av mine jentevenner eller bekjente setter noe særlig stor pris på å høre at typen eller noen de liker har vært med utrolig mange jenter. Det er ikke kult. Men jenter er jo ekstra slem med andre jenter som har vært med like mange. Så jeg vil nok ikke si at det er kult og sexy på noen av sidene. Men det er gjerne mer akseptert på guttesiden.

Er bare en norm i dagens samfunn. Det forventes rett å slett andre ting av jenter enn det gjør av gutter. Om det er urettferdig? Uten tvil. Men på likestillingsfronten er det mye som er det.

Lenke til kommentar

Heh, jeg bryr meg fint lite, ihvertfall. Gå ut å ha sex med så mange du vil, men bruk beskyttelse. Trikset er at hvis det blir usaklig mange, så trenger du ikke fortelle det til noen :) Sexlivet ditt er tross alt en privat ting.

Og når det kommer til likestilling: Jenter er minst like mye med på å opprettholde den normen i samfunnet. Som jeg sa, lev livet ditt som du vil å ha det gøy. De andre er sikkert misunnelige på at de ikke får seg noe / tørr å ha ONS.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Det er fordi menn alltid vil, og kvinner alltid må overtales.

En mann som får napp er flink og respektabel (og normal)

En kvinne som ikke greier å si nei er en tøs. (og unormal)

Hvis det ikke var typisk mannen å ta initiativet, så hadde det ikke vært sånn ujevnt syn på saken.

Words of truth!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er så enkelt som at hvis en kvinne har ONS så er hun automatisk en hore/ludder etc. Det har noe med hvordan man velger å gå frem, hvor ofte, i hvilke sammenhenger, hvordan hun forholder seg til ting i ettertid etc. Dette gjelder i like stor grad for en mann, i mine øyne.

Det er forskjell på å bevist la seg rive med en gang iblant, enn å drive sport i pule folk. Det er også forskjell på å ligge med noen man kjenner, enn å ligge med villt fremmede. Det er også forskjell på beskytte seg og å ligge med folk uten kondom. Det er også forskjell på å rave dritings hjem med noen flere ganger i måneden og å ta beviste valg om å innvolvere seg med noen når man har kontroll over sine handlinger etc...

Det å ha seg et ONS, i seg selv, er på langt nær noe katastrofe eller noe som jeg holder i mot noen. Det er derfor, i mine øyne, en del andre ting som betyr noe, nemlig tanken bak. Dette har vært diskutert før, så jeg velger å fatte meg i korthet, men det er lite attraktivt at noen drikker seg dritings og hopper til sengs med fremmede de så vidt vet navnet på. Skjer dette ofte, så kan jeg nok være tilbøyelig til å tenke noen stygge tanker ala de som er nevnt over.

Beklager, men er man totalt ukritisk hvem man ligger med, så er grensen for adferden til en hore rimelig liten. Det eneste som mangler er betaling og for enkelte er påspanderte drinker betaling nok. Likevel, så er det store ytterpunkter her og det å kalle noen hore for å ta et bevist valg om å ha en ONS eller to, er langt over streken og ikke passende i det hele tatt. Det finnes en moderat grense mellom hyper-liberale og over-konservative holdninger og de samme holdninger som gjelder for kvinner skal også gjelde for menn!

Det er i allefall det jeg mener. Håper du skjønner poenget mitt...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Et eksempel jeg har kommet med tidligere på akkurat dette er en anekdote om Lena og Lisa.

Begge er 30 år. Lena har liggi med 25 menn. Lisa har ligget med 10.

Hvem er mest løs?

Så får vi vite at Lena har aldri ligget med noen før hun har vært sammen med dem en måneds tid og aldri vært utro. Lisa har vært gift med barndomskjæresten i over ti år. Så var hun utro og skilte seg. De resterende 8 har da kommet i løpet av den siste måneden. Hvem er nå mest løs?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...